Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator 2.5TD POMOCY !!!!
Autor Wiadomość
pajerak 
Forumowicz
pajerak


Auto: pajero 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 70
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-11-2010, 16:34   Alternator 2.5TD POMOCY !!!!

Witam !!! Pomocy !!! Mam od dłuzszego czasu problem z alternatorem w silniku 2.5TD !!! Sytuacja wygląda w ten sposób : rano odpalam auto bez uwag widać że alternator ładuje normalnie . Po chwili widać że alternator daje za duży prąd gdyż wszystko zaczyna się palić na desce rozdzielczej bardziej jaskrawo wycieraczki chodzą dużo szybciej niż normalnie, Po pewnym czasie wszystko wraca do normy alternator ładuje tak jak powinien, są też sytuacje ,że po daniu gazu zwiększa sie napięcie co widać po desce rozdzielczej i mocniej palą się światła. Nadmieniam, iż wymieniałem regulator napięcia przez jakiś czas było dobrze i znowu sytuacja sie ponowiła !!! Nie wiem co to może być jakieś zwarcie , może diody a może akumulator robi zware !!! Jak ktoś miał podobny problem proszę o pomoc !!!
Elektryk po wymianie regulatora napięcia mówi że nic innego nie może robić w takiej sytuacji problemu !!!
_________________

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 05-11-2010, 17:07   

podmień inny alternator.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 05-11-2010, 17:10   

Zmień elektryka.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
pajerak 
Forumowicz
pajerak


Auto: pajero 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 70
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-11-2010, 17:29   

No No !!! Dzięki za pomoc !!!!
_________________

 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 05-11-2010, 17:56   

Heilsberg napisał/a:
Zmień elektryka.

zacznij właśnie od tego :mrgreen:
a dalej, sprawdź naprężenie paska klinowego i spróbuj zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas ładowania, jak będzie skakało do 20V lub wyżej, to spaprał ci uzwojenie na stojanie i alternator może być już spalony,
jak objawy napięcia są inne to opisz jakie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-11-2010, 20:12   

Za regulację napięcia odpowiada jedynie regulator. Jeśli elektryk właściwie poskładał alternator a napięcie przekracza właściwą wartość (około 14,2V), to na pewno wina regulatora.
 
 
pajerak 
Forumowicz
pajerak


Auto: pajero 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 70
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-11-2010, 20:16   

Słuchaj na wolnych obrotach ma jakieś 12 v a jak zwiększe obroty to wskakuje nawet do 18v co do paska jest naciągnięty !!! Wiesz objawy wskazywały na regulator napięcia ale ten sam elektryk wymieniał mi go już dwa razy i robił to w mojej obecności takze lipy nie było !!!!! Po wymianie alternator ładował 14,5 v i było git a tu znowu lipa !!!! Ja juz zgłupiałem i szukam innych przyczyn . Nie wim może te regulatory to jakaś tania lipa nie wiem !!! może coś z uzwojeniem klękneło a może komutator bo też znalazem taką przyczynę na forum !!! Ogólnie nie wiem co mam robić bo można kupić nowy na allegro ale jak się okże że to inna przyczyna to lipa wywalone pieniądze w błoto !!!! Jestem jeszcze ciekaw czy coś może robić jakieś zwarcie co by paliło te regulatory napięcia ???? W sumie elektryk powiedział że nie ma takiej możliwości ale .....
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-11-2010, 20:33   

Jeśli by były jakie kolwiek problemy czy to z nacięgiem paska czy z uszkodzonym uzwojeniem stojana (nadpalonym czy zwartym) czy z układem prostowniczym to napięcie napewno nie było by zbyt wysokie a jedynie właściwe lub za małe. Jest możliwe zwarcie wyjścia z diód wzbudzenia lub jakiegoś przewodu na którym jest napięcie 12V ze szczotką dodatnią jeśli regulator reguluje napięcie za pośrednictwem + lub szczotki ujemnej do masy jeśli regulator reguluje minusem na szczotkę ujemną. W takim przypadku napięcie będzie około 20V. Ale jeśli elektryk wszystko poskładał jak należy to napewno wina regulatora.
 
 
pajerak 
Forumowicz
pajerak


Auto: pajero 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 70
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-11-2010, 20:38   

A czy te regulatory napięcia mogą być rózne ??? Bo Może elektryk kupuje nie, taki jak powinien być ???? Za pierwszym razem po zmianie regulatora na nowy wjechałem na łąkę wszystko było elegancko nagle wszystko przygasło i wróciłem do domu bez ładowania !!! Pojechałem do reklamacji elektryk mówi że znowu regulator strzelił zmienił mi go znowu na nowy pojeździłem trochę i znowu dzieją się cyrki !!!!
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-11-2010, 20:56   

Jeśli regulator ma specjalne miejsce lub jest razem ze szczotkotrzymaczem to raczej bez kombinowania nie ma możliwości założenia innego, chociaż jeśli zrobi sie to właściwie to można zastosować inny ale nie wiem czy w dzisiejszych czasach ma to sens :)
Z regulatorami do alternatorów nie jest jak z regulatorami do prądnic gdzie treba było dobierać właściwy prądowi ładowania prądnicy. W alternatorze zastosowanie innego nie powinno nic zmienić w działaniu alternatora, alternator powinien właściwie ładować.
Ostatnio zmieniony przez plecho1 05-11-2010, 21:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 05-11-2010, 20:59   

Jak sądzisz? Czy te regulatory, które kupiłeś nowe i dobre są niedobre czy raczej ten co Ci alternator reperuje wiedzy nie ma? Co wg Ciebie jest bardziej prawdopodobne? Ja już przerabiałem elektryków, magików i cudaków i każdy był super profesjonalista a nic zrobić nie umiał i chciał kasę. Dziś mam takiego, który twierdzi, że jak nie zreperuje to kasy nie bierze. Nie wiem czy to prawda bo jeszcze nie zdarzyło się by nie zreperował. Ale akurat ta profesja pełna jest popeliniarzy a o fachowca trudno. Zmień elektryka, dobrze radzę. A problem leży pewnie gdzie indziej tylko Twój fachman go nie widzi i najlepiej wymieniać regulator co tydzień i kasować monetę.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 06-11-2010, 00:03   

pajerak napisał/a:
Słuchaj na wolnych obrotach ma jakieś 12 v a jak zwiększe obroty to wskakuje nawet do 18v

pajerak napisał/a:
Jestem jeszcze ciekaw czy coś może robić jakieś zwarcie co by paliło te regulatory napięcia ????

Przy lutowaniu nasmarkał cyny i teraz jest zwarcie na mostku diodowym albo naruszył połączenie mostka ze stojanem (przerwa)/niedokładnie polutował.
Jedź do tego gościa i niech ci tym razem sprawdzi dokładnie połączenia i porządnie zaciśnie+polutuje mostek diodowy do stojana, ale najpierw niech oczyści dokładnie cały alternator od tłuszczów, cyny itp. i dobrze wytrawi te połączenia przed lutowaniem
wtedy dopiero się okaże czy uzwojenia alternatora nie zdążyły się już usmażyć i czy regulator nie dostał już po gaciach, ...ale bądźmy dobrej myśli

co to za elektryk co nie umie lutować??? :axe:
 
 
Kwieczor 
Nowy Forumowicz
Pajero&Hilux

Auto: Pajero II 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 11
Skąd: Żyrardów, Warszawa
Wysłany: 06-11-2010, 08:45   

plecho1 napisał/a:
Jeśli regulator ma specjalne miejsce lub jest razem ze szczotkotrzymaczem to raczej bez kombinowania nie ma możliwości założenia innego, chociaż jeśli zrobi sie to właściwie to można zastosować inny ale nie wiem czy w dzisiejszych czasach ma to sens :)
Z regulatorami do alternatorów nie jest jak z regulatorami do prądnic gdzie treba było dobierać właściwy prądowi ładowania prądnicy. W alternatorze zastosowanie innego nie powinno nic zmienić w działaniu alternatora, alternator powinien właściwie ładować.


Cześć
w moim PII pierwszy objaw był, że proąd ładowania był jakiś dziwny - falował miedzy 10 a 16V, aż światła pulsowały.
Na pierwszy ogień poszły diody w alternatorze i jakieś tam oczyszczenie regulatora z syfu, ale po wymianie diodek - aku się zaczął gotować - więc poszedł regulator - nie oryginał - dobrany od jakiegoś dostawczaka i wywalony na zewnątrz i od tego czasu jest OK.
Cała przygoda - 300PLN z robocizną
Pozdrawiam
K
 
 
pajerak 
Forumowicz
pajerak


Auto: pajero 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 70
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12-11-2010, 14:18   

Słuchajcie byłem u elektryka z reklamacją i oświadczył że regulatory które montował w moim alternatorze to podruby i mogą być lipne !!!! Co Wy na to !!!!????
_________________

 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 12-11-2010, 16:11   

Heilsberg napisał/a:
Zmień elektryka.
Cytat:
Elektryk po wymianie regulatora napięcia mówi że nic innego nie może robić w takiej sytuacji problemu !!!
a czy nie uprzedził Cię że to podróby?? sam kupowałeś czy elektryk?? jeśli elektryk to tak jak Heilsberg napisał
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.