zimowki tylko z przodu i rozmiar felg |
Autor |
Wiadomość |
zenobiusz
Nowy Forumowicz
Auto: cari 1.8 115
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 20 Skąd: krakow
|
Wysłany: 03-12-2010, 12:17 zimowki tylko z przodu i rozmiar felg
|
|
|
witam. co sie stanie jak zmienie na zimowki tylko przod? obecnie mam tak i z tylu jak i z przodu 205/50/15. jakie opony zastosowac z przodu zeby spokojnie po sniegu jezdzic i czy taki zabieg ma jakis sens?
jaki jest dokladny wymiar seryjnych felg do carismy 1.8 sohc z 97? z tego co przeczytalem w temacie "rozmiary felg do carismy" i z wlasnych pomiarow wynika ze 14" ET44 rozstaw srob 4x114.3 i jeszcze srednica mocowania? czy moze ktos to skorygowac? |
_________________ no dope no hope |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 03-12-2010, 12:46
|
|
|
W carismie były 2 rozstawy śrub: 4x100 i 4x114,3.
Jeśli masz ten drugi, to odpowiednią felgą powinna być: 14x5,5", 4x114,3, ET44/46, otwór centralny 67 mm.
Tylko jak to zmierzyłeś, jak piszesz, że jeździsz na 15"?
W późniejszych wersjach (chyba po lifcie) weszły w standard felgi 15" ze względu na większy zacisk hamulcowy.
Poczytaj np. TEN temat.
a co do pytania:
zenobiusz napisał/a: | co sie stanie jak zmienie na zimowki tylko przod? |
to co miałoby się stać?
Przepisy mówią chyba tylko o tym, że na jednej osi muszą być takie same opony.
A co do sensu montażu zimówek tylko na 1 oś, są 2 filozofie:
1. montować na przód, bo jest napędzany i ważniejszy przy hamowaniu.
2. montować na tył, bo poślizg tyłu auta (nadsterowność) jest teoretycznie bardziej niebezpieczny i ciężki do opanowania.
Moim zdaniem montaż zimówek tylko na 1 oś jest bez sensu.
Tak samo, jak opony o szerokości 205 na zimę w aucie wielkości cari.
Ale to tylko moje zdanie. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-12-2010, 12:53
|
|
|
Przy zamontowanych tylko z przodu auto w zakrętach może się zachowywać jak przy zaciągniętym ręcznym więc bardzo niebezpiecznie, kiedyś się tak bawiłem na pustym parkingu:)
Zimówki powinny być jak standardowe letnie lub o centymetr węższe. Węższe mają trochę lepszą przyczepność na śniegu. |
|
|
|
 |
piotras
Forumowicz

Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 392 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-12-2010, 13:09
|
|
|
Jak masz zakładać tylko na przód to już lepiej jeździj na 4 letnich - przynajmniej nie będziesz miał złudzenia chwilowej przyczepności jaka zapewnią Ci zimówki z przodu przy ruszaniu. Każdy zakręt na śniegu przy takiej konfiguracji to potencjalne wylecenie tyłem z trasy - sam kiedyś sprawdziłem w ramach eksperymentu |
_________________ Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition
sprzedany 16.06.2008
Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 |
|
|
|
 |
zenobiusz
Nowy Forumowicz
Auto: cari 1.8 115
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 20 Skąd: krakow
|
Wysłany: 03-12-2010, 13:13
|
|
|
mierzylem na rezerwie:)
w lecie jezdzilem na alusach 15x6,5 z oponami 205/50, ale odkad spadl snieg to nie wyjechalem bo zwyczajnie nie da rady, wiec rozwarzam rozne opcje.
teraz szukam stalowek z zimowkami stad pytanie o rozmiary. te ktore podales dokladnie odpowiadaja pomiarom zrobionym na poderdzewialym kole rezerwowym.
zastanawia mnie tez sens wymiany samych opon z przodu na nieco wezsze i wyzsze, bo to by byla najbardziej economiczna opcja.( z waszych odpowiedzi sadze, ze z niej nie skorzystam:))
i jeszcze pytanie o glebokosc bieznika, czy przepisy ustalaja minimalna wartosc? |
_________________ no dope no hope |
Ostatnio zmieniony przez zenobiusz 03-12-2010, 13:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Cezar
Mitsumaniak Veni, Vidi, Vici

Auto: Mondeo x2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 7812 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
zenobiusz
Nowy Forumowicz
Auto: cari 1.8 115
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 20 Skąd: krakow
|
Wysłany: 03-12-2010, 13:18
|
|
|
z tego co wyczytalem 4x100 ma wersja z silnikiem 1.6 a 1.8 sohc ma 4x114.3 |
_________________ no dope no hope |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 03-12-2010, 13:29
|
|
|
zenobiusz napisał/a: | i jeszcze pytanie o glebokosc bieznika, czy przepisy ustalaja minimalna wartosc? |
Tak, ma pewno ustalają, ale to jest chyba 1,6 mm .
W przypadku zimówek dobrą praktyką jest wymiana przy 4 mm, z resztą większość opon ma mniej więcej przy takiej głębokości wskaźnik zużycia (taką kostkę gumy między kostkami bieżnika). |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 03-12-2010, 20:29
|
|
|
Cezar, ja mam 1,8 SOHC z 96r. i mam 4x114.3 |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
zenobiusz
Nowy Forumowicz
Auto: cari 1.8 115
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 20 Skąd: krakow
|
Wysłany: 03-12-2010, 20:30
|
|
|
czy felgi od gala 6x15 beda pasowac do carismy? rozstaw srob i srednica otworu pasuja. |
_________________ no dope no hope |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-12-2010, 21:09
|
|
|
Może jak nie masz kasy na 4 nowe zimówki to kup sobie uzywane. Zawsze to lepsze rozwiązanie niz tylko 2 opony. Co do rozstawu to na 100% 4x114,3 a otwór 67,1mm. |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
zenobiusz
Nowy Forumowicz
Auto: cari 1.8 115
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 20 Skąd: krakow
|
Wysłany: 03-12-2010, 21:50
|
|
|
decyzja zapadla. kupuje felgi stalowe 14stki do tego nowe zimowki 175/65. powinienem sie zamknac w 800pln. to tyle co zamiana opon na felgi ktore teraz mam, a zawsze lepiej miec dwa komplety w obwodzie, bo jak sie zrobi sucho i cieplo to szybka zamiana i po sprawie.
szukalem uzywek ale felgi z oponami z bieznikiem 4mm i mniej po 500pln chodza, a to chyba nie ma sensu. dzieki i pozdro. |
_________________ no dope no hope |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-12-2010, 13:50
|
|
|
Sprawdz jeszcze rozmiar 185/65/14 bo moze będą tańsze. Te 175/65 to troche za małe będą do carismy, jak juz to 175/70. |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-12-2010, 01:21
|
|
|
Cezar, Otóż nie. 1.6 i 1.9 mają 4x100. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
zenobiusz
Nowy Forumowicz
Auto: cari 1.8 115
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 20 Skąd: krakow
|
Wysłany: 07-12-2010, 15:46
|
|
|
juz mam zalozone opony bieznikowane 175/70 na felgach stalowych 14 od carismy (rozstaw srob jest 114.3) i zaden snieg nie jest mi juz straszny, a jak co to woze ze soba saperke:) roznica ogromna, nie wiem czemu pare osob mowilo mi, ze niema wielkiej roznicy miedzy zimokami a oponami letnimi. roznica, powtazam jest kolosalna. pozdro. |
_________________ no dope no hope |
|
|
|
 |
|