Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak odpowietrzyć układ chłodzenia 1.9TD ?
Autor Wiadomość
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
  Wysłany: 06-12-2010, 15:45   Jak odpowietrzyć układ chłodzenia 1.9TD ?

Piszę tutaj bo problem nie dotyczy konkretnego modelu auta , a konkretnego typu silnika montowanego w niektórych naszych miśkach.

Mianowicie mam problem już drugą zimę. Płyn ucieka przez korek w zbiorniczku wyrównawczym. Po zalaniu na zimnym silniku płynu między znaki MIN/MAX i przejechaniu jakiegoś dystansu nagle zaczyna wiać zimne powietrze z ogrzewania. Po zatrzymaniu i wychłodzeniu silnika do poprzedniego stanu brakuje dokładnie litr płynu chłodzącego.
Nie jestem w stanie namierzyć żadnego korka do odpowietrzenia układu. Również w dokumentacji do silnika nie ma nic napisane.

UWAGA ! silnik 1.9TD to coś zupełnie innego niż 1.9 DI !!

Dodatkowo: Termostat nowy, korek do zbiorniczka wyrównawczego nowy z ASO.


Dodam ,że chodzi o ten silnik http://min.us/mv6psI <- zdjęcie
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
Ostatnio zmieniony przez HouseM 06-12-2010, 17:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-12-2010, 16:29   

Jak dobrze pamiętam, to odpowietrznik powinien być na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 06-12-2010, 16:58   

Niestety ten odpowietrznik jest tylko w 1.9DI . W TD nie ma żadnego odpowietrznika na wężach.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
wyderka 
Mitsumaniak


Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 820
Skąd: ZPL
Wysłany: 06-12-2010, 17:09   

na chłodnicy u góry bodajże przy prawej stronie sprawdź, u brata działo sie podobnie i niestety musiałem robić uszczelkę :( , ale spróbuj najpierw dobrze odpowietrzyć
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 06-12-2010, 17:31   

@wyderka niestety w chłodnicy też nie ma odpowietrznika (przynajmniej ja nie widzę) Jedynie na dole zaworek do spuszczania płynu.
Martwi mnie koncepcja roboty z głowicą. Zeszłej zimy wymieniłem profilaktycznie uszczelkę pod głowicą ,jak również planowałem głowicę. 1000zł w plecy a efektu brak. Nie chcę znowu pakować się w taki wydatek na ślepo szczególnie ,że nie ma żadnych innych symptomów walniętej uszczelki. Nie dymi, nie ma majonezu w oleju, nie ma oleju w płynie.

Mam już dwa różne korki do układu chłodzenia : jeden otwierający się przy wyższym ciśnieniu drugi przy niższym. Nic nie pomaga.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
wyderka 
Mitsumaniak


Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 820
Skąd: ZPL
Wysłany: 06-12-2010, 17:43   

trzeba było sprawdzić głowice na szczelność u Papierza
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 06-12-2010, 17:52   

Sprawdzali przy tamtej robocie ale mam wrażenie ,że jak jest jakieś małe pęknięcie w dziwnym miejscu to na zimno nie wyjdzie.
Układ zapowietrzać zaczyna się dopiero jak silnik nabierze temperatury. Jeżdżąc na bardzo krótkich odcinkach (1 ; 2 km) nic sie nie dzieje.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
wyderka 
Mitsumaniak


Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 820
Skąd: ZPL
Wysłany: 06-12-2010, 17:56   

tak samo było u brata, głowica pęknięta na 1 cylindrze , podaj jeszcze typ silnika
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 06-12-2010, 17:58   

Ha a gdzie to sprawdzić ?? Ten ze zdjęcia w pierwszym poście.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
wyderka 
Mitsumaniak


Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 820
Skąd: ZPL
Wysłany: 06-12-2010, 18:00   

to jest bodajże francuski silnik a jeśli tak to tabliczka gdzieś koło filtra oleju była
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 06-12-2010, 18:07   

Tak francuz . Z tabliczki znamionowej : D4192T
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
wyderka 
Mitsumaniak


Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 820
Skąd: ZPL
Wysłany: 06-12-2010, 18:11   

a jakie to auto to sobie sprawdzę???
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 06-12-2010, 18:12   

Volvo s40 98r
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
wyderka 
Mitsumaniak


Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 820
Skąd: ZPL
Wysłany: 06-12-2010, 18:22   

a przy termostacie nie ma śrubki do odpowietrzania ????
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-12-2010, 09:15   

HouseM napisał/a:
Niestety ten odpowietrznik jest tylko w 1.9DI . W TD nie ma żadnego odpowietrznika na wężach.
Miałem na myśli TD, uważnie przeczytałem Twój pierwszy post, w DI (102KM, 115KM, coś w ten deseń) są 2 odpowietrzniki, jeden na wężu do nagrzewnicy, drugi na obudowie termostatu, to co ja napisałem widziałem w kilku przypadkach i wyglądało to na oryginał.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.