Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/
Autor Wiadomość
dawidekz 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 21
Skąd: Brzeg
Wysłany: 07-12-2010, 12:37   

Proszę o spojrzenie na mojego loga:


Octan level niski przy PB95 zmienię na 98 i sprawdzę czy będzie różnica. Co jakiś czas na jałowym mam lekką zmianę pracy silnika co jest słyszalne i odczuwalne, ale przy obserwacji podglądu rejestracji na żywo, nie zostało to zarejestrowane (przy pokazanych parametrach)...

Przy pierwszym podłączeniu (samego kabla) kontrolki pokazały błąd 56, ale program nic nie pokazał, więc wyczyściłem błędy i po przejechaniu kilkudziesięciu km nie pojawił się ponownie ani przy mruganiu ani w programie.
 
 
 
Adrianeo 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 113
Skąd: Zgierz
Wysłany: 08-12-2010, 20:04   

Witam mógłby ktoś polecić jakiś kabel do diagnostyki? jakiś link może na allegro albo coś w tym stylu.
_________________

 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 08-12-2010, 20:11   

Witam

Czy kabel z aukcji podanej poniżej będzie pasował do diagnostyki Carismy 1,8 SOHC z 1996 roku??

http://allegro.pl/interfe...1338619796.html
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 08-12-2010, 21:12   

Na Allegro pojawili się sprzedawcy interfejsów VAG KKL USB, którzy w opisie sprzedawanego kabla deklarują kompatybilność z Evoscanem : link do aukcji
 
 
fuegos 
Forumowicz

Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 164
Skąd: Henfield
Wysłany: 16-12-2010, 10:18   

Wpadl mi dzisiaj w lapy kabel na ukladzie FT232BL. Ma ktos moze jakies doswiadczenie z takim cudem?
_________________
GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 16-12-2010, 17:50   

fuegos napisał/a:
na ukladzie FT232BL
Dokladnie taki konwerter jest w moim kablu i z Evoscanem działa.
 
 
fuegos 
Forumowicz

Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 164
Skąd: Henfield
Wysłany: 16-12-2010, 21:32   

Podlaczylem, sprawdzilem, dziala bez zwory. Laczy sie przez mut3 i obd2 96+. Teoretycznie odczytuje dtc. Bardzo przydatny bajer. Moglby ktos udostepnic namiary na program w wersji 2.8? Obecnie mam 2.7 beta 5 i nie moge znalezc nowszej.
_________________
GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
 
 
rysiul 
Mitsumaniak


Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-01-2011, 20:41   

Dobrałem się wreszcie do komputera w moim autku a rezultat można obejrzeć poniżej. Ekran loga wygląda dosyć dziwnie tj. przez pierwsze 240 sek. odczyty z czujnika położenia przepustnicy oraz czujnika prędkości obrotowej wału korbowego zawierają szum o kształcie piły.



Od czasu do czasu czujnik położenia przepustnicy oraz prędkości obrotowej wskazują wartości błędne (wąskie szpilki sięgające 50-100% dla przepustnicy oraz 8000 obr/min obrotów). Reszta parametrów raczej w normie z wyjątkiem Fuel Trim Mid który uparcie stoi na +3,5% i dzięki temu auto pali więcej ;-) Tam również są szpilki tyle że raz w górę do +25%, raz w dół do -20%. Podejrzewam że w obwodzie sondy lamda jest zwarcie które daje o sobie znać(sporadycznie napięcie skacze w okolice 5V). Więcej informacji znajduje się w pliku poniżej. Za wszelkie sugestie co do potencjalnych nieprawidłowości z góry dzięki.

http://www.sendspace.com/file/juaou7
 
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 12-01-2011, 21:22   

Logi ci się nadpisują, wychacz Autoreconect on Timeout w zakładce Logging, zmień układ na metryczny- też zakładka Logging. Coś mało tych parametrów. Trudno cokolwiek powiedzieć.
Na stronie 6 tego wątku jest tabelka z takim niezbędnym minimum dla GDI, plus późniejsze zmiany.
Pozdrawiam
 
 
rysiul 
Mitsumaniak


Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-01-2011, 21:43   

Na rysunku jest tylko najciekawszy wycinek tego co udało mi się zarejestrować. Więcej danych znajduje się w pliku na dole poprzedniego posta(do otworzenia w Evoscanie). Układ metryczny był wybrany podczas rejestracji podobnie jak reconnect.
 
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 12-01-2011, 22:15   

rysiul napisał/a:
przez pierwsze 240 sek. odczyty z czujnika położenia przepustnicy oraz czujnika prędkości obrotowej wału korbowego zawierają szum o kształcie piły.

Jak dla mnie, 240 sekund to nadpisany wykres, czyli zachaczony/aktywny Autoreconnect. Jednostki się zgadzają.
Te piki- faktycznie nie ciekawe.

Przejrzałem twoje logi w EcuEdit, sprawa jasna, nadałeś nazwy własne swoim parametrom.
Np. Forum_EGR_Valve.
LogReference dla danego parametru w Evoscanie powinniśmy mieć te same. Tylko wtedy dany parametr będzie widoczny na innych komputerach. Display- nazwę wyświetlaną niekoniecznie.
Z tego powodu z całego twojego loga dla mnie widocznych jest 9 parametrów.

Pozdrawiam
 
 
rysiul 
Mitsumaniak


Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-01-2011, 20:02   

Tak rzeczywiście jest, oprócz tych standardowych parametrów rejestrowałem ciśnienie paliwa oraz oraz stosunek powietrze/paliwo zgodnie z Twoimi wskazówkami ze strony 8 tego tematu z dokładnością do nazw. W wolnej chwili przeprowadzę standaryzacje moich ustawień. Dziś wygenerowałem kolejnego loga podczas jazdy do pracy(te same parametry co ostatnio + dodałem napięcie akumulatora). Generalnie w logu widać że szpilki które wcześniej rejestrowałem rozsiewane są przez zasilanie. Jest chwila w której napięcie zasilające przysiada do 1,5V :shock: (na około 200ms). Najprawdopodobniej to jest przyczyna zaburzenia pracy wszelkiej maści czujników.

Link do loga: http://www.sendspace.com/file/fv41c8
 
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 13-01-2011, 20:33   

rysiul napisał/a:
Jest chwila w której napięcie zasilające przysiada do 1,5V (na około 200ms). Najprawdopodobniej to jest przyczyna zaburzenia pracy wszelkiej maści czujników.


Nie tylko ty masz problem z tymi pikami. Na stronie 9-tej tego wątku kolega rasiak1980 cos o tym pisał- sugerował że może coś z fajko-cewkami. Poniżej „świeży” log jednego z naszych kolegów z forum:



Spadku napięcia do tego poziomu bym nie podejrzewał /prawie do 0 volt/, tak na logikę poniżej 12 Volt przy sprawnym AKU nie powinno być. Zakładamy że wszelkie połączenia z masą są OK.
Faktycznie, ma to wpływ na inne parametry, aczkolwiek nie wszystkie.
Co za licho???????

Pozdrawiam
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14-01-2011, 16:50   

Witajcie, czy ktoś doradziłby mi sprawdzony kabelek do mojego auta: Carisma 1.8 GDI 2002 rocznik

Potrzebuje zlokalizować błąd, gdyż pojawiła mi się kontrolka CE.

Pilna sprawa :)

Znalazłem dwa:

http://allegro.pl/vag409-...1374655461.html

http://allegro.pl/vw-seat...1402485258.html

który z nich będzie odpowiedniejszy ?


Pozdrawiam,
Michał
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 14-01-2011, 20:01   

Na sam odczyt błędu wymryganiem na zegarach wystarczy zworka na pin 1 i 4 w złączu i nie trzeba do tego kabla ani softu ale jak już chcesz coś więcej diagnozować to jednak EvoScan z odpowiednim kablem jest nieoceniony.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.