 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Krzywy rotor - zębatka ABS Tył |
Autor |
Wiadomość |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-11-2010, 21:11 [Cari 1.8 GDI] Krzywy rotor - zębatka ABS Tył
|
|
|
Witam,
Dzisiaj zaobserwowałem, przy zmianie tarcz z tyłu, że z lewej strony mam krzywy rotor (zębatka) ABS. Zaznaczyłem na poniższym schemacie zielonym kolorem. Pewnie jakiś nieudolny mechanik przyłożył do tego rękę, bo również była m.in rozjeżdżona śruba imbusowa trzymająca tarczę.
Z racji tego, że rotor ma bicie, zaobserwowałem iż czujnik ABS (zaznaczone czerwonym kolorem) ma trochę powierzchnię zjechaną, bo tarł ją zwichrowany rotor.
Przeczytałem w instrukcji serwisowej, że rotor nie może być krzywy ani mieć uszkodzonych ząbków. ten mój ma krzywy i zauważyłem że dwa ząbki maja krawędź lekko zarysowaną.
Wiem, że rotor musiałbym wymienić, czy czujnik ABS też muszę, z racji, że on ma on trochę startą powierzchnię ?
Jak w praktyce wygląda demontaż rotora i wymianę na nowy. Jak zdjąć kapsel piasty ?
Schemat:
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
 |
uszaty69
Forumowicz

Auto: Colt, Evo VIII,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 71 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-11-2010, 21:49
|
|
|
MichuGdy napisał/a: | Przeczytałem w instrukcji serwisowej, że rotor nie może być krzywy ani mieć uszkodzonych ząbków. ten mój ma krzywy i zauważyłem że dwa ząbki maja krawędź lekko zarysowaną. |
nie działa Ci ABS? Jeżeli działa, to nie kombinuj.
MichuGdy napisał/a: | czy czujnik ABS też muszę, z racji, że on ma on trochę startą powierzchnię ? |
czujnik to cewka. Jeżeli masz starty tylko plastik, to się nie przejmuj. Jak przetarło do zwojów, to trzeba zmienić, bo nie będzie działał. |
_________________ Colt CJ0 4x4 evo 540/665
było Eco VIII 400/500, Outlander Turbo |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-11-2010, 21:51
|
|
|
Kapsel trzeba odbić jakimś cienkim przecinakiem, albo srubokretem ślusarksim, po trochu z kazdej strony równomiernie poprzez obracanie piasty, nastepnie odkrecisz nakretke srodkowa i demontujesz piaste, rotor jest do niej przykrecony, czujnika ABS nie musisz wymieniac jeżeli nie zostal uszkodzony do tego stopnia, że powoduje bład odczytu. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-11-2010, 12:09
|
|
|
uszaty69 napisał/a: | nie działa Ci ABS? Jeżeli działa, to nie kombinuj. |
Nie można nie kombinować...
ABS to podstawowy system bezpieczeństwa i należy zwrócić uwagę na stan tych rotorów (zębatek). Dzisiaj sprawdziłem ponownie i okazało się, że ma dwa pęknięcia i cała pracuje pod naciskiem palca. Zniesmaczony sprawdziłem również prawą stronę nie bacząc na ponowny demontaż całości ale okazało się że z prawej strony rotor również ma zaczynające się pęknięcie i także trochę pracuje już pod naciskiem palca. Do wymiany idą oba!
Radzę właścicielom zajrzeć i sprawdzić stan tych rotorów, bo jak widać lubią pękać
Dla potomnych do śruby oznaczonej nr 7 na schemacie należy zastosować nasadkę 30mm.
kapsel w moim przypadku schodził trochę opornie, ale w końcu zszedł.
Czy po odkręceniu śruby ciężko zdjąć resztę, żeby dostać się do rotoru ?
Rotor przykręcony jest dwoma śrubami. Należy użyć nasadki 10mm.
Napiszę jak już wymienię całość. ewentualnie będę pisał gdy napotkam jakiś problem
Pozdrawiam,
Michał |
Ostatnio zmieniony przez MichuGdy 24-11-2010, 18:57, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-11-2010, 12:21
|
|
|
MichuGdy napisał/a: | Czy po odkręceniu śruby ciężko zdjąć resztę, żeby dostać się do rotoru ? | Jezeli chodzi o nakretke piasty, to wystarczy ja odkrecic i piasta z łożyskiem powinna zejsc przy uzyciu siły rąk, wiadomym jest, że trzeba uprzednio zdemontowac zacisk z jarzmem oraz tarcze |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-11-2010, 19:11
|
|
|
Wymieniłem dzisiaj komplet rotorów (zębatek).
Do demontażu tylnej piasty użyłem nasadki 30mm. Demontować należy ostrożnie oraz zapobiegać dostaniu się brudu do środka.
Rotor przykręcony dwoma śrubami. Z jednej strony musiałem użyć nasadki, wręcz ją nabić, gdyż śruby były trochę zjechane.
Przy ponownym dokręceniu śrub należy na gwint każdej śruby dać kroplę kleju anaerobowego.
Całość poskładać przykręcić z odpowiednimi momentami.
Moje, zdemontowane zębatki:
Zwróćcie uwagę na stan waszych zębatek, czy nie mają pęknięć. To jest wasze bezpieczeństwo.
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
 |
|
|