Przesunięty przez: Matejko 10-04-2006, 13:28 |
[Carisma] Automatyczna skrzynia biegów - jaki olej i co ile |
Autor |
Wiadomość |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 31-01-2010, 10:55
|
|
|
saphire napisał/a: | Ja mam bursztynowy dia a nie zielony trans |
Coś kiedyś pisałeś o Transmaxie, ale może mi się pomyliło. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 10-02-2010, 17:37
|
|
|
Miałem mieć Transmaxa ale że nie mieli na stanie i musiał bym poczekać to kazałem zrobić na Dia |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
vrilya
Nowy Forumowicz
Auto: była-Carisma 1.8GLS A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 24 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 04-06-2010, 09:38
|
|
|
Odkurze troszke stary temat, zeby nie zakładać nowego.
Panowie, czy do skrzyni F4A42 w Carismie można zalać hyundai-owski olej SP-III? Bo z tego co mi wiadomo, w hyundaiach montowana byla ta sama skrzynia? |
|
|
|
 |
Witoldu
Forumowicz
Auto: SpaceStar 1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Paź 2010 Posty: 42 Skąd: Polska
|
Wysłany: 02-11-2010, 23:30
|
|
|
olej do automatu tylko org DiaQuen SPIII czy jak mu tam i około 8 do 9 l na wymianę dynamiczną + filterek za około 180 zł no chyba że carisma po 2001 to wtedy bez filterka
olejek co 90000km inaczej ze skrzynką (nie od ręki ale za jakiś czas ) jak olej ma kolor szary to szkoda zmieniać odrazu allegro |
|
|
|
 |
bobirobson
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-11-2010, 21:11
|
|
|
Witam wszystkich. Tak się składa że i u mnie przyszła pora na wymianę oleju w automatycznej skrzyni biegów F2A42. Szczegółowo zapoznałem się ze wszystkimi informacjami na ten temat jakie znajdują się w dziale Carisma jak i Galant. Generalnie opinie są takie że należy stosować tylko olej DIA QUEEN SP II, CSTROL TRANSMAX Z i ewentualnie AMSOIL ATF. Wszystkie te oleje są bardzo drogie i trudno je zdobyć, a do dynamiczne wymiany potrzeba ok. 10 litrów. Do tego należy doliczyć też koszt filtra ok 100 zł (Hundai) i robociznę. Razem wychodzi ok. 700 zł. Nieźle. Skontaktowałem się ze znajomym, długoletnim mechanikiem z serwisu Mitsubishi który powiedział mi abym nie pękał i zastosował formułę Dexron III lub IV np Mobil ATF 320. Według niego takich właśnie olei używają do wymiany. Więc pytam czy ktoś z Was ma pojęcie o co tu naprawdę chodzi. Może z tymi zalecanymi olejami to tylko taka propaganda. Napiszcie czy ktokolwiek z Was jeździ na innym oleju albo zna kogoś takiego. Ciekawe jakie są opinie. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 08-11-2010, 21:25
|
|
|
bobirobson napisał/a: | Witam wszystkich. Tak się składa że i u mnie przyszła pora na wymianę oleju w automatycznej skrzyni biegów F2A42. Szczegółowo zapoznałem się ze wszystkimi informacjami na ten temat jakie znajdują się w dziale Carisma jak i Galant. Generalnie opinie są takie że należy stosować tylko olej DIA QUEEN SP II, CSTROL TRANSMAX Z i ewentualnie AMSOIL ATF. Wszystkie te oleje są bardzo drogie i trudno je zdobyć, a do dynamiczne wymiany potrzeba ok. 10 litrów. Do tego należy doliczyć też koszt filtra ok 100 zł (Hundai) i robociznę. Razem wychodzi ok. 700 zł. Nieźle. Skontaktowałem się ze znajomym, długoletnim mechanikiem z serwisu Mitsubishi który powiedział mi abym nie pękał i zastosował formułę Dexron III lub IV np Mobil ATF 320. Według niego takich właśnie olei używają do wymiany. Więc pytam czy ktoś z Was ma pojęcie o co tu naprawdę chodzi. Może z tymi zalecanymi olejami to tylko taka propaganda. Napiszcie czy ktokolwiek z Was jeździ na innym oleju albo zna kogoś takiego. Ciekawe jakie są opinie. Pozdrawiam. |
Ja też w sumie chętnie bym się dowiedział bo zapewne czeka mnie naprawa skrzyni i wątpie by warsztat miał Dia Queen więc nie wiem czy się upierać i załatwiać na własną rękę czy zgodzić się na wlanie tego co zaproponują. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-11-2010, 07:26
|
|
|
bobirobson napisał/a: | Napiszcie czy ktokolwiek z Was jeździ na innym oleju |
już pisałem - jeżdżę na Castrol Transmax E - jakieś 7000 km od maja zrobiłem bez problemów
od Z różni się tylko tym, że spełnia mniej norm (m.in. nie nadaje się do skrzyń dwusprzęgłowych)
koszt ok. 300 zł/10 litrów |
|
|
|
 |
kpawel
Mitsumaniak
Auto: Space Star / Hyundai Accent LC
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 66 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-11-2010, 10:41
|
|
|
Oleje SP-III
- Mitsubishi DiaQueen ATF SP-III (wiśniowy) - ASO prawie (rozlewany z opakowania 20L)
- Hyundai Diamond ATF SP-III (wiśniowy) - ASO (opakowania 1L i 4L)
- Millers Millermatic ATF SP-III - 135zł/5 litrów ~27zł/litr - internet/allegro (raczej trzeba podejśc do niego z ostrożnością, bo ma inne parametry)
Oleje z aprobatą SP-III
- Castrol Transmax E - 38zł/litr - allegro (HC Syntetyczny)
- STATOIL TRANSWAY S DX III J - 27zł/litr - przedstawiciele Statoil
- Gulf Multi-Vehicle ATF - 26zł/litr- przedstawiciele Gulf
- Valvoline MaxLife ATF - 30zł/litr
Oleje bez aprobaty
- Castrol Transmax Z (miodowy) - 38zł/litr - allegro (od niedawna opakowanie 1L) (FULL Syntetyk)
SP III i Transmax E mają kolor wiśniowy / malinowy / czerwony - trudno określić.
Poziom oleju należy sprawdzić po przejechaniu co najmniej około 5 km. Kontrolę poziomu przeprowadzasz, gdy silnik pracuje, a wajcha jest w pozycji N. Zalecany poziom to max.
Zewnętrzny filtr oleju automatycznej skrzyni - HYUNDAI nr 46322-39000 - 70zł - kolor niebieski - puszkowy podobny do filtra oleju.
Podobno filtr zewnętrzny stosowany jest do rocznika 2001, potem jest prawie niewymienny filtr wewnętrzny. |
Ostatnio zmieniony przez kpawel 03-02-2011, 10:31, w całości zmieniany 7 razy |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
|
|
|
 |
kpawel
Mitsumaniak
Auto: Space Star / Hyundai Accent LC
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 66 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-11-2010, 20:17
|
|
|
Parametry SP-III
Gęstość @ 15°C - 0,852 kg/m3
Lepkość @ 40°C - 35,5 mm2/s
Lepkość @ 100°C - 7,4 mm2/s
Lepkość CCS @ -40°C - 20000 mPa.s
Punkt Zapłonu - 175 °C
Punkt Płynięcia - -40 °C
NR 1 - Transmax Z - najlepsze parametry,
Gęstość @ 15°C - 0,836 kg/m3
Lepkość @ 40°C - 38,0 mm2/s
Lepkość @ 100°C - 7,5 mm2/s
Lepkość CCS @ -40°C - 8400 mPa.s
Indeks lepkości - 168
Punkt Zapłonu - 228 °C
Punkt Płynięcia - <-60 °C (-66 °C)
Bardzo zbliżone do Amsoil ATF stosowanego przez forum VR4 UK. Bardzo niska temp krzepnięcia -66 C, w sam raz na zimę, idealnie nadaje się do wspomagania. Niska lepkość w - 40C oznacza lepszą pracę /opory mechanizmów.
NR 2 - Transmax E - parametry na poziomie oryginału
Gęstość @ 15°C - 0,850 kg/m3
Lepkość @ 40°C - 35,0 mm2/s
Lepkość @ 100°C - 7,3 mm2/s
Lepkość CCS @ -40°C - 13000 mPa.s
Indeks lepkości - 168
Punkt Zapłonu - 215 °C
Punkt Płynięcia - -45 °C
NR 3 - STATOIL TRANSWAY S DX III J
Gęstość @ 15°C - 0,850 kg/m3
Lepkość @ 40°C - 35,8 mm2/s
Lepkość @ 100°C - 7,3 mm2/s
Lepkość CCS @ -40°C - <18500 mPa.s
Indeks lepkości - 173
Punkt Zapłonu - 220 °C
Punkt Płynięcia - -46 °C
NR 4 - Gulf Multi-Vehicle ATF
Gęstość @ 15°C - 0,851 kg/m3
Lepkość @ 40°C - 35,0 mm2/s
Lepkość @ 100°C - 7,3 mm2/s
Lepkość CCS @ -40°C - 7500 mPa.s
Indeks lepkości - 180
Punkt Zapłonu - 210 °C
Punkt Płynięcia - -48 °C
Do Millers Millermatic ATF SP-III należny podejść ostrożnie, ponieważ większości parametrów nie podaje.
Gęstość @ 15°C - 0,848 kg/m3
Lepkość @ 100°C - 6,0 mm2/s
Punkt Zapłonu - 200 °C
Punkt Płynięcia - -42 °C
Lepkość @ 40°C - 30,0 mm2/s - podobno, ale to sporo za mało w porównaniu do oryginału
Niższa lepkość niż w oryginale w 100C może powodować nieidealną pracę skrzyni, trudno powiedzieć - za mało danych. |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
|
|
|
 |
kzyhu
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 11 Skąd: Małomice
|
|
|
|
 |
Zolar
Forumowicz
Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 483 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-05-2011, 12:36 Valvoline MaxLife ATF?
|
|
|
Czy ktoś miał może do czynienia z olejem Valvoline MaxLife ATF?
http://www.valvoline.pl/pr,56,maxlife_atf.html
Spełnia on wymagania i jest tańszy od Transmax Z o ponad 10zł na litrze. |
|
|
|
 |
kimo
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 133 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 24-07-2012, 23:03
|
|
|
Odświeżę i zapytam bo nie mam pojęcia jaki olej wlać do mojej skrzyni, żeby upilnować mechaników i patrzeć co robią bo to ważna sprawa. Autko to Carisma 1.8GDI 1999 125hp automat 4 biegowy. Nie wiem co tam było wlewane i kiedy był wymieniany. Przebieg to 245 tys. |
_________________ "Tabliczka wjazdowa Kołobrzeg wita z każdej strony libacja znakomita" |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
|
|
|
 |
|