Przesunięty przez: harpagan 15-10-2007, 02:36 |
brak piątego biegu |
Autor |
Wiadomość |
jubmo [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2006, 18:37 brak piątego biegu
|
|
|
Witam wszystkich maniaków 3 diamentów. Mam wielki probliem z moim pełnoletnim Coltem. Może ktoś zna temat. Wszystko bylo ok, do momentu kiedy przywiozłem mu nową skorupke. Wymieniłem tylko serce z starego, czyli 1,8 D poszedł do świerzej budy i od tego momentu niemam piątego biegu. Proszę POMÓŻCIE ciągne się po drodze jak żłów . Pozdrawiam |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 13-10-2006, 09:11
|
|
|
Moze nie wspolgra skrzynia z silnikiem ?
A moze tylko zle zalozyles i ciegno nie siega ? |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 13-10-2006, 11:09
|
|
|
to nie takie straszne musisz wyregulowac linke zmiany biegow i na skrzyni sprawdzic plastiki w takim wypadku chyba nic innego. Pierw zobacz jak wchodza poszczegolne biegi wykonaj to samo po odpieciu zawleczek na skrzyni recznie i uchwycisz moment gdzie linka jest zakrotka / albo za dluga |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-10-2006, 13:01
|
|
|
A nie jest tam przypadkiem 5 bieg włączany podciśnieniowo Może w tym tkwi problem. |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 13-10-2006, 13:07
|
|
|
PODCIŚNIENIOWO
Co do problemu:
Regulacja, obserwacja, poprawka...
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-10-2006, 18:46
|
|
|
ROMEL napisał/a: | PODCIŚNIENIOWO |
Była kiedyś na Allegro skrzynka do Colta sprzed 1988 r. i dokładnie było napisane: 5 bieg włączany podciśnieniowo. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 13-10-2006, 18:57
|
|
|
]Hugo[/b], moze i byl ale kolega przekladal stara ktora mial wraz z silnikiem - tak zrozumialem
Jumbo jezeli to jest faktycznie <cus takiego> to musi wystawac ze skrzyni silowniczek /jak przy 4 wd-blokada centralnego dyfra/ taka puszeczka sprawdz daj znac z przewodami podcisnienia |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-10-2006, 20:28
|
|
|
Podcisnieniowo Colt miał streowaną skrzynkę przed C10. Gitarra ma takiego. I nie było tam diesla. Polecam Historie Colta. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 13-10-2006, 23:14
|
|
|
Hubeeert, to chyba bylo przestawiane reczna dodatkowa dzwignia - mechanicznie??? |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-10-2006, 23:19
|
|
|
wojmi1, nie. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 13-10-2006, 23:22
|
|
|
Hubeeert, ok tak zapamietalem |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
jubmo [Usunięty]
|
Wysłany: 14-10-2006, 16:44
|
|
|
Witam wszystkich ponownie i dzięki za podpowiedzi, już wiemy coś więcej. Hugo ma chyba racje jest podciśnienie i Wojmi1 też ta pucha przy skrzyni biegów też do której dochodzą 3 przewody, jeden z nich przy wymianie silnika oczywiście ze skrzynią został przez przypadek urwany, ale po małym zabiegu znalazł się na swoim miejscu (napewno nie jest on przytkany). Po pierwszym odpaleniu ta pucha nie była podłonczona do prądu, silnik chdził ok, ale prędkości na poszczególnych biegach była -50%. Podłonczyliśmy to do prądu po zapłonie, moc i prędkość wróciły do normy ale piąty bieg nie. Acha piątka mechanicznie wchodzi, ale prędkość i obroty są takie same jak na czwórce. Niemam pojęcia jakim cudem tak się dzieje. Ciegna są wyregulowane i biegi wchdzą bez zarzutów ale jest j/w moc i obroty na 5 są tak jak na 4. A jeszcze dla info na alternatorze jest druga pucha, która kręci się (w środku) razem z alternatoter podając ciśnienie, mam ją troche wyrobioną (w środku są ząbki które napędza alternator i to one są troche przytarte) i pewnego razu ją zdjołem. Co się stało ? Nie było wcale biegów. Mechanicznie wchodziły ale auto stało w miejscu po puszczeniu sprzęgła. Ktoś z was może miał taki silnik w swoim bolidzie i zna problem 5 biegu. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
qbartx [Usunięty]
|
Wysłany: 14-10-2006, 19:11
|
|
|
Czysto teoretycznie, bez znajomosci problemu moge tylko powiedziec ze sprawdzilbym te pozostale dwa przewody czy nie sa gdzies naderwane. Byc moze ktorys z tych pozostalych dwoch jest uszkodzony. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-10-2006, 21:36
|
|
|
Dokładnie tak to działa - masz 4-ro biegową skrzynię z czymś w rodzaju nadbiegu. Piątka w tej skrzyni to jest czwatry bieg + dodatkowe przełożenie przełączane podciśnieniowo. Zresztą po załączeniu tego przełożenia ręcznie (nie pamiętam w tej chwili dokładnie jak to można zrobić - męczyłem Lancera z taką skrzynią ponad 10 lat temu) wydłużają się wszystkie pozostałe biegi.
Żeby to poprawinie funkcjonowało pod wybierakiem biegów musi działać czujnik zapięcia 5, on otwiera elektrozawór podający podciśnienie przełączające przełożenie...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
jubmo [Usunięty]
|
Wysłany: 14-10-2006, 22:10
|
|
|
Bartek tak właśnie było jak nie byłapodpięta ta pucha na skrzyni do prądu. Biegi były bardzo któtkie a prędkość max 70 i silnik myślałem że wyskoczy z ramy. Po podłączeniu prądu stało się tak jak mówisz biegi się wydłużyły ale piątka jest dalej tak jak 4. Może zamienić bieguny do tej puchy ? Przed wymianą silnika w starej skorupie było wszystko ok. A przewody sprawdze czy nie naderwaliśmy przy wyciąganiu. Dzięki i szukam dalej.
[ Dodano: 15-10-2006, 20:38 ]
Bieguny zamieniłem ale nic to nie dało. Przewody z zewnątrz wyglądają ok. W tygodniu to wymontuje i sprawdze co w trawie piszczy. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|