[EA2A/W 2.0] Elektronika: Awaria totalna - nie wiem już co r |
Autor |
Wiadomość |
Optic
Mitsumaniak 00693/KMM :)

Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Mar 2007 Posty: 149 Skąd: bardziej na południe
|
Wysłany: 13-11-2010, 16:19 [EA2A/W 2.0] Elektronika: Awaria totalna - nie wiem już co r
|
|
|
Witam,
błagam o pomoc.
Zaczęło się od zegarka - wyjąłem go, odpiąłem wtyczkę, chciałem oddać do przelutowania. Od tej pory przestał działać zamek centralny, ale tylko przy zgaszonym silniku. Przy zapalonym silniku działał dalej. Nie działał z zewnątrz i z pilota.
Wyjąłem bezpiecznik od zamka centralnego - był dobry. Sprawdziłem więc pozostałe zebpieczniki. Wszystkie są dobre. Od chwili sprawdzenia bezpieczników misiek nie odpala. Rozrusznik kręci, ale nie pali. Po przekręceniu stacyjki w pozycję ON nie zapalają się żadne kontrolki, światło we wnętrzu przy otwartych drzwiach nie świeci.
Jedyne co działa przy stacyjce w pozycji ON to klimatronik, rozrusznik i - co dziwne - wentylatory na chłodnicy pracują. Zasilanie też ma instalacja gazowa.
Proszę o pomoc bo nie wiem co robić. Czy zna się ktoś z Was na elektronice EA2A?? Czy wyjęcie po kolei bezpieczników i włożenie ich ponownie (na zasadzie wyciągam, oglądam, wkładam, następny) mogło tak uszkodzić samochód?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Maciek |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Optic 13-11-2010, 16:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wilukce
Mitsumaniak

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 400 Skąd: Kozienice/Kraków
|
Wysłany: 13-11-2010, 16:34
|
|
|
Ja bym odłączył AKU na kilka minut i zobaczył co będzie po zresetowaniu ECU. |
_________________ Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 |
|
|
|
 |
Optic
Mitsumaniak 00693/KMM :)

Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Mar 2007 Posty: 149 Skąd: bardziej na południe
|
Wysłany: 13-11-2010, 16:37
|
|
|
Jak dlugo powinien być odłączony?
Odłączałem go na ok. 1-2 minuty - po ponownym założeniu klemy nic się nie zmieniło... |
_________________
 |
|
|
|
 |
wilukce
Mitsumaniak

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 400 Skąd: Kozienice/Kraków
|
Wysłany: 13-11-2010, 16:45
|
|
|
Myślę, że możesz spróbować na dłużej. Możliwe, że po 2min nie resetuję się wszystko. 30 min optimum. Jeśli nie pomoże będziemy szukać przyczyny w czymś innym. |
_________________ Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 |
|
|
|
 |
michal7777
Forumowicz
Auto: mitsubishi galant kombi 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 41 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13-11-2010, 17:12
|
|
|
watpie czy ci pomoze odlaczenie akumulatora, bezpieczniki wyciagales przy wyjetym kluczyku ze stacyjki? sprawdz jeszcze raz bezpieczniki i czy dobrze siedza w oprawach, i nie sprawdzaj na oko tylko miernikiem- na oko to wiesz co mozna sprawdzac napisz czy cos pomoglo jak nie to dalej bedziemy myslec |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-11-2010, 17:12
|
|
|
wilukce napisał/a: | 30 min |
30 sek. wystarczy a nie minut
a ja myślę, że kolega zrobił jakieś zwarcie i posprawdzałbym bezpieczniki |
|
|
|
 |
Optic
Mitsumaniak 00693/KMM :)

Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Mar 2007 Posty: 149 Skąd: bardziej na południe
|
Wysłany: 13-11-2010, 18:13
|
|
|
Dziękuję, Panowie,
bezpieczniki sprawdzałem przy wyjętym kluczyku ze stacyjki. Zamieniłem jeszcze ze sobą miejscami dwie 15A - od zamka centr. i zapalniczki, zanim zacząłem sprawdzać wszystko po kolei.
Tak mi przyszło do głowy - a może to immobiliser? Wtedy by nie palił, ale czy też nie zapalałyby się kontrolki na desce?
A wyjęcie zegarka ma jakieś znaczenie? Czy przy odłączonym zegarku wszystkie pozostałe układy działają (np. oświetlenie wnętrza)? Zegar jest w tej chwili odpięty całkiem.
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam,
Maciek |
_________________
 |
|
|
|
 |
michal7777
Forumowicz
Auto: mitsubishi galant kombi 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 41 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13-11-2010, 19:16
|
|
|
zegarek nie ma wplywu, a immo to napewno nie jest, inaczej sie immo objawia. a cos wspomniales o wentylatorach? ze wlaczaja sie jak probujesz odpalic? czy wczesniej cos dlubales albo myles gdzies silnik moze? albo chlapales woda? |
|
|
|
 |
paweu85
Nowy Forumowicz
Auto: Space Wagon 2.0 87r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 13 Skąd: Warka
|
Wysłany: 13-11-2010, 19:47
|
|
|
jak ja miałem takie objawy ze rozrusznik działa a nie pali i nie swica sie kontrolki to miałem odłaczony zapłon przez popsuty alarm ,moze to byc tez immobilajzer.moze nie wsadziłes jakiegos bezpiecznika ale w sumie bezpiecznik od zapłonu napewno nie znajduje sie tam gdzie te od radia,zapalniczki czy zegarka i jest wiekszy a prąd ma ok 50-60A. A przy klemie aku nie odpiałes czasem jakiegos kabelka.. |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 13-11-2010, 20:04
|
|
|
a bezpieczniki sprawdzałes tylko w środku czy pod maska też? |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 13-11-2010, 21:39
|
|
|
Zacznijmy od pytania czy faktycznie masz a samochodzie jakiś alarm? Ktoś wcześniaj słusznie o tym wspomniał. Gdyby na nim poleciał bezpiecznik możesz mieć takie cuda (kręcący rozrusznik i brak kontrolek na desce). |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
Optic
Mitsumaniak 00693/KMM :)

Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Mar 2007 Posty: 149 Skąd: bardziej na południe
|
Wysłany: 13-11-2010, 23:41
|
|
|
Alarmu nie mam, nie myłem też silnika, ani nie grzebałem też w samym silniku... Ale Psikus masz rację - nie zaglądałem jeszcze na panel pod maską. Nie wyjmowałem jeszcze z niego bezpieczników. :/
Dziękuję za porady - wszystkie wypróbuję niestety dopiero rano, bo oświetlenie w aucie nie działa, a pod blokiem ciemno jak w...
Kurcze, to musi być coś banalnego. Jutro rano sprawdzę wszystkie bezpieczniki miernikiem i napiszę jaki rezultat.
@Owczar: Faktycznie, wygląda podobnie, choć obroty mi nie spadły, ale to raczej biorę za plus. Jeśli to faktycznie ten bezpiecznik, to masz u mnie dozgonną wdzięczność i 6-pak. Jutro rano się okaże! |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Optic 13-11-2010, 23:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-11-2010, 23:43
|
|
|
A drugi problem to też pewnie bezpiecznik... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-11-2010, 23:48
|
|
|
Optic napisał/a: | Psikus masz rację - nie zaglądałem jeszcze na panel pod maską. Nie wyjmowałem jeszcze z niego bezpieczników. :/ | No to wyjmiesz bezpiecznik 10A , jeden z dwóch z żółtego, plastikowego prostokąta, wymienisz i po problemie. |
|
|
|
 |
|