Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
uzywane felgi+zimowki
Autor Wiadomość
SiM 
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 178
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 04-12-2010, 14:23   

zenobiusz napisał/a:
#SIM
jak dobrze poszukam to sie w 400pln zmieszcze, nowek raczej nie chce bo do moich felg 15x7 sa bardzo drogie a raczej nie zamierzam duzo zima jezdzic


i tu się mylisz bo w oponie zimowej oprócz wysokości bieżnika bardzo ważny jest jej wiek. Im starsza guma tym twardsza i opona przestaje spełniać swoje zadanie.
Załóżmy że kupujesz oponę 3-4 letnią, która w dniu zakupu już nie jest rewelacyjna jeździsz rok góra dwa i musisz myśleć o kolejnych oponach. Gdy kupujesz nowe opony masz spokój na 4 lata jeśli nie jeździsz dużo. Poza tym nowe opony mają gwarancje. Co zrobisz jak na używkach wyjdą po tygodniu użytkowania "buły". Z dwojga złego jeśli faktycznie jeździsz tylko po mieście i nie rozwijasz większych prędkości kupił bym opony bieżnikowane. Ich plusem jest to że mają miękki i gruby bieżnik oraz gwarancję. Mają też i minusy ale ciebie raczej nie dotyczą.
_________________

świat z perspektywy obiektywu mojego aparatu
studio tatuażu i kolczykowania
 
 
 
zenobiusz 
Nowy Forumowicz

Auto: cari 1.8 115
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 20
Skąd: krakow
Wysłany: 05-12-2010, 12:13   

nie nie, juz na tyle to przemyslalem, ze nowki to jedyne sensowne rozwiazanie.
a gdzie pytac o te opony bieznikowane? co to za opony? i jakie minusy tych opon mnie nie dotycza?
_________________
no dope no hope ;)
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-12-2010, 14:21   

Ja jeżdżę na takich bieżnikowanych (chyba, bo w sumie nie wiem jak to odróżnić, ale wiele osób mówiło mi już, że są to bieżnikowane opony). 175/70/R13 firma "Impuls" - niby Made in Germany, ale co to za firma, to nie mam pojęcia, pewnie najniższa półka. Generalnie nie narzekam. Są to opony, na jakich kupiłem Colta i miałem je na końcówkę zeszłej zimy i teraz na nich jeżdżę również. Mięsa jest dość sporo (będzie z 5-6mm) i raz tylko "udało mi się" zagrzebać się. Było to wczoraj konkretniej ale był to śnieg po zderzak, kryło całą oponę od dołu i trochę felgi. Odciągnąłem trochę śniegu z pod kół nogą, rozbujałem go i wyjechałem. Normalnie parkuję, wjeżdżam w jakieś mini zaspy (przy krawężnikach po pługach np) i z nich wyjeżdżam. Dodatkowo mam obniżony samochód i chlapaczami co chwila szuram po śniegu i zbieram go, jak łopatami :P . Ogólnie nie narzekam.
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
SiM 
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 178
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 05-12-2010, 17:25   

polecam też polskie nalewajki glob-gum. Opony bieżnikowane można kupić wszędzie tam gdzie zwykłe. Ja zawsze zaopatruję się u znajomego mechanika który również prowadzi serwis ogumienia.
minusy opony bieżnikowanej:
-jest znacznie cięższa od zwykłej co podnosi masę nieresorowaną pojazdu i minimalnie pogarsza osiągi (ułamki sekund które w życiu nie są odczuwalne)
-często się zdarza że samochód porusza się na oponach o różnej konstrukcji na jednej osi bo tak na prawdę lewa to np pirelli a prawa toyo co w naprawde ekstremalnych sytuacjach może spowodować "dziwne" zachowanie się pojazdu
-sporadycznie zdarza się że nalany bieżnik odkleja się od opony (wymiana opony na gwarancji) lecz przeważnie wynika to z przekraczania prędkości maksymalnej indeksu prędkości opony który jest w nich niższy niż w oryginalnych - np 150 zamiast 190km/h.
_________________

świat z perspektywy obiektywu mojego aparatu
studio tatuażu i kolczykowania
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 05-12-2010, 17:30   

mystek napisał/a:
Ja jeżdżę na takich bieżnikowanych (chyba, bo w sumie nie wiem jak to odróżnić, ale wiele osób mówiło mi już, że są to bieżnikowane opony).

Powinieneś mieć na boku opony słowo "Bieżnikowana" w języku z którego pochodzi opona.
Najczęściej "Runderneuert" lub "Retreaed".
 
 
zenobiusz 
Nowy Forumowicz

Auto: cari 1.8 115
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 20
Skąd: krakow
Wysłany: 07-12-2010, 15:53   

juz mam felgi stalowe 14 z oponami bieznikowanymi 175/70. bieznik jakies 9mm dwa lata gwarancji i 110pln za opone. roznica w prowadzeniu auta ogromna. pozdro.
_________________
no dope no hope ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.