[EAxx] Olej |
Autor |
Wiadomość |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 21-11-2010, 09:46
|
|
|
a może zalej narazie jakiś dobry pół syntetyk , zrób kilka tysięcy a potem zalej płukankę i pełny syntetyk ? |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 21-11-2010, 10:09
|
|
|
Mare, witam gdynianina
Kup dwie płukanki i dwa oleje 5w40 (jeden lepszy drugi jak najtańszy). Zalej płukankę, po spuszczeniu oleju zalej go tym tańszym. Po przejechaniu 500-1000km lej płukankę i po spuszczeniu zalewaj lepszy olej. To jest oczywiście droższa opcja do której nie musisz się stosować |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Mare
Mitsumaniak Mare

Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 570 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-11-2010, 21:49
|
|
|
Hmmm.... jest to jakiś sposób. Być może spróbuję. Ale na normalnym oleju, nie najtańszym ;p Przy mojej obecnej eksploatacji ten 1000 km będę ze 2 miesiące jeździł hehehe
Eksploatacja i naprawy zaczną się na dobre po zimie. Póki co zrobię to co trzeba (rozrząd opony hamulce) Później zobaczę co dalej ;] |
_________________ Capoeira e minha vida...
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58533
 |
|
|
|
 |
Piekta1987
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 kombi 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 27 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 24-11-2010, 17:58
|
|
|
Napisałem wczoraj meila do firmy INNOCHEM polskiego dystrybutora oleju Royal Purple z zapytaniem jaki olej mi doradzaja do mojego Miśka, napisalem co to za auto, ile ma lat, jaki przebieg itd. Dzisiaj dostalem odpowiedz:
Do Pańskiego samochodu odpowiednie będą dwa typy oleju Royal Purple: 5W30 lub 5W40. Obydwa będą tak samo dobre.
Ja osobiście jeżdżę Coltem 1,3 z 2009 roku i mam silnik zalany Royal Purple 5W30
Pozdrawiam
Aneta Zalewska
.....
hmmmm.....co o tym sądzicie?? |
|
|
|
 |
wujas
Forumowicz
Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 138 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: 24-11-2010, 22:53
|
|
|
a ja mam taki problem ze zaraz po odpaleniu zaczynaja grac popychacze. Jak zgasze i odpale ponownie przewaznie jest cisza. No i gdy sie nagrzeje tez jest cicho. Olej wymieniony 1000km temu na Castrol EGDE 5W30. Filtr
knechta. Wczesniej mialem Valvoline 5W40 i nic nie klepalo. Dopiero pod koniec przed wymiana czasem zastukaly.
Japonce nie postarali sie z tymi popychaczami. Wiem co mowie bo mam stycznosc z innymi markami np chrysler i tam w V-kach nie mam mowy o takim waleniu popychaczy a maja tez znacznie wieksze przebiegi niz moj.
pozdro |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 24-11-2010, 22:57
|
|
|
wujas, temat o popychaczach
http://forum.mitsumaniaki...15870&start=285 |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
wujas
Forumowicz
Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 138 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: 25-11-2010, 00:37
|
|
|
nie chce byc wscipski lecz chcac nie chcac wiekszosc tego tematu toczy sie wokol grajacych popychaczy itd. Jaki to nie olej wyciszy mi popychacze. Ja tez moglbym powiedziec ze Valvoline jest lepszy od Castrola poniewaz na tym pierwszym klawiatura byla cicho.
Jednak biore pod uwage fakt iz gdy mialem zalane Valvoline temperatury byly znacznie wyzsze niz teraz.
Czytajac te przeszlo 30 str czlowiek dostaje bolu glowy. Odchodzi glupi od kompa i nie wie jaki olej wybrac!
Dobra rada dla nowych czytelnikow tego posta - NIE CZYTAJCIE I UCIEKAJCIE!! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-11-2010, 07:54
|
|
|
wujas napisał/a: | mam stycznosc z innymi markami np chrysler |
a wiesz, że chrysler ma silniki Mitsubishi?
to nie kwestia japońców tylko "oszczędnych" polaków, którzy leją zły olej i już |
|
|
|
 |
tosztotomasz
Mitsumaniak StingRay Driver

Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 362 Skąd: LPU
|
Wysłany: 25-11-2010, 08:47
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | to nie kwestia japońców tylko "oszczędnych" polaków, którzy leją zły olej i już |
jak wlaśnie Castrol.
wujas, nie obraź się ale miałeś dobry olej, a zalałeś gniota i teraz narzekasz, że ci klawiatura skacze.
... i jeszcze innym odradzasz czytanie wątku, w którym niejednokrotnie padały nazwy polecanych oliw, trzeba tylko czytać ze zrozumieniem. |
_________________ Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 |
|
|
|
 |
wujas
Forumowicz
Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 138 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: 25-11-2010, 10:35
|
|
|
Krzyzak napisał/a: |
a wiesz, że chrysler ma silniki Mitsubishi? |
a nawet wiem. Jestes taki pewien ze wszystkie silniki chryslera to mitsubishi??
Do tych chryslerow co znam ludzie nie zastanawiaja sie jakie oleje lac tylko leja taki jaki maja dostepny oczywiscie zgodnie ze specyfikacja.
tosztotomasz napisał/a: | wujas, nie obraź się ale miałeś dobry olej, a zalałeś gniota i teraz narzekasz, że ci klawiatura skacze. |
Moge zmienic olej na jakis wasz lepszy choc mysle ze i tak nic to nie da bo winne beda popychacze i niska temperatura otoczenia. Zobaczymy ilu wroci do tego posta teraz na zime gdy zacznie szukac lepszego oleju bo wlasnie zastukaly poychacze przy starcie silnika. |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 25-11-2010, 11:51
|
|
|
wujas, czasami płukanka i dobry olej nie wystarczą. W grę wchodzi wymiana popychaczy. W tym roku mam analogiczną sytuację jak w zeszłym z terminem wymiany oleju i pracą w niskich temp. Latem 2009 zalałem Catrola 5w40, cykacze dały o sobie znać na początku listopada. W tej chwili mam Valvoline 5w40 MaxLife zalany latem 2010 i do dzisiaj cisza |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-11-2010, 13:37
|
|
|
u mnie po zalaniu Mobil 5W50 też ucichły
jak kupiłem auto, to był Castrol 5W40 i kilka cykało (jeden dość znacznie) |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 29-11-2010, 11:41
|
|
|
do czego służy taki korek spustowy( a raczej jak działa )
czy zakładając taki korek nie trzeba odkręcać go przy wymianie oleju ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-11-2010, 11:57
|
|
|
Tyle co można wywnioskować ze zdjęcia to naciskasz tę złotą część i przekręcasz jednocześnie odrobinę w prawo. Element ruchomy korka zatrzaskuje się wtedy na widocznej na zdjęciu zapadce z otwartym kanałem spustowym. Wydaje mi się że może to służyć jako odpowietrznik lub jako korek spustowy wody ze zbiornika ciśnieniowego kompresora.
Jako korek do oleju raczej nie bo wystarczy go przypadkiem nacisnąć by się otworzył.
Tradycyjny korek jest na pewno bardziej praktyczny i bezpieczny jeśli chodzi o korek spustowy w misce olejowej. |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 29-11-2010, 12:07
|
|
|
no właśnie jest to korek spustowy do oleju |
|
|
|
 |
|