[CA4A 1.6]bezpiecznik pompy paliwa |
Autor |
Wiadomość |
robert91
Nowy Forumowicz
Auto: CA0 1.6
Kraj/Country: Russia
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-12-2010, 16:06 [CA4A 1.6]bezpiecznik pompy paliwa
|
|
|
witam mam problem z miom colten CAO 1.6 mianowicie wczoraj przepalił mi sie bezpiecznik od pompy paliwa, dzis po włozeniu nowego i przejechaniu 5km znów sie przepalił jak włozyłem nastepny to przepalił sie przy próbie odpalenia samochodu. w czym tkwi problem? w przekażniku? w ecu? w pompie paliwa? prosze o pomoc
pozdrawiam |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-12-2010, 16:23
|
|
|
Najpierw sprawdź pompe paliwa, bo bezpiecznik który za nią odpowiada przepala się ponieważ gdzieś robi się zwarcie (inaczej spalił byś samochód). Sprawdź czy zawsze będzie się przepalał przy próbie odpalenia.
Możesz jeszcze zrobić taki test: pompa się załancza jeszcze przed zapłonem, (przynajmniej tak mi się wydaje). Jak przekręcasz kluczyk w pierwsze położenie, włancza się generalnie elektryka w samochodzie to wtedy pompa też się załancza. Zobacz czy gdy przekręcisz kluczyć w pierwsze położenie (ALE NIE ODPALAJ!) to czy bezpiecznik padnie. |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 08-12-2010, 17:38
|
|
|
tttwm, mi się wydaje że pompa rusza dopiero w momencie uruchomienia rozrusznika. jak przekrecasz kluczyk na zapłon to w colcie nie słychać pompy. |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-12-2010, 20:44
|
|
|
Jogurt napisał/a: | mi się wydaje że pompa rusza dopiero w momencie uruchomienia rozrusznika | I dobrze Ci się wydaje. |
|
|
|
 |
robert91
Nowy Forumowicz
Auto: CA0 1.6
Kraj/Country: Russia
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-12-2010, 22:38
|
|
|
zrobiłem tak jak napisał tttwm włozyłem bezpiecznik i przekreciłem na zapłon . check engine sie na sekunde zapalił i za chwile zgasł i bezpiecznik sie przepalił. czy moze to byc wina pompy paliwa? |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-12-2010, 08:23
|
|
|
Jogurt napisał/a: | tttwm, mi się wydaje że pompa rusza dopiero w momencie uruchomienia rozrusznika. jak przekrecasz kluczyk na zapłon to w colcie nie słychać pompy |
Generalnie ja nigdy jej u siebie nie słyszę. Tak jak pisałem "tak mi się wydaje" jestem prawie pewien że kiedyś ktoś pisał takie na forum że pompa po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję nie zaczyna pracować non stop, tylko zasysa paliwo żeby się przygotowac na uruchomienie silnika, ale jeśli tak nie jest to czemu przepala mu się bezpiecznik zanim zakręci rozrusznik?
Przeleciałem pare innych forów poszukałem i w zasadzie w wielu samochodach /nowyszch i starszych/ jest tak że po przekręceniu kluczyka pompa podaje jakies ciśnienie żeby go odpalić a dopiero po całkowitym przekręceniu pompa załancza się na stałe.
Znalzazłem nawet coś takiego:
W stacyjce masz 4 położenia:
1. LOCK - położenie przed włożeniem kluczyka.
2. Wkładasz kluczyk, przekręcasz o jedno pstryknięcie i masz tzw położenie ACC, niestety nie wiem za co dokładnie ono odpowiada, ale o ile dobrze pamiętam w tym położeniu wyświetlał się zegarek.
3. położenie to położenie ON, czyli podajesz napięcie potrzebne do normalnej eksploatacji samochodu i w tym momencie na chwilę powinna załączyć się pompa podpompowując trochę paliwa do układu. Po podaniu ciśnienia do układu pompa wyłącza się i czeka na odpalenie motoru.
4. położenie to położenie START czyli prościej mówiąc rozruch.
Wprawdzie tyczy się to starszego colta, ale nie wiem.
[ Dodano: 09-12-2010, 08:51 ]
robert91 napisał/a: | check engine sie na sekunde zapalił i za chwile zgasł |
To że się zapalił i zgasł to jest dobrze. Tak powinno być. |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
robert91
Nowy Forumowicz
Auto: CA0 1.6
Kraj/Country: Russia
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 09-12-2010, 12:40
|
|
|
wiem ze chcek powinien zgasnac ale jak włozyłem ten bezpiecznik to on zgasł szybciej niz zawsze a poza tym jak nastepny raz właczyłem zaplon to juz sie nie zaświecił |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 09-12-2010, 14:05
|
|
|
tttwm napisał/a: | pompa po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję nie zaczyna pracować non stop, tylko zasysa paliwo żeby się przygotowac na uruchomienie silnika, ale jeśli tak nie jest to czemu przepala mu się bezpiecznik zanim zakręci rozrusznik? |
Ponieważ do "zassania" paliwa potrzebuje prądu
Po przekręceniu kluczyka pracuje dosłownie "pół sekundy", ale pracuje.
Ja bym sprawdził wtyczki przy pompie. Możee tam gdzieś jest zwarcie?
edit. Drugie miejsce jakie można sprawdzić to wtyczki w miejscu wpięcia w wiązkę wewnątrz kabiny. Lewa strona pod kanapą. Może tam się woda zebrała? |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-12-2010, 14:13
|
|
|
mkm napisał/a: | Ponieważ do "zassania" paliwa potrzebuje prądu |
Moje pytanie to było pytanie retoryczne. Bo koledzy wyżej stwierdzili że pompa sie nie załancza, a jesli jest gdzieś zwarcie to się załancza choćby na pół sekundy i pali bezpiecznik.
OK. Skoro można przyjąć że to pompa pali bezpieczniki to ja miałem podobną sytuację do Twojej ale z silniczkiem od spryskiwaczy. Wtyki mi zaśniedziały i np potrafiły pracować cały tydzień po czym non stop paliły bezpiecznik i za jakiś czas znowu ok. Niekoniecznie może być zwarcie bo u mnie zwarcia nie było. Nie znam się na elektryce, ale u mnie przeczyszczenie styku pomogło, nic nie izolowałem. |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
|