Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:03
outlander 2.0T
Autor Wiadomość
jamal 
Nowy Forumowicz

Auto: civic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 1
Skąd: Katowice
Wysłany: 15-11-2010, 08:46   outlander 2.0T

Witam nurtuje mnie pytanie bo pisza ze outlander 2.0T ma silnik z evo 8
jaka jest roznica miedzy tymi silnikami
i czyn ten silnik z outlandera idzie dlubac podobnie jak ten z evo ?
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 16-11-2010, 15:32   

Bez T też ma silnik 4G63, diabeł tkwi w szczegółach np ECU jest inaczej zaprogramowane.
 
 
uszaty69 
Forumowicz


Auto: Colt, Evo VIII,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 71
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-11-2010, 18:36   

elektryk napisał/a:
diabeł tkwi w szczegółach np ECU jest inaczej zaprogramowane.

ten post raczej koledze nie pomoże, bo to jest proste i logiczne.

Kolega pyta szczególnie o dół silnika, bo z tego co mi się o uszy obiło, chce zwiększyć sporo moc. Zatem główne pytanie jest o blok, wał, tłoki, korby i głowicę. Kolektory, turbo, cooler, wtryski itp i tak idą do zmiany, a w szczególności program w ECU.
_________________
Colt CJ0 4x4 evo 540/665
było Eco VIII 400/500, Outlander Turbo
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-11-2010, 22:03   Re: outlander 2.0T

jamal napisał/a:
Witam nurtuje mnie pytanie bo pisza ze outlander 2.0T ma silnik z evo 8


Korpus ten sam. Bardzo możliwe że osprzęt inny.

jamal napisał/a:
jaka jest roznica miedzy tymi silnikami
i czyn ten silnik z outlandera idzie dlubac podobnie jak ten z evo ?


Można tak samo tylko raczej nie do tych samych wartości co w EVO (zresztą żeby w EVO sensownie dłubać to i tak się wymienia dolot i wydech) bo auto ma większą masę i IMO powinno się mniej żyłować (zostawić większy margines bezpieczeństwa).
 
 
uszaty69 
Forumowicz


Auto: Colt, Evo VIII,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 71
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-11-2010, 23:08   

krzychu napisał/a:
Można tak samo tylko raczej nie do tych samych wartości co w EVO

ale sęk w tym, że kolega szuka informacji właśnie na ten temat :P

Mnie zresztą też temat zaciekawił i również czekam na konkretne informacje.

nie rozumiem, dlaczego powinno sie mniej żyłować auto z większą masą. Co masz na myśli?
_________________
Colt CJ0 4x4 evo 540/665
było Eco VIII 400/500, Outlander Turbo
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-11-2010, 23:29   

uszaty69 napisał/a:
Co masz na myśli?


Wydaje mi się że silnik się bardziej grzeje przy większym aucie. Reżim wymiany oleju w Evo i Outku też chyba też inne interwały? No i żeby transferów i dyferencjałów nie pourywać itd itp. Evo można podciągnąć pod 350KM i pod 400Nm z tego co można poczytać ale to chyba za dużo na Outka do tego hamulce oczywiście też nie za mocne itd itp. W każdym razie silnik ten sam więc można spokojnie remapować a potem wymieniać słabe punktu i dalej remapować :P W końcu samemu i tak się nie da tego zrobić a tuner na pewno doradzi co trzeba wymienić żeby można było dalej kręcić. 4G63T to znany silnik więc nie ma problemu.
 
 
Bart007 
Mitsumaniak


Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 142
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-11-2010, 22:33   

Z tego co pamiętam z archiwalnych dyskusji, silnik w Outku Turbo to nie jest to samo co w Evo VIII - osprzęt jest nieco "słabszy". Można ten silnik podkręcić, ale nie do tego poziomu co w Evo. Wiem, że są w Polsce modele podkręcone na 250 KM (nawet jeden był jakiś czas temu na sprzedaż). Airtek Turbo - czyli model na rynek japoński, z którego Outlander się wywodzi, ma w serii 240 KM, więc widać, że możliwości jak najbardziej są.

Jeśli ktoś zwiększa moc, to zdecydowanie polecałbym też upgrade hamulców (jest wątek na forum) bo standardowe na seryjne osiągi są ledwo ledwo wystarczające...
_________________
pozdrawiam - Bartek
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-12-2010, 12:49   

Koledzy a ja mam takie pytanie: czy przebieg 138 tys. km w outku turbo to dużo, czy raczej nie ma co się zastanawiać? Auto od 1-go właściciela, ASO regularnie jak książka każe...
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
Maddox 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 219
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 12-12-2010, 18:18   

macia napisał/a:
Koledzy a ja mam takie pytanie: czy przebieg 138 tys. km w outku turbo to dużo, czy raczej nie ma co się zastanawiać? Auto od 1-go właściciela, ASO regularnie jak książka każe...


taki przebieg to nie jest duzo dla zadnego auta, jesli wymiany tego co potrzeba byly dokonywane regularnie, oraz auto nie bylo katowane. ja w razie czego mam odlozone pare zloty na nieprzewidziane wydatki, np. turbo.
natomiast jesli wlasciciel to fleja i sknera, to i po 30tkm auto moze byc zajezdzone.

rozrzad po takim przebiegu masz z glowy, wiec co najmniej 1,5pln masz zaoszczedzone ;-) mnie to czeka juz niebawem, ale juz wiem gdzie i za ile
_________________
Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D
 
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-12-2010, 21:27   

No właśnie mam dwie opcje, obydwie zdają się pewne, choć jedna bardziej ale większy przebieg, właśnie 138 tys. Druga 83 tys. i też fajna, choć trochę mniej. Pytam bo nie jeździłem nigdy turbo benzyną i nie wiem jak wrażliwe są te jednostki na może nie katowanie, ale opornego kierowcę:)
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
desti 
Forumowicz

Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 327
Skąd: Chojnice
Wysłany: 28-01-2011, 08:53   

Różnica to inaczej zaprogramowane ECu, turbina wyższej wydajnośći i wydajniejszy dolny intercooler to są na plus przy EVO8 a tak silnik ten sam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.