Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Matejko
10-04-2006, 13:28
[Carisma] Automatyczna skrzynia biegów - jaki olej i co ile
Autor Wiadomość
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 31-01-2010, 10:55   

saphire napisał/a:
Ja mam bursztynowy dia a nie zielony trans ;)

Coś kiedyś pisałeś o Transmaxie, ale może mi się pomyliło. :)
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 10-02-2010, 17:37   

Miałem mieć Transmaxa ale że nie mieli na stanie i musiał bym poczekać to kazałem zrobić na Dia :mrgreen:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
vrilya 
Nowy Forumowicz

Auto: była-Carisma 1.8GLS A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 24
Skąd: Białystok
Wysłany: 04-06-2010, 09:38   

Odkurze troszke stary temat, zeby nie zakładać nowego.
Panowie, czy do skrzyni F4A42 w Carismie można zalać hyundai-owski olej SP-III? Bo z tego co mi wiadomo, w hyundaiach montowana byla ta sama skrzynia?
 
 
 
Witoldu 
Forumowicz

Auto: SpaceStar 1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 42
Skąd: Polska
Wysłany: 02-11-2010, 23:30   

olej do automatu tylko org DiaQuen SPIII czy jak mu tam i około 8 do 9 l na wymianę dynamiczną + filterek za około 180 zł no chyba że carisma po 2001 to wtedy bez filterka :D
olejek co 90000km inaczej :axe: ze skrzynką (nie od ręki ale za jakiś czas ) jak olej ma kolor szary to szkoda zmieniać odrazu allegro
 
 
bobirobson 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-11-2010, 21:11   

Witam wszystkich. Tak się składa że i u mnie przyszła pora na wymianę oleju w automatycznej skrzyni biegów F2A42. Szczegółowo zapoznałem się ze wszystkimi informacjami na ten temat jakie znajdują się w dziale Carisma jak i Galant. Generalnie opinie są takie że należy stosować tylko olej DIA QUEEN SP II, CSTROL TRANSMAX Z i ewentualnie AMSOIL ATF. Wszystkie te oleje są bardzo drogie i trudno je zdobyć, a do dynamiczne wymiany potrzeba ok. 10 litrów. Do tego należy doliczyć też koszt filtra ok 100 zł (Hundai) i robociznę. Razem wychodzi ok. 700 zł. Nieźle. Skontaktowałem się ze znajomym, długoletnim mechanikiem z serwisu Mitsubishi który powiedział mi abym nie pękał i zastosował formułę Dexron III lub IV np Mobil ATF 320. Według niego takich właśnie olei używają do wymiany. Więc pytam czy ktoś z Was ma pojęcie o co tu naprawdę chodzi. Może z tymi zalecanymi olejami to tylko taka propaganda. Napiszcie czy ktokolwiek z Was jeździ na innym oleju albo zna kogoś takiego. Ciekawe jakie są opinie. Pozdrawiam.
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 08-11-2010, 21:25   

bobirobson napisał/a:
Witam wszystkich. Tak się składa że i u mnie przyszła pora na wymianę oleju w automatycznej skrzyni biegów F2A42. Szczegółowo zapoznałem się ze wszystkimi informacjami na ten temat jakie znajdują się w dziale Carisma jak i Galant. Generalnie opinie są takie że należy stosować tylko olej DIA QUEEN SP II, CSTROL TRANSMAX Z i ewentualnie AMSOIL ATF. Wszystkie te oleje są bardzo drogie i trudno je zdobyć, a do dynamiczne wymiany potrzeba ok. 10 litrów. Do tego należy doliczyć też koszt filtra ok 100 zł (Hundai) i robociznę. Razem wychodzi ok. 700 zł. Nieźle. Skontaktowałem się ze znajomym, długoletnim mechanikiem z serwisu Mitsubishi który powiedział mi abym nie pękał i zastosował formułę Dexron III lub IV np Mobil ATF 320. Według niego takich właśnie olei używają do wymiany. Więc pytam czy ktoś z Was ma pojęcie o co tu naprawdę chodzi. Może z tymi zalecanymi olejami to tylko taka propaganda. Napiszcie czy ktokolwiek z Was jeździ na innym oleju albo zna kogoś takiego. Ciekawe jakie są opinie. Pozdrawiam.

Ja też w sumie chętnie bym się dowiedział bo zapewne czeka mnie naprawa skrzyni i wątpie by warsztat miał Dia Queen więc nie wiem czy się upierać i załatwiać na własną rękę czy zgodzić się na wlanie tego co zaproponują.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-11-2010, 07:26   

bobirobson napisał/a:
Napiszcie czy ktokolwiek z Was jeździ na innym oleju

już pisałem - jeżdżę na Castrol Transmax E - jakieś 7000 km od maja zrobiłem bez problemów
od Z różni się tylko tym, że spełnia mniej norm (m.in. nie nadaje się do skrzyń dwusprzęgłowych)
koszt ok. 300 zł/10 litrów
 
 
kpawel 
Mitsumaniak

Auto: Space Star / Hyundai Accent LC
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-11-2010, 10:41   

Oleje SP-III
- Mitsubishi DiaQueen ATF SP-III (wiśniowy) - ASO prawie (rozlewany z opakowania 20L)
- Hyundai Diamond ATF SP-III (wiśniowy) - ASO (opakowania 1L i 4L)
- Millers Millermatic ATF SP-III - 135zł/5 litrów ~27zł/litr - internet/allegro (raczej trzeba podejśc do niego z ostrożnością, bo ma inne parametry)

Oleje z aprobatą SP-III
- Castrol Transmax E - 38zł/litr - allegro (HC Syntetyczny)
- STATOIL TRANSWAY S DX III J - 27zł/litr - przedstawiciele Statoil
- Gulf Multi-Vehicle ATF - 26zł/litr- przedstawiciele Gulf
- Valvoline MaxLife ATF - 30zł/litr

Oleje bez aprobaty
- Castrol Transmax Z (miodowy) - 38zł/litr - allegro (od niedawna opakowanie 1L) (FULL Syntetyk)

SP III i Transmax E mają kolor wiśniowy / malinowy / czerwony - trudno określić.

Poziom oleju należy sprawdzić po przejechaniu co najmniej około 5 km. Kontrolę poziomu przeprowadzasz, gdy silnik pracuje, a wajcha jest w pozycji N. Zalecany poziom to max.

Zewnętrzny filtr oleju automatycznej skrzyni - HYUNDAI nr 46322-39000 - 70zł - kolor niebieski - puszkowy podobny do filtra oleju.
Podobno filtr zewnętrzny stosowany jest do rocznika 2001, potem jest prawie niewymienny filtr wewnętrzny.
Ostatnio zmieniony przez kpawel 03-02-2011, 10:31, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 10-11-2010, 19:03   

O i to są konkrety! Dzięki, na pewno się przyda.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
kpawel 
Mitsumaniak

Auto: Space Star / Hyundai Accent LC
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-11-2010, 20:17   

Parametry SP-III
Gęstość @ 15°C - 0,852 kg/m3
Lepkość @ 40°C - 35,5 mm2/s
Lepkość @ 100°C - 7,4 mm2/s
Lepkość CCS @ -40°C - 20000 mPa.s
Punkt Zapłonu - 175 °C
Punkt Płynięcia - -40 °C


NR 1 - Transmax Z - najlepsze parametry,
Gęstość @ 15°C - 0,836 kg/m3
Lepkość @ 40°C - 38,0 mm2/s
Lepkość @ 100°C - 7,5 mm2/s
Lepkość CCS @ -40°C - 8400 mPa.s
Indeks lepkości - 168
Punkt Zapłonu - 228 °C
Punkt Płynięcia - <-60 °C (-66 °C)

Bardzo zbliżone do Amsoil ATF stosowanego przez forum VR4 UK. Bardzo niska temp krzepnięcia -66 C, w sam raz na zimę, idealnie nadaje się do wspomagania. Niska lepkość w - 40C oznacza lepszą pracę /opory mechanizmów.


NR 2 - Transmax E - parametry na poziomie oryginału
Gęstość @ 15°C - 0,850 kg/m3
Lepkość @ 40°C - 35,0 mm2/s
Lepkość @ 100°C - 7,3 mm2/s
Lepkość CCS @ -40°C - 13000 mPa.s
Indeks lepkości - 168
Punkt Zapłonu - 215 °C
Punkt Płynięcia - -45 °C

NR 3 - STATOIL TRANSWAY S DX III J
Gęstość @ 15°C - 0,850 kg/m3
Lepkość @ 40°C - 35,8 mm2/s
Lepkość @ 100°C - 7,3 mm2/s
Lepkość CCS @ -40°C - <18500 mPa.s
Indeks lepkości - 173
Punkt Zapłonu - 220 °C
Punkt Płynięcia - -46 °C

NR 4 - Gulf Multi-Vehicle ATF
Gęstość @ 15°C - 0,851 kg/m3
Lepkość @ 40°C - 35,0 mm2/s
Lepkość @ 100°C - 7,3 mm2/s
Lepkość CCS @ -40°C - 7500 mPa.s
Indeks lepkości - 180
Punkt Zapłonu - 210 °C
Punkt Płynięcia - -48 °C

Do Millers Millermatic ATF SP-III należny podejść ostrożnie, ponieważ większości parametrów nie podaje.
Gęstość @ 15°C - 0,848 kg/m3
Lepkość @ 100°C - 6,0 mm2/s
Punkt Zapłonu - 200 °C
Punkt Płynięcia - -42 °C
Lepkość @ 40°C - 30,0 mm2/s - podobno, ale to sporo za mało w porównaniu do oryginału
Niższa lepkość niż w oryginale w 100C może powodować nieidealną pracę skrzyni, trudno powiedzieć - za mało danych.
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 07-04-2011, 14:51   

Czy ktoś kupował olej do skrzyni od tego sprzedawcy?

http://moto.allegro.pl/ol...1542540287.html

Można zaufać, że to będzie oryginał?
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
kzyhu 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 11
Skąd: Małomice
Wysłany: 29-04-2011, 12:08   

Hej.

Szukam filtru do mojego automatu (Galant '97, EA5A, 163 KM 2.5 V6).

Który z tych dwóch się nadaje:
1. http://midparts.com.pl/pl...iltr-oleju/1975
2. http://www.iparts.pl/czes...0-ADC42116.html

?
 
 
Zolar 
Forumowicz

Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-05-2011, 12:36   Valvoline MaxLife ATF?

Czy ktoś miał może do czynienia z olejem Valvoline MaxLife ATF?

http://www.valvoline.pl/pr,56,maxlife_atf.html

Spełnia on wymagania i jest tańszy od Transmax Z o ponad 10zł na litrze.
 
 
kimo 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 133
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 24-07-2012, 23:03   

Odświeżę i zapytam bo nie mam pojęcia jaki olej wlać do mojej skrzyni, żeby upilnować mechaników i patrzeć co robią bo to ważna sprawa. Autko to Carisma 1.8GDI 1999 125hp automat 4 biegowy. Nie wiem co tam było wlewane i kiedy był wymieniany. Przebieg to 245 tys.
_________________
"Tabliczka wjazdowa Kołobrzeg wita z każdej strony libacja znakomita"
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 24-07-2012, 23:08   

Najlepiej oryginał - Dia Queen SP II/III.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.