Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
28-01-2009, 11:21
Drgania na kierownicy w Outku II
Autor Wiadomość
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 15-04-2009, 00:40   

Mialem to samo.Drgania przy 110 i wzwyz.Powodem w 2 przypadkach bylo bloto osadzone od wewnetrznej strony.
Warto na to zwrocic szczegolna uwage.
nara
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-04-2009, 10:15   

U mnie po zmianie na letnie miałem to samo (drgania w przedziale 120-140, powyżej nie było problemu). Zareklamowałem u oponiarza - rzeczywiście było parę gramów różnicy na oponach przedniej osi. Swoją drogą - może Outek jest szczególnie wrażliwy na źle wyważone opony w tym rozmiarze (18)?
_________________
Jest obecnie: Mazda MX-5 (do zabawy), VW Passat B6 (do roboty)
 
 
remains
[Usunięty]

Wysłany: 15-04-2009, 13:55   

No to ok. Wszystkie Wasze sugestie sugeruja to samo. W takim razie jade na myjnie i do oponiarzy. Niech sie staraja do bolu.
Zobaczymy
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 15-04-2009, 14:47   

remains napisał/a:
Wiesz moze ,ktore z tak zwanych 'markowych' serwisow ( poza ASO ) to robia?
w Rzeszowie jeżdżę na ul. Lubelską po wielu próbach różnych zakładów.
Mont napisał/a:
zimówki też kupiłes 18" ??
opony dostałem w kpl do samochodu, więc dokupiłem felgi - też 18".
Mont napisał/a:
Wersja Itnense sprzedawana jest na 16"
Int+ na 18" alu, co z uwagi na sposób jazdy całkowicie mi odpowiada. WYstarczy, że buda Outlandera trochę się kładzie na zakretach, opony już nie muszą swojego dokładać.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
jorzyk1976 
Mitsumaniak
jorzyk1976

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 246
Skąd: podlaskie
Wysłany: 02-12-2010, 20:07   

a ja mam mianowicie następujący problem z drganiem kierownicy. po wizycie w ASO przy 65tys. mechanicy zauważyli wyrobione końcówki drążka kierownicy i wymienili je na gwarancji!!. od tego czasu po przekroczeniu 9--100km drga kierownica i cały samochód. i czy to jest związane z ta wymiana czy tez może zamienili przypadkowo koła przód-tył lub jak było pisane wcześniej najzwyczajniej od środka felga jest brudna lub zaśnieżona.
 
 
-WALDOR- 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 136
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 02-12-2010, 20:46   

w foce jak przekraczałem 80 km/h wibrowała mi kierownica ,słabło to powyżej 120km/h ..okazało się że pomimo wcześniejszego wyważenia kół jedno straciło odważnik na krawężniku i wprawiało kolo w wibracje.Po wyważeniu problem ustał.
No i pozostaje pytanie czy po wymianie ustawili zbieżność i geometrie...bez tego się nie da
 
 
jorzyk1976 
Mitsumaniak
jorzyk1976

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 246
Skąd: podlaskie
Wysłany: 02-12-2010, 20:55   

-WALDOR- napisał/a:
w foce jak przekraczałem 80 km/h wibrowała mi kierownica ,słabło to powyżej 120km/h ..okazało się że pomimo wcześniejszego wyważenia kół jedno straciło odważnik na krawężniku i wprawiało kolo w wibracje.Po wyważeniu problem ustał.
No i pozostaje pytanie czy po wymianie ustawili zbieżność i geometrie...bez tego się nie da


....po wymianie drążków? pewnie nie zrobili bo zapewne nie maja sprzęty nie wiem tego.
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-12-2010, 08:17   

Oulander ma ewidentnie jakiś problem z konstrukcją przedniej osi - u mnie koła na 18stkach muszą być IDEALNIE wyważone (nawet +-10/20 na jednym kole prowadzi do delikatnych drgań). W innych samochodach takie małe niewyważenie nie wywoływało żadnych efektów - oponiarze też się zawsze łapią za głowę jak jadę do nich z reklamacją...
bonito
 
 
michu300 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 334
Skąd: okolice 3city
Wysłany: 03-12-2010, 09:03   

Nie wiem czy to jest problem tylko Outlandera. Nissanem w zeszłym roku jeździłem 4 razy do oponiarza z reklamacją wyważenia. Gość nie mógł sobie dać rady, co wyważenie to problem jakby mniejszy, ale dalej był. W końcu stwierdził, że opony mogą być lekko zwichrowane (nieprawidłowe przechowywanie) i zamienił tyła na przód i problem zniknął. Tak, że może to być też kwestia opon- szczególnie po długim okresie leżakowania.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 03-12-2010, 10:51   

bonito napisał/a:
Oulander ma ewidentnie jakiś problem z konstrukcją przedniej osi - u mnie koła na 18stkach muszą być IDEALNIE wyważone (nawet +-10/20 na jednym kole prowadzi do delikatnych drgań). W innych samochodach takie małe niewyważenie nie wywoływało żadnych efektów - oponiarze też się zawsze łapią za głowę jak jadę do nich z reklamacją...
bonito

Potwierdzam w 100% fakt że koła należy wyczyścić niemal idealnie w OII, szczególnie w przypadku większych średnic obreczy. Zanim nie zacząłem czyscić 18'' przed wyważeniem, zawsze kilka razy musieli wyważać, bo ciągle mialem bicie i drgania na kierownicy między 120-140 km/h.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 03-12-2010, 15:03   

W moim nie wyważam co roku bo sam wymieniam koła i nie mam problemu wibracji .Może u mnie mam cóś zepsute :D
_________________

 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 03-12-2010, 15:14   

lexus napisał/a:
W moim nie wyważam co roku bo sam wymieniam koła i nie mam problemu wibracji .Może u mnie mam cóś zepsute :D

To się ciesz :D A tak serio to do pierwszego razu :wink: Być może to tez przypadłośc konkretnego modelu felgi. Ja w Instyle-u mam 18'' po diamentowej obróbce i koa na tych felgach sa ciężkie do wyważenia jeśli sa brudne. W Intense są inne felgi.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
jorzyk1976 
Mitsumaniak
jorzyk1976

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 246
Skąd: podlaskie
Wysłany: 03-12-2010, 19:51   

-WALDOR- napisał/a:
w foce jak przekraczałem 80 km/h wibrowała mi kierownica ,słabło to powyżej 120km/h ..okazało się że pomimo wcześniejszego wyważenia kół jedno straciło odważnik na krawężniku i wprawiało kolo w wibracje.Po wyważeniu problem ustał.
No i pozostaje pytanie czy po wymianie ustawili zbieżność i geometrie...bez tego się nie da


dzwoniłem do serwisu mitsubishi i powiedziano mi że po wymianie końcówek drążka nie sprawdzili i ewentualnie nie ustawili geometrii i zbieżności, gdyż nie było takiej potrzeby (cytat serwisanta). tak się robi czy zawsze trzeba sprawdzić zbieżność i geometrie po wymianie końcówek drążków kierowniczych.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 03-12-2010, 20:12   

jorzyk1976 napisał/a:
dzwoniłem do serwisu mitsubishi i powiedziano mi że po wymianie końcówek drążka nie sprawdzili i ewentualnie nie ustawili geometrii i zbieżności, gdyż nie było takiej potrzeby (cytat serwisanta). tak się robi czy zawsze trzeba sprawdzić zbieżność i geometrie po wymianie końcówek drążków kierowniczych.

Zrób to sobie sam dla świętego spokoju, tzn na stacji diagnostycznej. W Warszawie w lipcu za zbieżnośc i geometrię na obu osiach zapłaciłem 140 zł. Tak więc majątek to nie kosztuje
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
jorzyk1976 
Mitsumaniak
jorzyk1976

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 246
Skąd: podlaskie
Wysłany: 03-12-2010, 22:31   

witam rozumiem że jest to nie majątek, ale gdy oddaje się do przeglądu w autoryzowanym serwisie sprawny samochód a otrzymuje się z wada to jest to denerwujące. i będę dobijał się aby to zrobili tak jak powinno być!!!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.