| [ALL] hamowanie problem | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | dm17 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-05-2007, 19:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Słyszałem kiedyś ze przy założeniu nowych opon trzeba zrobić zbieżność...............czy to prawda     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szczeslaw   moderator
 Łamacz przepisow KRD
 
  
 Auto: Carisma 1.6 99r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 28 razy
 Dołączył: 29 Cze 2005
 Posty: 1980
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-05-2007, 21:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | dm17 napisał/a: |  	  | Słyszałem kiedyś ze przy założeniu nowych opon trzeba zrobić zbieżność...............czy to prawda     | 
 Oczywiście. Jeżeli stare są zdarte nie tak jak trzeba
   A tak poważnie - przy wymianie opon nie trzeba robić zbieżności, chyba, że wulkanizator powie ci, że ze starymi coś jest nie tak ze względu na geometrię (nierównomierne zużycie itp.).
 Ale zbieżność powinno się robić przynajmniej raz w roku i w sumie wymiana opon to dobry moment.
 |  
				| _________________ gg: 3254156
 Carisma 1.6 99r.
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marekwawapl [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-05-2007, 19:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam dzieki wielka za pomoca. Jak sie okazalo w moim przypadku bylo to bardzo zle wywarzenie opon.. czlowiek chcial zaoszczedzic i przejechal sie bardzo.. oczywiscie nauczka na przyszlosc !! Do tego jedna opona jest wadliwa tzn.. jak mi powiedzial dzis pan wulkanizator na jego oko byla nie odpowiednio przechowywana.. a do tego jest nie wiadomo czemu jakas pokrzywiona.... co dalo sie na moje oko nawet zauwazyc jak rozpedzil ja na swojej maszynce... do tego dodam ze felga jest dobra  ufff ciut kamien spadl mi z serca .. balem sie ze to juz cos bardziej powaznego.. jade w weekend klocic sie do warsztatu gdzie wymienialem oponki .. juz bym dzis pojechal ale dzieli nas 200 km ... jeszcze raz dzieki za pomoc wszytskim... trzymajcie sie mitsumaniaki ..   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JCH   Mitsumaniak
 Forumowa Opozycja
 
  
 Auto: OBK 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 101 razy
 Dołączył: 23 Maj 2005
 Posty: 8078
 Skąd: Bytom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-12-2010, 18:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Problem jest następujący: Colt CJ0 1.3 przy niewielkich prędkościach (rzędu 0-10 km/h), najczęściej przy dojeżdżaniu do skrzyżowań, hamowaniu w korku pojawia się odgłos "rzężenia" i równocześnie czuć wibracje pod pedałem hamulca takie, jakby pracował ABS.
 Nie chodzi oczywiście o warunki, w których ABS miałby podstawy się włączyć (śnieg, śliska jezdnia, itp.) tylko o normalny suchy, czarny asfalt.
 W trakcie tych wibracji pedału hamulca znika nieco, bądź znacznie siła hamowania na kołach jest więc ryzyko wjechania komuś w zadek lub niezatrzymania się na STOP-ie.
 Sugestie były takie, że wariuje ABS bo np. któryś z czujników przy kołach jest brudny, niesprawny
  W trakcie zmiany kół na zimowe mechanik miał je przejrzeć i wyczyścić. Niestety dalej jest tak ja było.... 
 Rozpisałem się żeby naświetlić problem ale teraz proste pytanie - może po prostu wyjąć bezpiecznik ABS-u i wywalić w cholerę ABS skoro głupieje
   Zatem, gdzie jest bezpiecznik ABS-u w CJ0 1.3
   
 Jeden widziałem przy kablu "plusowym" z akumulatora, oznaczony 60A (trochę dużo
  ) - czy to ten, czy jest jeszcze jakiś inny   |  
				| _________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
 
   MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-12-2010, 17:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | JCH miałem dokładnie jak w mo... takie same objawy w Maździe 626 gdy podczas zmiany końcówek drążków kierowniczych uszkodziłem kabel od czujnika ABS-u prawy przód. Ciekawy jestem czy ten mechanik sprawdził u Ciebie oporność czujników. Jestem pewien, że tylko poczyścił czujniki i może zębatki. Tak samo jestem pewien, że masz uszkodzony jeden z czujników lub jakaś wtyczka nie łączy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madcat   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Colt CJ0 1.3 12V GL `96/97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 26 Kwi 2009
 Posty: 22
 Skąd: Radomsko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-02-2011, 11:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie przy mocnym hamowaniu z dużej prędkości np 120 słychać po chwili głośne buczenie - wycie z tyłu, czy to normalne ?? dodam jeszcze do tego że po wciśnięciu hamulca czuć pociągniecie autem w prawo po czym się stabilizuje. Co to może być ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-02-2011, 11:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Układ hamulcowy do przeglądu/konserwacji |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KlaudiuszBdg   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Colt '00
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 03 Sie 2010
 Posty: 200
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-02-2011, 13:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | JCH, Wyjecie bezpiecznika ABS to bardzo ryzykowna sprawa. Auta z systemem ABS nie posiadaja korektora hamowania tylnej osi, wiec hamuja 50:50 p/t. Istnieje duze ryzyko poslizgu tylnej osi podczas mocnego hamowania na zakrecie |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |