spadek mocy |
Autor |
Wiadomość |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 16-11-2010, 23:02
|
|
|
serKlakier, nie trzeba wyciągać wału z silnika aby wymienić panewki korbowodowe
aby wymienić panewki główne tak trzeba wyciągnąć wał - silnik
przy demontażu wału trzeba wymienić simeringi zdemontować koło zamachowe
w obydwu przypadkach radzę jednak ściągnąć głowice - to jedynie rada wynikająca z ostatniej wpadki z silnikiem 4g15 w którym na pierwszym cylindrze doszło do zniszczenia gładzi przez pęknięte pierścienie tłokowe a objawy przypominały nadmierny luz na panewkach i nie wydolność pompy oleju - zrobiłem kompletny dół silnika wszystkie panewki pompę oleju wymieniłem na nową - a wszystko przez to że 5 miesięcy wcześniej zrobiłem głowice - uszczelniacze, nowe zawory docieranie planowanie i wymiana pierścieni tłokowych i panewki korbowodowe --- okazało się jednak że był b. duży przedmuch z pierwszego cylindra i on przegrzewał dół silnika dając objawy braku smarowania silnika olej był zbyt rzadki dużo opiłków i luzy na panewkach aby zaoszczędzić na czasie wyciągnąłem silnik i zrobiłem cały dół -- ale gdy się okazało że silnik nadal pracuje źle ściągnąłem głowice i jak zobaczyłem gładzie na pierwszym cylindrze - " to ręce opadły" ----- zdarza się w najlepszej rodzinie
w tej chwili walczę z 4 G63 /8 zaworów/ by wszedł do lancerka C12V /90r./
omenek, - lepiej wyciągnąć cały silnik a następnie zdemontować dół silnika, łatwiej i szybciej bo żeby wyciągnąć wał trzeba wyciągnąć pierw skrzynię by mieć dostęp do koła zamachowego -- oczywiście da się zrobić bez wyciągania silnika ale to dość męczące /w kanale nawet/ bo po odjęciu belki spod silnika i skrzyni trzeba silnik podwiesić ponieważ opadając na poduszce gł silnika będzie blokować koło wału korbowego.
Od dołu można bez problemu zweryfikować i wymienić panewki korbowodowe zmierzyć mikrometrem sprawdzić czy nie ma czasem jaja- owalu -- można zweryfikować panewki główne czy wał nie ma czasem luzu /po demontażu korbowodowych/ jak ma to lepiej silnik wyciągnąć |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
szikuna
Forumowicz

Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 91 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 17-11-2010, 00:58
|
|
|
wojmi1 może i mi pomożesz lancerek na 5 stopniach ustawionych ze zmasowanym zł. zapłonu jest słaby i więcej pali ale wystarczy przekręcić aparat o 0.5 cm (bez zmasowanego zł. zapłonu) i nabiera siły. Czy mogę tak jeździć czy dalej dochodzić przyczyny ? dodam że rozrząd dobrze ustawiony, ciśnienie po 11 atm. luz zaworów ustawiony. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 23-11-2010, 18:23
|
|
|
szikuna, jeżeli po przestawieniu zapłonu o te 0.5 cm - obroty jałowe trzymają sie dobrze silnik zwiększa obroty po wciśnięciu gazu nie dławi sie - to jest ok.
Przyczyna - najprawdopodobniej przestawiony o dwa zęby na pasku - czyli nie kombinować jeździć.
Trzeba jedynie pamietać że regulacje wykonujemy na gorącym silniku. |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
szikuna
Forumowicz

Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 91 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 23-11-2010, 21:56
|
|
|
pasek rozrządu ustawiony na znaki na 100 % sam ustawiałem. Może to katalizator ? |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 23-11-2010, 23:48
|
|
|
może i katalizator - ale jeżeli po dokonaniu przesunięcia zapłonu - jest ok - to katalizator mało ma do tego - szybciej nieszczelność po stronie podciśnienia - ale to trudno tak z postów wywnioskować.
Warto sprawdzić układ podciśnienia czy nie ma jakiś nieszczelności albo tzw. lewego powietrza |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
szikuna
Forumowicz

Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 91 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 24-11-2010, 16:07
|
|
|
wojmi1 Wielkie dzięki za zainteresowanie na pewno sprawdzę |
|
|
|
 |
|