[II 2.0 DID] Ile najlepiej na obrotomierzu ?? |
Autor |
Wiadomość |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-11-2010, 19:54
|
|
|
Panowie,
Diesla mam pierwszy raz w życiu, jest teraz na "dotarciu" do ilu obrotów go kręcić i przez jaki przebieg, no i do ilu po dotarciu go kręcić. Jedni piszą do 2000 obr/min to maks.
W tym wątku jest napisane ze lajtowa jazda przypieka łopatki.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 18-11-2010, 21:08
|
|
|
na dotarciu to tak bez czerwonego pola, raczej poniżej 3tys. obr., dużo poniżej 2tys. to męczenie silnika - turbinę zaczynasz czuć od ok. 2tys., najlepiej bez długiej jazdy ze stałą prędkością. A po dotarciu, to jak chcesz - ale od czasu do czasu warto dać popracować turbinie dla profilaktyki zapiekania sterowania geometrią. Ładny opis tego co się może dziać z turbiną jest na forum paska http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4086 |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
Ostatnio zmieniony przez rezon 18-11-2010, 21:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 18-11-2010, 21:13
|
|
|
rezon napisał/a: | na dotarciu to tak bez czerwonego pola, raczej poniżej 3tys. obr., dużo poniżej 2tys. to męczenie silnika - turbinę zaczynasz czuć od ok. 2tys., najlepiej bez długiej jazdy ze stałą prędkością. A po dotarciu, to jak chcesz - ale od czasu do czasu warto dać popracować turbinie dla profilaktyki zapiekania sterowania geometrią. |
Teraz jak wracałem ze Szwecji z przyczepą 1500kg to na piątym biegu 85-90km/h pyrkał mi na 1900-2000 obr/min w trasie. Spalanie w przedziale 10-11 l/100km. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 18-11-2010, 21:21
|
|
|
mitsu00, ty masz już dotarty |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 18-11-2010, 21:54
|
|
|
rezon napisał/a: | mitsu00, ty masz już dotarty |
No fakt, nie zauważyłem..... 4 LESZKI za dużo |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Grzesq
Forumowicz

Auto: Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 290 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-11-2010, 22:16
|
|
|
Ja jeżdziłem przez pierwsze 2000km do 3tyś obrotów, po 2000km wymieniłem olej i śmigałem już normalnie. Pierwsze 1000km zrobiłem w trasie - w większości na tempomacie, więc go nie męczyłem. |
|
|
|
 |
|