Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero nawiew
Autor Wiadomość
Gobio 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 23
Skąd: Polski Radom
Wysłany: 21-07-2010, 10:41   Pajero nawiew

Witam. W związku, że na dworze zrobiło się ciepło i nie każdy ma szczęście posiadać w swoim misku klimę zacząłem przyglądać się pracy nawiewu w moim aucie. Pojarka krótka 95rok. Co zauważyłem, mianowicie brak reakcji na ustawienie różnych trybów nawiewu. Wentylator działa w różnych zakresach natomiast nawiew nie reaguje w żaden sposób. Jak się domyślam nawiew jest elektrychny(nie na linki) więc się zastanawiam czy nie odpowiada za to spalony jakiś bezpiecznik, chodź wszystkie po sprawdzeniu okazały się sprawne. Macie może jakieś pomysły?

Pozdrawiam
Gobio
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 21-07-2010, 11:53   

Myślę że sam przełącznik jest uszkodzony.
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 21-07-2010, 13:43   

jezeli masz pokretla to jest raczej mechaniczna wersja z linkami, mogla spasc i tyle. Wersje z wyswietlaczem predzej maja elektryczne sterowanie ale te chyba juz maja klime w standardzie.
 
 
Gobio 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 23
Skąd: Polski Radom
Wysłany: 21-07-2010, 13:59   

Zgadza się to jest wersja z pokrętłami. Zaglądałem tam i nigdzie nie widziałem linek ani przy sterowaniu nawiewem jak i przy sterowaniu temperaturą. Ale może słabo patrzyłem bo tylko po zdjęciu schowka. Przy okazji czy w tych rocznikach Pajero był gdzieś montowany filtr pyłkowy?
Ostatnio zmieniony przez Gobio 21-07-2010, 15:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
altmarcin 
Forumowicz

Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 177
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 21-07-2010, 14:15   

Wyciągnij schowek przed siedzeniem pasażera (opróżnij go, przekręć boczne zęby plastikowe, schowek będzie wisiał na zawiasie). Wtedy wszystko widać: linki, dmuchawę, reakcję urządzeń na pokrętła, itd. W moim nie ma filtra kabinowego. Po prostu powietrze wchodzi z zewnątrz do skrzynki z dmuchawą i jest rozprowadzane zgodnie ze wskazaniami pokręteł..
 
 
 
Gobio 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 23
Skąd: Polski Radom
Wysłany: 21-07-2010, 15:11   

No właśnie tak sprawdzałem jak podpowiada altmarcin tylko regulacja nawiewu jest ostatnia i tam juz nie wiele widać. :( No nic bedę musial jeszcze raz zobaczyć. Ciekawe jak jest tam zaczepiona ta linka?

[ Dodano: 25-07-2010, 13:12 ]
Aby zakończyć temat kilka słów jak sobie poradziłem z problemem. Jak pisałem na początku nie dawało mi spokoju, że nawiew nie reaguje na kręcenie pokrętłem. Wczoraj rozebrałem cały panel(nie jest to skomplikowane 20min roboty) i okazało się, że faktycznie sterowanie jest na linkę. W panelu było wszystko na swoim miejscu tylko linka spadła z bolca ulokowanego nad pedałem hamulca. Po założeniu wszystko działa jak należy. :biggrin:
 
 
richat 
Forumowicz


Auto: Pajero II 3.5 V6 i 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 39
Skąd: Kosarzyn
Wysłany: 02-12-2010, 22:32   

a czy ktoś wie gdzie w II jest filtr kabinowy, cos mi spadla wydajnosc nawiewu i widocznie cos sie przytkalo, a za cholere nie wiem gdzie moglby być filtr kabinowy.
_________________
pozdr. Richat

Pajero II '99 2.8 TDI - Dupowóz
Pajero II '97 3.5 V6 24 DOHC do taplania
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 02-12-2010, 22:49   

richat napisał/a:
a czy ktoś wie gdzie w II jest filtr kabinowy, cos mi spadla wydajnosc nawiewu i widocznie cos sie przytkalo, a za cholere nie wiem gdzie moglby być filtr kabinowy.

P2 nie ma filtra kabinowego.
Może masz syf na parowniku klimy, albo na nagrzewnicy i przytkane są lamelki przez które przelatuje powietrze?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
richat 
Forumowicz


Auto: Pajero II 3.5 V6 i 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 39
Skąd: Kosarzyn
Wysłany: 03-12-2010, 17:02   

zbyszekm2 napisał/a:

P2 nie ma filtra kabinowego.



W katalogu intercars do P2 jest niby taki filtr http://je.pl/xwp5 Natomiast w katalogu Mann wygląda to tak http://je.pl/lyk8

Dziś to rozebrałem częściowo i wyczyściłem ile się dało, ale dokładnie żeby wyczyścić trzeba odkręcić rurki z parownika (wersja z klimą) od strony silnika i całość wyjąć zza schowka. W lamelkach jest bardzo dużo cicików - wacików z Topoli.

U mnie wersja bez filtra kabinowego, ale da się zrobić na przyszłość gęstą siateczkę na podszybiu.
_________________
pozdr. Richat

Pajero II '99 2.8 TDI - Dupowóz
Pajero II '97 3.5 V6 24 DOHC do taplania
 
 
Goliasz 
Forumowicz

Auto: Pajero I wagon 3000 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 70
Skąd: Wielkopolska/powiat śremski
Wysłany: 23-07-2015, 19:27   

Witam,
mam problem z głównym (przednim) nawiewem, a mianowicie: dmuchawa chodzi na wszystkich biegach, lecz nawiew jest bardzo słaby. Po zamknięciu obiegu jest tak samo.
Przełącznik ustawiania kierunków również działa jak powinien. Nawiew na najwyższym biegu chodzi mniej więcej jak na drugim biegu w większości samochodów ze sprawnym nawiewem.
Ogrzewanie także jest słabe, sprawdzałem przewody od nagrzewnicy i oba - zasilający i odpływ są równo gorące.
Wszystko wygląda na to, jakby coś blokowało przewód od dmuchawy do kratek.
Jeżeli to jest przyczyna, to czy można się dostać do tego bez rozbierania połowy deski rozdzielczej?
Jeżeli tak, to jak to zrobić, a może ktoś miał podobny przypadek i była to inna przyczyna?

Nikt nic nie wie?

Dzisiaj wziąłem się za nawiew: rozebrałem schowek i dotarłem za wiatrak dmuchawy - pomiędzy nim, a przewodem do kratek jest "chłodniczka", która wygląda jak nagrzewnica, ale na pewno nią nie jest, bo ona jest na podszybiu.
Otóż ta "chłodniczka" była mocno zabrudzona i było w niej pełno syfu.
Odkurzyłem ile się dało odkurzaczem, nawiew trochę się poprawił, ale nie zadowalająco.
Co to jest za "chłodniczka" i do czego ona służy?
_________________
"How I've waited for you to come
I've been here all alone
Now that you've arrived
Please stay a while
And I promise I won't keep you long
I'll keep you forever"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.