Nowy silnik |
Autor |
Wiadomość |
marek0107
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 7 Skąd: Różanki
|
Wysłany: 04-12-2010, 12:39 Nowy silnik
|
|
|
Witam wszystkich! Mam spory problem. Ok. 2 miesiące temu kupiłem z niemiec mitsubishi lancer 1.3 96r. Pojeździłem nim niecały miesiąc i musiałem oddać go do mechanika, ponieważ nie mogłem go odpalić. Okazało się, że cały silnik jest do wymiany. Znalazłem silnik od tego modelu, tylko że z rocznika 98. Chciałem się was zapytać czy ten silnik ędzie pasował do mojego autka. |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 04-12-2010, 13:47
|
|
|
bedzie pasowal .
pytanie tylko czemu silnik jest do wymiany ? |
|
|
|
 |
marek0107
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 7 Skąd: Różanki
|
Wysłany: 04-12-2010, 14:04
|
|
|
Dzięki. Tak mi powiedzieli w warsztacie, do którego zawiozłem samochód. Samochód na początku jeździł bardzo dobrze nie było żadnych oznak psującego się silnika. Po ok 3 tyg. zaczął mi szarpać na 2 i 3 biegu i coraz rzadziej odpalał za pierwszym razem. Nie wiedziałem dlaczego tak się dzieje ale za bardzo mi nie przeszkadzało to tak jeździłem ok tygodnia. W końcu jednego dnia wracałem do domu i zaczął mi strasznie mocno szarpać podczas dodawania gazu. Obroty były bardzo niskie. Na drugi dzień już nie odpalił. Oddałem go do warsztatu, tam podłączyli go do komputera i wszystko było ok. Nie znalazł żadnej usterki a mimo to nie chciał odpalić. Wreszcie doszli do tego, że to wina silnika, jeden cylinder ma nierówne ciśnienie i ciś tam jeszcze. A powiedz mi czy jak chcę kupić silnik to musze kupować cały silnik z osprzętem? Bo ten co chcę kupić to goły słupek bez osprzętu. NIe znam się za bardzo na tym:D Pozdro |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 04-12-2010, 14:20
|
|
|
cos mi sie wydaje ,ze mechanik chce Cie nabic w butelke .
dowiedz sie dlaczego niby masz wymienic ten silnik, co jest dokladnym powodem, a pozniej dopiero kupuj silnik.
bez osprzetu tez mozesz kupic, przeciez caly osprzet masz w swoim samochodzie . |
|
|
|
 |
marek0107
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 7 Skąd: Różanki
|
Wysłany: 04-12-2010, 15:20
|
|
|
Sam nie wiem . Ale wydaje mi sie że to może być silnik. Najpierw dałem go do kumpla ze swojej miejscowości, który też jest mechanikiem i on też mówił o tych cylindrach. Dałem go do innego mechanika bo mój kumpel nie miał komputera a na czuja nic nie chciał wymieniac. Jemu się wydawało, że to moduł zapłonowy ale jednak jest sprawny.
W tym warsztacie co teraz trzymam samochód powiedzieli mi, że mogą tamten naprawić tylko to wyniesie mnie ok 3 tys. Mówili że lepiej opłaca się kupić "nowy". Jeszcze raz dzięki za rady. pozdro |
|
|
|
 |
pierafal
Mitsumaniak

Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 207 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 08-12-2010, 22:47
|
|
|
Marek0107, tak pro forma, niech ci odkeca pokrywe zaworow i sprawdza luzy zaworowe. Regulacja zaworów nie powinna byc czymś bardzo kosztownym. Powinno się to robic na cieplym silniku, ale jak nie odpala to nie ma wyjscia. Na moj gust masz je poprostu za ciasne.
Kiedyś też miałem podobny problem, mechanicy wymieniali różne rzeczy bezskutecznie, nikt nie wiedzial co jest. Regulacja zaworow pomogla. |
_________________ pozdrawiam, Rafał
__________________________________
Mitsubishi Galant V6 2.5 00r. + LPG Diego
 |
|
|
|
 |
zbysze1
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 97 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2009 Posty: 29 Skąd: Slask
|
Wysłany: 10-12-2010, 21:51
|
|
|
Dzisiaj pomylokowo nalalem o baku z 12 l shell Power ale rope zamiast benzymy , silnik po 200 m zgasl, dolalem do pelna 98 i po jakims czasie odpalil . Nawet jezdzi ,nie uszkodzi silnika ?
Co do szarpania samochodu to zuzyty silnik ma przedmuchy, dlugo trzeba krecic rozrusznikiem aby zapalil . Jak juz pali to nie szarpie , chyba ze masz jakis b. lichy olej w silniku i przyciera gdzies na panewce czy cylindrze . moze silnik przegrzales ? Wtedy tloki "puchna" i przycierac moze.
W silnikach sa materialy co tak latwo nie ulegaja uszkodzeniu gdy olej i temperatura ok.
W moim czasem mam 6 tys. obr. rok jezdze i tyle, ze duzo pali .
W 1,8 D co poprzednio 15 lat mialem, ukrainski olej tuleje, tloki i pierscienie mi zdarl , ale nadal zapalal , tylko duzo oleju z silnika spalal . Panewki wytrzymaly .
Jest mozliwe, gdy samochod z pol roku lub dluzej stal, ze naloty z cylindrow pierscienei zablokowaly . Wtedy tez jakby silnik zuzyty bedzie pracowal. |
|
|
|
 |
macieq
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ0 '96 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2010 Posty: 1 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-07-2011, 12:00
|
|
|
ja podepnę się pod temat.
Czy do lancerka z silnikiem 1.3 4G13 ('97) będzie pasował silnik od Colta 1.3 też 4G13 ('99)?
Generalnie silniki takie same, ale nie ma problemów z wymianą? |
|
|
|
 |
hornet_30
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2011 Posty: 21 Skąd: Polska
|
Wysłany: 15-07-2011, 16:45
|
|
|
Silniki są takie same. Jeśli mają takie same mocowania w komorze silnika, to nie bedzie żadnego problemu, a powinny mieć takie same. |
|
|
|
 |
|