Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie na temat ukłądu ABS???
Autor Wiadomość
sadki91 
Forumowicz

Auto: PAJERO II 2.8 TDI, 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 44
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 03-12-2010, 13:32   Pytanie na temat ukłądu ABS???

Witam

Na 100% zawitała do nas zima i zaczeliśmy odczuwać brak przyczepności, gdyby nie zima pewnie bym tego nie zauważył.

Chodzi mi o to że przy wciśnięciu hamulca na śliskiej nawierzchni, pedał włazi do połowy (swojego zakresy poruszania) i dopiero wtedy zaczyna działać ABS (kopie po nogach).
Na suchej nawierzchni pedał był twardy, i auto hamował bardzo dobrze.
Trochę mnie to zdziwiło gdyż posiadam też drugie auto z ABS (BMW e36) i tam na śliskiej nawierzchni przy hamowaniu pedał jest twardy (kopie po nogach) zaczyna włazić dopiero przy całkowitym zatrzymaniu się samochodu.

Ostatnio wymieniałem przewód hamulcowy i tylnią szczękę hamulcową, odpowietrzyłem cały układ, tylko wydaje mi się że jeszcze jest coś nie tak. Kiedyś słyszałem że odpowietrzanie przy autach z ABS wygląda jakoś inaczej, ale czy to prawda???
Proszę o pomoc:-)))
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 05-12-2010, 22:27   

Na dobrą sprawę przyczyn może być kilka:
1) nieodpowietrzony do końca układ - weź pod uwagę że z układ ABS to po prostu trochę większa objętość do odpowietrzenia
2) luzy na łożyskach kół - wywołują za duży luz pomiędzy klockami a tarczą
3) niedotarte klocki hamulcowe
4) układ ABS kompensuje Twoją siłę hamowania, by samemu kontrolować blokowanie kół,

ale stawiam na to pierwsze :biggrin:
 
 
Majka 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8turbo intercooler
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 30 Lis 2010
Posty: 8
Skąd: Morąg
Wysłany: 08-12-2010, 10:15   

A czy szanowny kolega przy wymianie przewodu zmieniał płyn czy tylko dolewał. Bo jeżeli dolewał to sugeruję sprawdzenie czy przypadkiem w układzie nie ma wody.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.