Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Trochę o statku typu PSV
Autor Wiadomość
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 02-12-2010, 23:15   Trochę o statku typu PSV

W tym temacie chciałbym zaprezentować statek który odgrywa dużą rolę w górnictwie morskim.
Czym jest PSV?

Temat nie będzie obfity w szczegóły techniczne :D

Zdjęcia pochodzą ze statku przy budowie którego pracowałem.
Jest to statek projektu Vik-Sandvik 485.

(fotka nie mojego autorstwa)

Fotki pochodzą z tego statku


Inne fotki z bliźniaczej jednostki.

Łajba jest wyposażona w cztery siniki diesla Pon Cat 3516B V16 :twisted: w zestawie z generatorami:
http://marine.cat.com/cat-3516B-genset
Moc: 1900kW
Pojemność: ~69 000cm3
Momentu w tabelce nie mam podanego, ale pewnie sporo :D
Zużycie paliwa przy obciążeniu 100% to jedyne 445 litrów na godzinę.
Olejem smarującym jest 15w40 :D Na każdy silnik 800 litrów :wink:
Fotki z siłowni:



Sprężarki powietrza startowego silników i zbiorniki.


Start silnika, filmik dostępny w HD :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=L5drA5zZBic



Wskazania kompa zaraz po uruchomieniu, leci bez obciążenia


Typ układu napędowego jednostki to diesel-elektryczny. Generator napędzany sinikiem wytwarza prąd który, zasila silnik elektryczny pędników gondolowych.
Dzięki temu rozwiązaniu nie stosuje się linii wałów, czasami długich na 30-40m przy tej wielkości jednostkach.
Jednostka jest wyposażona w stery strumieniowe Brunvolla.
Dwa tunelowe i jeden azymutalny. Dzięki nim można znacznie poprawić manewrowość statku. Wraz z pędnikami gondolowymi pozwalają na dynamiczne pozycjonowanie jednostki.
Ster strumieniowy wg Wiki.

Fotki z Thruster Room



Pomieszczenie rozdzielnic:


Przedział ładunkowy. W okrągłych zbiornikach transportowany jest cement, sypki oczywiście:



Widok zbiornika na cement wewnątrz


Kilka fotek pomieszczeń socjalnych - łajba prawie ukończona więc jeszcze trochę bajzlu jest



Kuchnia


Spiżarnia :D


Zamrażaleczka


Zdjęcia ze sterówki - w linku na górze strony są lepsze :P


Pokład Główny


Podstawowe dane:
długość: 85m
szerokość: 20m
wyporność: 4900 ton
pojemność zbiorników paliwa: 950m3
woda słodka: 1000m3
załoga: 23
Powierzchnia ładunkowa na pokładzie głównym: 1005m2

Pomijam dane odnośnie ładunku ale jak ktoś jest ciekawy to mogę podać.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 03-12-2010, 16:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-12-2010, 23:33   

fj_mike, a te diesle to na Common Rail'u :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 03-12-2010, 00:49   

Cytat:
fj_mike, a te diesle to na Common Rail'u :?:

Nie do mnie to pytanie :D
Nie znalazłem żadnego feedbacka odnośnie tego.
Znalazłem takie coś:
http://www.zeppelin-cat.d...leum_rating.pdf

Dodam, że silniki te mają oznaczenie 3516B DITA
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-12-2010, 10:39   

fj_mike, przyznaję, że masz naprawdę ciekawą pracę ;)

Dość wysokie obroty biegu jałowego ;) Ile trwa budowa takiego statku i ile osób bierze w tym udział?
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 03-12-2010, 11:04   

Owczar napisał/a:
Dość wysokie obroty biegu jałowego ;)

To są jego stałe obroty. Przy rozruchu jest na 900 obr przez chwilę, później stałe 1800.

Owczar napisał/a:
Ile trwa budowa takiego statku i ile osób bierze w tym udział?

Budowa kadłuba zależnie od stoczni. Około 9 miesięcy.
Wyposażenie na prototypowym trwało 9 miesięcy, na tym ze zdjęć jakieś 6,5 miesiąca :wink:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-12-2010, 12:25   

Owczar, chciałbyś ze 2 takie cylinderki z CAT-owskiego silnika :P

Tak szczerze, to mnie zawsze fascynowały i wciąż fascynują sporego gabarytu maszyny przemysłowe - jezeli to mozna tak zaklasyfikować, swego czasu dużo ogladałem materiałów na rózne tematy, statki (MV Blue Marlin), samoloty (Antonov 225), ciężarówki/wywrotki (LiebherrT282B) i wiele innych. Kiedyś sobie kupie M1A1 Abrams i będe się woził ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 03-12-2010, 12:31   

robertdg napisał/a:
Kiedyś sobie kupie M1A1 Abrams i będe się woził ;-)

Tiaa, będziesz niszczył wszystkie szajswageny po drodze :D
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.