Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Odpala za 2 razem
Autor Wiadomość
byczeks
[Usunięty]

Wysłany: 07-12-2010, 20:26   [Cari 1.6] Odpala za 2 razem

W momencie gdy się zaczęło się robić zimno samochód po dłuższym postoju (np. na drugi dzień rano) jak odpalam za pierwszym razem kręci dosyć długo (ok. 3-4 sek.) i "zaskakuje" lecz trochę go potrzepie i zaraz gaśnie. Od razu po tym próbuję drugi raz odpalić i pali praktycznie od razu na dotyk. Po odpaleniu, czy zimny, czy ciepły pracuje równo, żadnych dziwnych objawów. Co to może być? Filtr paliwa, świece i przewody wymienione na nowe.

Oczywiście instalacja jest taka, że odpala zawsze na benzynie i przełącza się na gaz przy 30st.C.

Gdy jest ciepły objawu nie ma. Odpala elegancko za 1 razem. Nawet jak był zimny i nie było mrozów to również po dłuższym postoju odpalał za pierwszym razem. Gdy się robiło zimno i coraz zimniej, to stopniowo zaczęły się takie problemy.

Sprawa dotyczy Cari 1.6i + LPG (90KM).

[ Dodano: 15-12-2010, 09:37 ]
Po postoju w ogrzewanym garażu nie ma tego problemu. Pali za 1 razem.

Hmm nikt nie ma pomysłu?
 
 
JarekF 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: Żary
Wysłany: 22-12-2010, 14:48   

Nie wiem czemu ale mam takie wrażenie, jakby w tych obu przypadkach siadała pompa ... Zimno, paliwo bądź co bądź ale lekko gęściejsze i nie daje rady przepchać ale jak juz ruszy to moze wtedy jest łatwiej :? trzeba szukać, może któremuś z nas uda się rozwiązać problem a wydaje mi się, ze mogą być powiązane :roll:
 
 
byczeks
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2010, 10:12   

Wczoraj przy dużym mrozie i dłuższym 4 dniowym postoju samochód pierwszy raz odpalił mi dopiero za 3 razem. Dziś rano "standardowo" znów za 2 razem.

Wygląda mi to tak, jakby przy niższych temperaturach przy pierwszej próbie odpalenia nie dostawał odpowiedniej dawki paliwa, tylko dopiero po jakimś czasie. Być może pompa podaje na początku zbyt mało paliwa, być może podawana jest mieszanka zbyt uboga na takie mrozy. Ale w tym drugim przypadku, to by chyba w ogóle nie odpalił.

Nie wydaje mi się, aby przyczyną była w tym przypadku instalacja gazowa. Była zakładana u renomowanego instalatora i nie jest jakaś tam najtańsza. Jest to sekwencja KME Diego G3, reduktor Tomasetto, wtryski Valtec.

Problem jest związany z niską temperaturą na zewnątrz i wydaje mi się że z układem paliwowym.

I jeszcze jedna rzecz, może to ma też jakiś związek. Od samego początku jak go kupiłem (czyli w lutym będzie rok), przy niskich obrotach np. przy starcie z jedynki lub po zmianie z jedynki na dwójkę gdy obroty są w granicach 1500 obr. i wolno sobie przyspieszam delikatnie dodając gazu samochód potrafi szarpnąć delikatnie. Nie jest to jakoś wielce uciążliwe szarpanie i regularne, raz szarpnie, raz nie. Jak go kupowałem instalacji gazowej nie miał zamontowanej i ten objaw już był.
 
 
tanatlock30 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: Sanok
Wysłany: 29-12-2010, 07:27   

Witam panowie
Mam taki sam problem ale myśle że jest on spowodowany słabym akumulatorem nie wiem czy sie nie myle.Mam słaby akumulator 2 razy był rozładowany.a jak sprawa wygląda u was?
 
 
byczeks
[Usunięty]

Wysłany: 29-12-2010, 09:39   

Nie jest to na pewno wina akumulatora - przynajmniej w moim przypadku. Akumulator kręci elegancko nawet w największe mrozy.
 
 
fuegos 
Forumowicz

Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 164
Skąd: Henfield
Wysłany: 29-12-2010, 09:50   

byczeks napisał/a:
przy starcie z jedynki lub po zmianie z jedynki na dwójkę gdy obroty są w granicach 1500 obr. i wolno sobie przyspieszam delikatnie dodając gazu samochód potrafi szarpnąć delikatnie. Nie jest to jakoś wielce uciążliwe szarpanie i regularne, raz szarpnie, raz nie.


Mialem podobny problem u siebie ale po kilkukrotnym zalaniu Valvoline Maxlife fuel system cleaner problem zniknal bezpowrotnie. Auto zawsze odpalalo za piewszym razem z tym ze zimny trzeba pokrecic z 1-1.5s. Cieply uruchamia sie na dotkniecie kluczyka.
_________________
GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 29-12-2010, 17:29   

Ja swoją cari (1.6 90KM) też kupiłem w lutym tego roku i jeśli taka sytuacja była by w normalnych temperaturach to zalecam wymianę pompy :) ale w mrozy mam tą samą sytuację, dolanie tego Valvoline u mnie nic nie pomogło, a jak w lecie było ponad 30 st. to i tak 2 sek. musiałem kręcić (nowa pompa) teraz akumulator nowy i to samo choć kręcąc wydaje mi się że powinien być mocniejszy (mam Kager 60 AH, prąd rozruchowy nie pamiętam)
Ja się tym nie przejmuję (choć nie wiem czy to dobrze :P )
 
 
byczeks
[Usunięty]

Wysłany: 29-12-2010, 18:58   

Dzisiaj kolejna ciekawostka.

Samochód postał ok. 10h na mrozie -10stC. Za pierwszym razem kręcę rozrusznikiem ok. 3-4 sek. i nic. Wyłączyłem i próba od razu drugi raz. Kręcę i po ok. 1 sek. próbuje zaskoczyć ale nie może i momentalnie gaśnie. Ponawiam próbę chyba z 5 razy i ciągle to samo - widać, że próbuje zaskoczyć ale nie może i momentalnie gaśnie.

Już straciłem nadzieję że odpali i wyłączyłem stacyjkę. Po bodajże 6-7 sek. po wyłączeniu stacyjki w pozycję 0 usłyszałem jakby cyknięcie, nie za bardzo zlokalizowałem skąd to było słychać. Po tym cyknięciu załączyłem stacyjkę i spróbowałem go jeszcze raz odpalić. .......... Odpalił momentalnie na dotyk. :shock:

Także jest coraz ciekawiej.

[Edit]
Ciekawe, czy dałoby radę zdiagnozować tą usterkę za pomocą programu EvoScan. A jeśli tak, to jakie parametry rejestrować.
 
 
janitor 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 38
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 30-12-2010, 13:00   

Witam, moja Carisma 1.6 '99 po lifcie przy niskich temp. również odpala za drugim razem. Przy pierwszej próbie zapala, ale obroty spadają i gaśnie, natomiast za drugim razem zapala natychmiast i silnik równo pracuje.
 
 
fuegos 
Forumowicz

Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 164
Skąd: Henfield
Wysłany: 30-12-2010, 17:42   

W srodkowym tunelu w okolicy nog pasazera siedza 2 przekazniki. Jeden od zaplonu drugi od pompy paliwa. Sprawdz napiecie jakie dostaje pompa paliwa w momencie rozruchu kiedy nie odpala. Sprawdz czy napiecie wejsciowe nie rozni sie od wyjsciowego. Moze to tylko kwestia przypieczonych stykow przekaznika... W kazdym razie mam wrazenie ze to nic powaznego...
_________________
GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 01-01-2011, 17:38   

fuegos, możesz mi powiedzieć który to konkretnie przekaźnik?? w tym temacie jest coś o nich i są zdjęcia ale gdzie to się konkretnie znajduje? bo jak ściągam tą osłonę tunelu od strony pasażera to tam nic niema :(
http://forum.mitsumaniaki...eka%BCnik+pompy

W innym temacie też jest coś wspomniane i są zdjęcia, ale to nie jest strona pasażera
http://www.fotosik.pl/pok...7511c091b8.html
http://www.fotosik.pl/pok...fd009bf70b.html
_________________
LPG- Stag 300 Premium+AC R01+Hana 2000
 
 
majonez1990 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 (90KM)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 23
Skąd: Bytom
Wysłany: 03-01-2011, 01:03   

M@teusz607 ten przekażnik znajduje w tunelu środkowym ale tak jakby pod radiem, jak ściągniesz plastik boczny z tego tunelu koło siedzenia pasażera (jest on dość długi, sięga schowka) to znajdziesz takie 2 przekażniki, któryś jest od pompy
 
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 03-01-2011, 19:37   

Mógłby mi to ktoś precyzyjniej określić? najlepiej narysować na tych zdjęciach, na 1 zdjęciu zaznaczone strzałką miejsce które widać z bliższa na drugim zdjęciu

http://zapodaj.net/bd7b5b1dc7d3.jpg.html

http://zapodaj.net/2c42edd28f44.jpg.html
 
 
majonez1990 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 (90KM)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 23
Skąd: Bytom
Wysłany: 04-01-2011, 12:20   

http://zapodaj.net/1d2f1e208bda.jpg.html

Tu powinno być zamontowane na wew części blachy, poszukaj ręką
 
 
 
fuegos 
Forumowicz

Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 164
Skąd: Henfield
Wysłany: 04-01-2011, 13:14   

http://zapodaj.net/27c73caf5d64.jpg.html

Jest to element zaznaczony na zdjeciu czerwona ramka. W srodku siedza 2 przekazniki. Moze to sie przyda:



http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1331750.html
_________________
GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.