Łańcuchy śniegowe |
Autor |
Wiadomość |
and
Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander 2.0 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 95 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 08-11-2010, 21:19 Łańcuchy śniegowe
|
|
|
Próbuję znaleźć ofertę łańcuchów śniegowych na rozmiar 215/70 17.W instrukcji obsługi jest wymóg "max.wysokość łańcucha 9 mm".Ale po przejrzeniu ofert w necie do SUV nie znalazłem nigdzie takich "drobnych" ogniw.Może ktoś z Was miał więcej szczęścia? Chyba,że źle interpretuję zapis w książce?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 08-11-2010, 21:29 Re: Łańcuchy śniegowe
|
|
|
and napisał/a: | Próbuję znaleźć ofertę łańcuchów śniegowych na rozmiar 215/70 17.W instrukcji obsługi jest wymóg "max.wysokość łańcucha 9 mm".Ale po przejrzeniu ofert w necie do SUV nie znalazłem nigdzie takich "drobnych" ogniw.Może ktoś z Was miał więcej szczęścia? Chyba,że źle interpretuję zapis w książce?
Pozdrawiam. |
Gdzie ty chłopie chcesz jeździć że potrzebujesz łańcuchów do Outlandera? Po nieodsnieżonych polach zaraz po opadach śniegu.... ? Jeśli nie to miśkiem wszędzie dojedziesz nawet pod strome alpejskie podjazdy. Auto zimą idzie jak ratrak. A w kwestii rozmiaru to nie o rozmiar 215/70/16 ci czasem chodzi? |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
and
Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander 2.0 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 95 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 08-11-2010, 21:36
|
|
|
Dziwi mnie jak skrajnie formalnie podchodzisz do kwestii przewożenia nart wewnątrz samochodów (i ta wyjątkowo złośliwa austriacka Policja). Natomiast osobiście znam kilka osób które dostawały mandaty za brak łańcuchów (wprawdzie nie było to słynne 500 Euro jak za narty) i musiały je kupować na szybkiego w Austrii w cenach wielce niepromocyjnych.
Co do rozmiaru to tzw. oczywista pomyłka pisarska. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 08-11-2010, 21:44
|
|
|
and napisał/a: | Dziwi mnie jak skrajnie formalnie podchodzisz do kwestii przewożenia nart wewnątrz samochodów (i ta wyjątkowo złośliwa austriacka Policja). Natomiast osobiście znam kilka osób które dostawały mandaty za brak łańcuchów (wprawdzie nie było to słynne 500 Euro jak za narty) i musiały je kupować na szybkiego w Austrii w cenach wielce niepromocyjnych.
Co do rozmiaru to tzw. oczywista pomyłka pisarska. |
Tutaj znajdziesz to czego szukasz, (bardzo dobra marka) wpisz rozmiar opony i znajdziesz kilka rodzai na każdy rozmiar portfela:
http://www.pewag.pl/sklep/sniegowe/index.php
Jeśli już zdecydujesz się na zakup, to pamiętaj że w instrukcja nakazuje założenie lancuchów na obie osie. A w kwestii dojazdów pod górki zimą to mowię to z wlasnego doświadczenia. W Alpach jestem 2 razy do roku i jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się utknąć Outlanderem jeżdżąc po utrzymanych drogach. Zdrowy rozsądek nakazuje jednak zostawić auto w hotelu podczas silnych opadów w tamtych rejonach jak kiedyś bedziesz mial okazję dojeżdżać autem pod dolna stację na lodowcu Kaunertal, to zrozumiesz co mialem na mysli
P.S. Natomiast jeśli jedziemy autem przednio- lub tylnonapędowym, to obowiązkowo mam łańcuchy w bagażniku. Niemal za każdym razem jak jesteśmy w Tyrolu musiałem je uzywać, bo dojazd do naszego hotelu jest wyjatkowo upierdliwy zimą. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
kaniak
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 58 Skąd: City
|
Wysłany: 09-11-2010, 20:56
|
|
|
Czy w samochodach z napędem na 4 koła trzeba kupować 2 komplety łańcuchów? |
|
|
|
 |
and
Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander 2.0 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 95 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 09-11-2010, 22:32
|
|
|
Dzięki za Kaunertaler Gletscher ,trochę mało do jeżdżenia. |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 11-11-2010, 18:40
|
|
|
kaniak napisał/a: | Czy w samochodach z napędem na 4 koła trzeba kupować 2 komplety łańcuchów? |
W krajach alpejskich nie ma to znaczenia |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 11-11-2010, 20:19
|
|
|
kaniak napisał/a: | Czy w samochodach z napędem na 4 koła trzeba kupować 2 komplety łańcuchów? | strona 8-17 instrukcji Łańcuchy śniegowe. Łańcuchy należy zakładać tylko na koła napędowe (przednie). |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 13-11-2010, 19:20
|
|
|
rezon napisał/a: | strona 8-17 instrukcji Łańcuchy śniegowe. Łańcuchy należy zakładać tylko na koła napędowe (przednie). |
Święte słowa.
and napisał/a: | Natomiast osobiście znam kilka osób które dostawały mandaty za brak łańcuchów (wprawdzie nie było to słynne 500 Euro jak za narty) i musiały je kupować na szybkiego w Austrii w cenach wielce niepromocyjnych. |
Tam nie musisz ich używać ale musisz je posiadać w aucie. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
wysmok
Forumowicz

Auto: OII 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 61 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-02-2013, 21:00
|
|
|
Cześć.
Odświeżę trochę temat, ponieważ też potrzebuję kupić łańcuchy do mojego Outladera. Zajrzałem w moją instrukcję, żeby sprawdzić jaki rozmiar ogniwa łańcucha jest dozwolony i się mocno zdziwiłem, ponieważ napisane jest w niej, że w ogóle nie można stosować łańcuchów, ponieważ miejsce (prześwit) pomiędzy nimi a nadwoziem będzie niewystarczające i może dojść do uszkodzenia nadwozia (domyślam się, że autor miał na myśli nadkole).
Mój Outlander to wersja USA i taka też jest instrukcja. Natomiast nie sądzę, żeby Outek z USA miał inną konstrukcję zawieszenia, tj. na tyle inną, że w polskiej wersji jest dopuszczony łańcuch o maks. grubości ogniwa 9 mm (strona 8-17 instrukcji), a w wersji USA w ogóle żaden. Mój Outek ma akurat napęd tylko na przednią oś, ale instrukcja jest uniwersalna - także dla wersji 4WD. Z resztą patrząc w nadkole, to widzę tam raczej całkiem sporo miejsca. Więc o co kaman w tej instrukcji?
Wysłałem zapytanie o łańcuchy do moich opon (225/60 R17) do kilkunastu sprzedawców z Allegro i tylko jeden napisał mi, że do Outlandera nie mogą być stosowane standardowe łańcuchy dla SUV-ów 16 mm, bo Outlander może mieć maks. 12 mm (nie wiem skąd wziął tą wartość skoro polska instrukcja mówi o maks. 9 mm). Pozostali sprzedawcy wskazywali standardowe (dla SUV-ów), 16-milimetrowe łańcuchy. 9 mm z kolei przeznaczone jest do osobówek, a nie do SUV-ów...
A może taki wynalazek, skoro (jeżeli) nie mogą być łańcuchy?
PUT&GO PASKI ANTYPOŚLIZG
Proszę o Wasze opinie. Temat niestety pilny, bo w sobotę wyjazd, także muszę zamówić coś najpóźniej w środę przed południem, żeby kurier miał szansę dojechać maks. w piątek. Z góry dziękuję za wszelką pomoc. |
_________________ Pozdrawiam,
wysmok |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 11-02-2013, 21:21
|
|
|
wysmok napisał/a: | Cześć.
Odświeżę trochę temat, ponieważ też potrzebuję kupić łańcuchy do mojego Outladera. Zajrzałem w moją instrukcję, żeby sprawdzić jaki rozmiar ogniwa łańcucha jest dozwolony i się mocno zdziwiłem, ponieważ napisane jest w niej, że w ogóle nie można stosować łańcuchów, ponieważ miejsce (prześwit) pomiędzy nimi a nadwoziem będzie niewystarczające i może dojść do uszkodzenia nadwozia (domyślam się, że autor miał na myśli nadkole).
Mój Outlander to wersja USA i taka też jest instrukcja. Natomiast nie sądzę, żeby Outek z USA miał inną konstrukcję zawieszenia, tj. na tyle inną, że w polskiej wersji jest dopuszczony łańcuch o maks. grubości ogniwa 9 mm (strona 8-17 instrukcji), a w wersji USA w ogóle żaden. Mój Outek ma akurat napęd tylko na przednią oś, ale instrukcja jest uniwersalna - także dla wersji 4WD. Z resztą patrząc w nadkole, to widzę tam raczej całkiem sporo miejsca. Więc o co kaman w tej instrukcji?
Wysłałem zapytanie o łańcuchy do moich opon (225/60 R17) do kilkunastu sprzedawców z Allegro i tylko jeden napisał mi, że do Outlandera nie mogą być stosowane standardowe łańcuchy dla SUV-ów 16 mm, bo Outlander może mieć maks. 12 mm (nie wiem skąd wziął tą wartość skoro polska instrukcja mówi o maks. 9 mm). Pozostali sprzedawcy wskazywali standardowe (dla SUV-ów), 16-milimetrowe łańcuchy. 9 mm z kolei przeznaczone jest do osobówek, a nie do SUV-ów...
A może taki wynalazek, skoro (jeżeli) nie mogą być łańcuchy?
PUT&GO PASKI ANTYPOŚLIZG
Proszę o Wasze opinie. Temat niestety pilny, bo w sobotę wyjazd, także muszę zamówić coś najpóźniej w środę przed południem, żeby kurier miał szansę dojechać maks. w piątek. Z góry dziękuję za wszelką pomoc. | A moze cos takiego?
http://www.thule.com/pl-P...e-K_-_Summit-XL |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
wysmok
Forumowicz

Auto: OII 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 61 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-02-2013, 22:26
|
|
|
Jest to jakaś opcja. Chociaż cena, tak jak technologia - kosmiczna.
A co myślisz o tej różnicy między instrukcjami polską i USA? Patrząc w nadkole, na tyle, na ile mam możliwość, czyli na zwykłym postoju, nie dopatrzyłem się tam jakichś przeszkód żeby zastosować łańcuchy. Wręcz przeciwnie - wydaje mi się (ale niestety tylko wydaje), że jest tam dość sporo miejsca. Nie jest to w końcu sportowe auto, z obniżonym zawieszeniem, wielkimi tarczami hamulcowymi, czy zaciskami, czy jeszcze czymś podobnym. |
_________________ Pozdrawiam,
wysmok |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 11-02-2013, 22:40
|
|
|
wysmok napisał/a: | Jest to jakaś opcja. Chociaż cena, tak jak technologia - kosmiczna.
A co myślisz o tej różnicy między instrukcjami polską i USA? Patrząc w nadkole, na tyle, na ile mam możliwość, czyli na zwykłym postoju, nie dopatrzyłem się tam jakichś przeszkód żeby zastosować łańcuchy. Wręcz przeciwnie - wydaje mi się (ale niestety tylko wydaje), że jest tam dość sporo miejsca. Nie jest to w końcu sportowe auto, z obniżonym zawieszeniem, wielkimi tarczami hamulcowymi, czy zaciskami, czy jeszcze czymś podobnym. | Sa tez "ponczochy" bezinwazyjne. Naciaga sie je na opony i podobno w Norwegii je bardzo chwala. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 12-02-2013, 13:24
|
|
|
Kolego te łańcuch to raczej potrzebne są w przypadku kontroli że je posiadasz.
W praktyce szczerze nigdy nie miałem potrzeby zakładania i wszędzie wjechałem.
Nawet gdy Policja w Austrii ściągała na pobocze dwu na pędówki czy TIRy to jak do nich dojeżdżałem to machał żeby jechać dalej. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 12-02-2013, 13:35
|
|
|
Przeczytaj dokładnie.... Akurat kolega pisze, że:
wysmok napisał/a: | Mój Outek ma akurat napęd tylko na przednią oś |
wysmok, jeśli zdecydujesz się na te paski to podziel się opinią jak to się sprawdza w praniu. Też się nad nimi kiedyś zastanawiałem ale odpuściłem w ogóle kupno łańcuchów. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
|