Jaki olej w MO 3.0 |
Autor |
Wiadomość |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 03-12-2010, 19:04
|
|
|
poprzednie moje auto to Vectra c tam przegląd a właściwie wymiana oleju była co 30 000 lub co 12miesiecy czemu tu w 3.0 V6 jest 6500mil ??
parametry olejów są identyczne
czy jest może książka / sam naprawiam/ program ze schematami i budową MO II ? |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 03-12-2010, 19:45
|
|
|
andrzejGb napisał/a: | poprzednie moje auto to Vectra c tam przegląd a właściwie wymiana oleju była co 30 000 lub co 12miesiecy czemu tu w 3.0 V6 jest 6500mil ??
parametry olejów są identyczne
czy jest może książka / sam naprawiam/ program ze schematami i budową MO II ? |
Instrukcja jest w dziale Download.
Co do przeglądów, co 6500mil to pewnie wynika to z tego, że w specyfikacji wymieniony jest olej o dość niskich parametrach. Myślę, że jak zalejesz dobrym syntetykiem to spoko 15-20kkm bez wymiany jeźdź. |
|
|
|
 |
wysmok
Forumowicz

Auto: OII 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 61 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-12-2010, 20:05
|
|
|
pablo_escobar napisał/a: | ja zalewam jedynym wskazanym przez amerykański manual, czyli syntetyk 5W20 Quaker State. |
U mnie w manualu nie ma podanej konkretnej marki oleju, tylko, że ma mieć znak zgodności i zalecenie, że poniżej 38 st. C 5W-20:
pablo_escobar napisał/a: | Filtr oleju K&N HP-1008. |
Gdzie znalazłeś tą informację? Z katalogu Intercars wychodzi, że K&N, ale 1010. |
_________________ Pozdrawiam,
wysmok |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 03-12-2010, 22:35
|
|
|
Ja znalazłem informacje ze w naszej strefie klimatycznej powinno stosować oleje syntetyczne 5W30 , 5W40 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 03-12-2010, 22:42
|
|
|
Lejcie dobry 5w30 i ta fałka wam podziękuje za lepsze traktowanie niż kitowy 5w20, którego chyba w Polsce nie da się kupić. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 03-12-2010, 22:45
|
|
|
Ja znalazłem informacje ze w naszej strefie klimatycznej powinno stosować oleje syntetyczne 5W30 , 5W40
i jeszcze
Druga liczba...po liczbie „W"
np 30, 40, 50 lub 60 podaje płynność oleju przy wysokiej temperaturze.
Także tu obowiązuje zasada - czym niższa liczba w oznaczeniu, tym lżej pracuje silnik, jednak także - czym wyższa ta liczba - tym bardziej może być obciążony silnik. Jest to warstwa chroniąca silnik przed zatarciem (film olejowy) |
|
|
|
 |
pablo_escobar
Forumowicz

Auto: Outlander 2008 3.0l 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 46 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-12-2010, 03:20
|
|
|
Hp 1008 dla roku produkcji silnika 2007, Hp 1010 dla 2008-2010
A Quaker State, bo jest dostępny... i mój Misiek też jest z Kaliforni |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 04-12-2010, 11:51
|
|
|
słuchajcie czy jest to mozliwe zeby nie było podgrzewanych lusterek bocznych a tylna szyba była podgrzewana?
nie działający / nie swieci po nacisnięciu / nawiew wewnetrzny/zewnętrzny 1 pokrętło z lewej
radio - tryb ustawien funkcji powinny być AF-CT-REG-TP-jezyk SCV-PHONE
jest tylko SCV i PHONE ????? |
|
|
|
 |
pablo_escobar
Forumowicz

Auto: Outlander 2008 3.0l 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 46 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-12-2010, 12:04
|
|
|
tak, szyba tylna podgrz, lusterka nie, ale można zamontowac i podłączyć. to samo składane lub wersja z migaczem.
tryb wewn/zewn działa przy AC lub skrajnych ust.
Czy ktoś z użytkowników ma własny interface MUT III i bawił się tym? |
|
|
|
 |
wysmok
Forumowicz

Auto: OII 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 61 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-12-2010, 22:43
|
|
|
pablo_escobar napisał/a: | Hp 1008 dla roku produkcji silnika 2007, Hp 1010 dla 2008-2010 |
Mój to rocznik 2007. Są jakieś istotne różnice między 1008 i 1010? |
_________________ Pozdrawiam,
wysmok |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 07-12-2010, 17:35
|
|
|
w jaki sposób sprawdza sie poziom oleju w skrzyni automatycznej , wiem ze jest bagnet na nim 2 kreski poziomu , 1- GOOD , 2- HOT
czy mozna sprawdzić poziom oleju w skrzyni na zimno i dokąd powinien sięgać na bagnecie
Podobno poziom sprawdza sie na nagrzanym silniku zmienia sie biegi w róznym położeniu na koniec skrzynie ustawiona na P , silnik pracuje na luzie .
poziom powinien być między kreskami, nie przekraczać poziomu - HOT
czy tak?? |
Ostatnio zmieniony przez andrzejGb 07-12-2010, 17:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-12-2010, 17:46
|
|
|
Kolega sam sprawdza poziom oleju w skrzynce - no,no... (gratuluję odwagi).
Z tego co wiem, musi być pracujący silnik i dokładnie określona temperatura oleju - instrukcja serwisowa do Outlandera powinna to precyzować. W innych warunkach niż zdefiniowane pomiar poziomu oleju nie da dobrego wyniku.
bonito |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 07-12-2010, 17:50
|
|
|
tak informacja jest w instrukcji / j. angielski / i mam wątpliwości .
w inst. jest foto z miejscem położenia bagnetu . wygląda prosto jak sprawdzenie poziomu oleju w silniku |
|
|
|
 |
wysmok
Forumowicz

Auto: OII 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 61 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-12-2010, 12:48
|
|
|
Ostatecznie zalałem Motulem 8100 X-CLEAN 5W30. Na razie dopiero 2 tygodnie minęło, ale nie zauważyłem nic niepokojącego. Przy temperaturze -10 st. odpala bez najmniejszych problemów, żadnych niepokojących dźwięków.
Do tej pory w poprzednich autach byłem zadowolony z olejów Motula, więc mam nadzieję, że i w Outku sprawi się tak samo dobrze. |
_________________ Pozdrawiam,
wysmok |
|
|
|
 |
|