Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: harpagan
15-10-2007, 02:36
brak piątego biegu
Autor Wiadomość
jubmo
[Usunięty]

  Wysłany: 12-10-2006, 18:37   brak piątego biegu

Witam wszystkich maniaków 3 diamentów. Mam wielki probliem z moim pełnoletnim Coltem. Może ktoś zna temat. Wszystko bylo ok, do momentu kiedy przywiozłem mu nową skorupke. Wymieniłem tylko serce z starego, czyli 1,8 D poszedł do świerzej budy i od tego momentu niemam piątego biegu. Proszę POMÓŻCIE ciągne się po drodze jak żłów :( . Pozdrawiam
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 13-10-2006, 09:11   

Moze nie wspolgra skrzynia z silnikiem ?
A moze tylko zle zalozyles i ciegno nie siega ?
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 13-10-2006, 11:09   

to nie takie straszne musisz wyregulowac linke zmiany biegow i na skrzyni sprawdzic plastiki w takim wypadku chyba nic innego. Pierw zobacz jak wchodza poszczegolne biegi wykonaj to samo po odpieciu zawleczek na skrzyni recznie i uchwycisz moment gdzie linka jest zakrotka / albo za dluga
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-10-2006, 13:01   

A nie jest tam przypadkiem 5 bieg włączany podciśnieniowo :?: Może w tym tkwi problem.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 13-10-2006, 13:07   

PODCIŚNIENIOWO :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Co do problemu:
Regulacja, obserwacja, poprawka...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-10-2006, 18:46   

ROMEL napisał/a:
PODCIŚNIENIOWO


Była kiedyś na Allegro skrzynka do Colta sprzed 1988 r. i dokładnie było napisane: 5 bieg włączany podciśnieniowo.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 13-10-2006, 18:57   

]Hugo[/b], moze i byl ale kolega przekladal stara ktora mial wraz z silnikiem - tak zrozumialem
Jumbo jezeli to jest faktycznie <cus takiego> to musi wystawac ze skrzyni silowniczek /jak przy 4 wd-blokada centralnego dyfra/ taka puszeczka sprawdz daj znac z przewodami podcisnienia
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-10-2006, 20:28   

Podcisnieniowo Colt miał streowaną skrzynkę przed C10. Gitarra ma takiego. I nie było tam diesla. Polecam Historie Colta.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 13-10-2006, 23:14   

Hubeeert, to chyba bylo przestawiane reczna dodatkowa dzwignia - mechanicznie???
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-10-2006, 23:19   

wojmi1, nie.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 13-10-2006, 23:22   

Hubeeert, ok tak zapamietalem
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
jubmo
[Usunięty]

  Wysłany: 14-10-2006, 16:44   

Witam wszystkich ponownie i dzięki za podpowiedzi, już wiemy coś więcej. Hugo ma chyba racje jest podciśnienie i Wojmi1 też ta pucha przy skrzyni biegów też do której dochodzą 3 przewody, jeden z nich przy wymianie silnika oczywiście ze skrzynią został przez przypadek urwany, ale po małym zabiegu znalazł się na swoim miejscu (napewno nie jest on przytkany). Po pierwszym odpaleniu ta pucha nie była podłonczona do prądu, silnik chdził ok, ale prędkości na poszczególnych biegach była -50%. Podłonczyliśmy to do prądu po zapłonie, moc i prędkość wróciły do normy ale piąty bieg nie. Acha piątka mechanicznie wchodzi, ale prędkość i obroty są takie same jak na czwórce. Niemam pojęcia jakim cudem tak się dzieje. Ciegna są wyregulowane i biegi wchdzą bez zarzutów ale jest j/w moc i obroty na 5 są tak jak na 4. A jeszcze dla info na alternatorze jest druga pucha, która kręci się (w środku) razem z alternatoter podając ciśnienie, mam ją troche wyrobioną (w środku są ząbki które napędza alternator i to one są troche przytarte) i pewnego razu ją zdjołem. Co się stało ? Nie było wcale biegów. Mechanicznie wchodziły ale auto stało w miejscu po puszczeniu sprzęgła. Ktoś z was może miał taki silnik w swoim bolidzie i zna problem 5 biegu. Pozdrawiam
 
 
qbartx
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2006, 19:11   

Czysto teoretycznie, bez znajomosci problemu moge tylko powiedziec ze sprawdzilbym te pozostale dwa przewody czy nie sa gdzies naderwane. Byc moze ktorys z tych pozostalych dwoch jest uszkodzony.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 14-10-2006, 21:36   

Dokładnie tak to działa - masz 4-ro biegową skrzynię z czymś w rodzaju nadbiegu. Piątka w tej skrzyni to jest czwatry bieg + dodatkowe przełożenie przełączane podciśnieniowo. Zresztą po załączeniu tego przełożenia ręcznie (nie pamiętam w tej chwili dokładnie jak to można zrobić - męczyłem Lancera z taką skrzynią ponad 10 lat temu) wydłużają się wszystkie pozostałe biegi.

Żeby to poprawinie funkcjonowało pod wybierakiem biegów musi działać czujnik zapięcia 5, on otwiera elektrozawór podający podciśnienie przełączające przełożenie......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
jubmo
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2006, 22:10   

Bartek tak właśnie było jak nie byłapodpięta ta pucha na skrzyni do prądu. Biegi były bardzo któtkie a prędkość max 70 i silnik myślałem że wyskoczy z ramy. Po podłączeniu prądu stało się tak jak mówisz biegi się wydłużyły ale piątka jest dalej tak jak 4. Może zamienić bieguny do tej puchy ? Przed wymianą silnika w starej skorupie było wszystko ok. A przewody sprawdze czy nie naderwaliśmy przy wyciąganiu. Dzięki i szukam dalej. :)

[ Dodano: 15-10-2006, 20:38 ]
Bieguny zamieniłem ale nic to nie dało. Przewody z zewnątrz wyglądają ok. W tygodniu to wymontuje i sprawdze co w trawie piszczy. Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.