[Cari 1.6] Problem ze wspomaganiem |
Autor |
Wiadomość |
ttomek550
Mitsumaniak
Auto: Carisma EVO 1.6 GL '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 57 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 11-11-2010, 21:16 [Cari 1.6] Problem ze wspomaganiem
|
|
|
Mianowicie sprawa wygląda tak:
Wspomaganie w mojej Cari nie działa normalnie już od dawien dawna i nie czarujmy się- kierownica chodzi bardzo ciężko i w związku z tym źle się parkuje Ale ostatnio zauważyłem, że z rana kierownica jakby chodziła lżej, czyli tak jakby to wspomaganie jednak działało, ale po chwili, gdy silnik się trochę nagrzeje to kończy się ta dobroć i znów ciężko się kręci. Co możnaby z tym zrobić? Dodam, że czasem jak jest wilgotno to słychać piszczenie paska spod maski. Któregoś dnia zajrzałem pod maskę i odkręciłem jakiś czujnik przy tej pompie i od tego czasu jeszcze rzadziej to wspomaganie działa... Może to być wina tego czujnika, czy po prostu pompa już wysiadła? (auto ma na liczniku 222 tyś km ale rzeczywisty przebieg jest większy, ponieważ zdarza się, że przez długi czas prędkościomierz lubie nie działać )
Pomocy! Bo parkowanie w ciasnych miejscach jest straszne
Proszę o pomoc i pozdrawiam!
Tomek |
_________________ Jeden problem to nie problem. Dwa problemy to jest problem |
|
|
|
 |
wyderka
Mitsumaniak

Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 820 Skąd: ZPL
|
Wysłany: 11-11-2010, 21:19
|
|
|
a olej kiedy był zmieniany ???? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-11-2010, 21:19
|
|
|
A jaki masz poziom płynu w układzie wspomagania |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ttomek550
Mitsumaniak
Auto: Carisma EVO 1.6 GL '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 57 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 11-11-2010, 21:28
|
|
|
To nie jest wina płynu, bo jest go dużo, a poza tym był w sierpniu zmieniany przez mechanika, który twierdził, że to pomoże mimo, że od czasu od którego to nie działa jest to już chyba trzeci płyn (a podobno jest to olej, którego nie trzeba wymieniać, bo wystarczy dolać ). Także w płynie nie trzeba szukać powodu usterki |
_________________ Jeden problem to nie problem. Dwa problemy to jest problem |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-11-2010, 21:38
|
|
|
Zasugerowałem podstawową rzecz, bo nic nie szkodzi zacząć od podstaw
ttomek550 napisał/a: | a podobno jest to olej, którego nie trzeba wymieniać, bo wystarczy dolać | Dokładnie tak jest
Radze podpiac manometrz i sprawdzić jakie cisnienie podaje pompa
P.S. może zaobserwowałeś jakies zaburzenia w pracy płynu wspomagania |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ttomek550
Mitsumaniak
Auto: Carisma EVO 1.6 GL '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 57 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 11-11-2010, 21:46
|
|
|
Kurcze, ale jest problem w tym, że nie dysponuję żadnym manomatrem i nawet nie wiem skąd go wytrzasnąć ;/
Co do płynu, żadnych zaburzeń nie zauważyłem, ale może nie zwróciłem uwagi, więc zapytam co by to mogło być?
Aha a przy kręceniu kierownicą w czasie postoju słychać jakieś dźwięki jakby z pompy.
Słyszałem teorię, że pompa ze zużycia może pracwać przy zbyt niskim ciśnieniu i dlatego kiedy wzrośnie temperatura pod maską i płyn zmieni swoje właściowości to po prostu pompa nie daje rady, ale nie wiem ile w tym prawdy może być, bo wydaje misię, że ze wzrostem temperatury płyn się rozrzedza, a więc pompa powinna mieć łatwiej, chyba, że źle rozumuję zasadę działania tego wszystkiego |
_________________ Jeden problem to nie problem. Dwa problemy to jest problem |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-11-2010, 21:58
|
|
|
Zaburzenia pracy płynu:
- pienienie sie
- gotowanie
- zwiekszanie poziomu i wyrzucanie z układu
Podpowiem jeszcze jedną rzecz, weź kawałek czystego magnesu neodymowego, sprawdź czy w płynie nie ma opiłków metali.
Ewentualnie poszukaj zakładu co się zajmuje regeneracja układów kierowniczych, oni wykonają diagnozę i określą co i ile będzie kosztować. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ttomek550
Mitsumaniak
Auto: Carisma EVO 1.6 GL '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 57 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 11-11-2010, 22:05
|
|
|
To takie zaburzenia nie miały miejsca Magnes, rozumiem, że powinienem przyłożyć w okolice zbiornika? Wiesz może gdzie tanio i trafnie mogliby zdiagnozować usterkę? Chodzi o coś w miarę blisko Bytomia, bo widzę, że róznież jesteś ze Śląska |
_________________ Jeden problem to nie problem. Dwa problemy to jest problem |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-11-2010, 22:08
|
|
|
ttomek550, Znam miejsce, ale jest ono niespełna 50km od Bytomia, radze pogoglac, może znajdziesz coś w swojej okolicy, albo zasiegnac zdania znajomych
[ Dodano: 11-11-2010, 22:12 ]
http://www.twojserwis.com.pl/regeneracja.html |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ttomek550
Mitsumaniak
Auto: Carisma EVO 1.6 GL '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 57 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 11-11-2010, 22:18
|
|
|
No to będę szukał A mam jeszcze takie pytanko Wieszcz może, czy we wszystkich carismach była ta sama pompa? Bo jak się rozglądałem na allegro to widziałem, że koleś z katowic ma pompy ale z Carismy 1.3 (albo się pomyslił, albo w UK była taka w ofercie ) ewentualnie czy pasowałby pompa z 1.8 GDI, bo takich też jest sporo, albo w ostateczności z jakiegoś Space Stara? |
_________________ Jeden problem to nie problem. Dwa problemy to jest problem |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-11-2010, 22:24
|
|
|
1.3 to raczej w Space Starze, od GDI chyba nie bedzie pasowac, ale pewnosci nie mam musialbym patrzec w katalogi, zanim zaczniesz wymieniac na slepo, zrób diagnoze w specjalistycznym warsztacie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ttomek550
Mitsumaniak
Auto: Carisma EVO 1.6 GL '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 57 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 11-11-2010, 22:32
|
|
|
Ja też nie chciałbym na ślepo tego robić, bo co jeśli to nie wina pompy? ale tak na wszelki wypadek postanowiłem poszukać czegoś a, czy mógłbym Cię prosić o sprawdzenie z jakich modeli i z jakimi silnikami szukać pompy pasującej do Carismy 1.6?
Miałem na myśli tą pompę:
http://allegro.pl/mitsubi...1276108299.html
ale teraz widzę, że pojawiły się też jakieś nowe |
_________________ Jeden problem to nie problem. Dwa problemy to jest problem |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-11-2010, 22:58
|
|
|
Jeżeli masz ten typ pompy
To nie podejdzie ani od GDI ani od TD |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
carpezo
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 94 Skąd: brok
|
Wysłany: 13-01-2011, 11:51
|
|
|
jak to jest z tymi pompami? po czym szukać odpowiedniej. np 1.6 z 97 r różni się od 1.6 95?
[ Dodano: 20-01-2011, 09:56 ]
strasznie głośno mi chodziła pompa wspomagania tzn tak myślałem ze pompa.to był taki ćwierkot podjechałem do mechanika zapytać co i jak a on psiknął na pasek silikonem i cisza sie zrobiła. podciągnął go bo mówi że troche luźny był i objawy ustały. po 20- 30 km znowu zaczeło coś szumieć tylko już duużo mniej. pasek mam założony contitecha ma może z 15 tys zrobione. dodam że zaczyna sie to jak auto rozgrzane. co jest przyczyną tego bo juz nie mam pojecia? czy jest możliwosc ze pasek sie luzuje czy coś w tym stylu |
|
|
|
 |
|