Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyższe spalanie "raz na jakiś czas", spalanie przy
Autor Wiadomość
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-12-2010, 13:31   Wyższe spalanie "raz na jakiś czas", spalanie przy

Przebieg mam niewielki (600 km po 3 tygodniach) natomiast już drugi raz zauważyłem dużo wyższe spalanie niż "standard".

1) trasa (miejska, wał międzyszyński) w jedną stronę, na spokojnie, jakieś 30 km - średnie spalanie około 7,5l, przez pół trasy 8-8,5 l, prędkość max 120, jest to trasa "przelotowa" - leci się stówką o tej porze ale są światła itp.

powrót tą samą trasą, te same prędkości - 5,2 l
wczoraj ta sama trasa - w obydwie strony średnia około 5l, podobne prędkości i styl jazdy

2) wczorajszy powrót z roboty, stanie w korku na wisłostradzie. Pierwsze 10 minut - mimo korka spalanie około 6-7l. W pewnym momencie zaczęło dramatycznie rosnąć, dobiło do 12l, później zaczęło spadać. Pokazywał spalanie nawet przy hamowaniu silnikiem i to w okolicach 20l, jazda - wartości ok 2x wyższe niż normalnie. Cała średnia z trasy to 9l, czas - 1h, odległość ok. 14-15km. Wyższe wartości przez około 10-15 minut.

moje typy
- coś się zwaliło (wątpię)
- przepalanie (czy jak to tam się odbywa) filtra
- trzeba było w końcu doładować akumulator??

najbardziej obstawiam opcję z filtrem... tylko naczytałem się, że odbywa się to przy dużych prędkościach a ja jechałem głównie na 1, raz na jakiś czas tylko wrzucając 2 - po prostu podjeżdżanie do przodu po 1-2m.

Spotkaliście się z czymś takim, jakieś pomysły/wytłumaczenia? Zadzwonię w tym tygodniu do serwisu, dam znać co mi odpowiedzieli.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 14-12-2010, 18:33   

Też stawiam na wypalanie filtra. W ASO powiedziano mi kiedyś, że ASX DID ma opcję wypalania nawet w czasie jazdy z niskimi predkościami (czyt. miejskiej). Ale lepiej zapytaj jakiegoś sensownego pracownika serwisu. :mrgreen:
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
wlodeks 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1,8 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 136
Skąd: Toruń
Wysłany: 14-12-2010, 19:30   

Też to zauważyłem i na 90% jestem pewny, że to przepalanie fitra DPF. Proces przepalania nie musi odbywać się przy dużych prędkościach, raczej liczy się tu temperatura samego filtra niezbędna aby przepalanie mogło się zacząć i obroty chociaż nie konieczne jest już utrzymywanie jakichś mocno podwyższonych obrotów. Wydaje mi się, że proces będzie przebiegał tym szybciej im wyższe będą obroty. Jako ciekawostkę powiem, że mi udało się zauważyć gdy nagle proces wypalania się zakończył i zużycie paliwa skoczyło nagle z 12-13 litrów (przy turlaniu sie 10km/h w korku) do 5-6 litrów.
Pozdrawiam
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 14-12-2010, 21:25   

Jeżeli przepalanie filtra DPF następuje nawet w takich okolicznościach jak panowie opisują to proponuje systematyczna kontrole oleju czy czasem nie przybywa.
 
 
Mariusz4 
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-12-2010, 22:28   

sylb napisał/a:
Jeżeli przepalanie filtra DPF następuje nawet w takich okolicznościach jak panowie opisują to proponuje systematyczna kontrole oleju czy czasem nie przybywa.


słyszałem w ASO, ze po "wypalaniu" filtra w ASX'ie należy wymienić olej :shock: :?: tak jak pisze sylb - ponoć zauważalnie zwiększa się ilość oleju (dodane paliwo).
trudno mi w o uwierzyć :doubt:
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-12-2010, 11:24   

Z tą wymianą oleju to by (chyba) nie było możliwe - wymiana oleju co 300 kilometrów? ;)To byłby chyba najdroższy w utrzymaniu pojazd seryjny ;)
 
 
tmp 
Forumowicz

Auto: VW Tiguan II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-12-2010, 11:59   

ASO namawiają na wymianę oleju po "dotarciu" po pierwszych 2000 km przebiegu, chociaż po dopytaniu przyznają, że producent tego nie wymaga.

Poziom oleju rośnie, ale instrukcja przewiduje dwa poziomy maksymalne - jeden do zalewania, a drugi podczas eksploatacji. Wymiana oleju jest konieczna jeśli aktualny stan przekracza "X" na bagnecie.
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-12-2010, 15:15   

Po 2K też mi zalecali - i tak planuję zrobić. O ile nie doznam szoku przy kwocie :D
 
 
Jerry_1 
Nowy Forumowicz

Auto: Nie Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 11
Skąd: Warmia
Wysłany: 15-12-2010, 18:02   

Mariusz4 napisał/a:
słyszałem w ASO, ze po "wypalaniu" filtra w ASX'ie należy wymienić olej tak jak pisze sylb - ponoć zauważalnie zwiększa się ilość oleju (dodane paliwo).
trudno mi w o uwierzyć

Ale nie po 1 wypaleniu filtra. Tak jak napisał wcześniej Sylb, trzeba kontrolować stan oleju i zapewne po zimie wymienić, jeśli ktoś jeździ głównie na krótkich dystansach i to niedogrzanym silnikiem. Filtr, żeby samoistnie się wypalał, musi mieć odpowiednią temperaturę, a żeby ją miał, to niestety, takimi "dieselkami" lepiej nie jeździć na obrotach silnika ok. 1000, tylko trzeba (jak jest gdzie) trochę pokręcić. Co do wymiany oleju po dotarciu, to lepiej olej wymienić (w mojej opinii).
_________________
Jerry_1
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-12-2010, 13:46   

Info od dealera: przepalanie filtra, jest wszystko OK, nie ma co się martwić. Producent przewiduje 1-2 max przepalania na 1000 km w cyklu mieszanym i max 4 na 1000 km przy jeździe stricte miejskiej w korkach.
 
 
SNB SWEDEN 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1,8 150H, 6man,Vw Golf CAB
Kraj/Country: Sweden
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 18
Skąd: Lowicz
Wysłany: 17-12-2010, 07:28   

Mam osobiscie duzy problem z ASX tzn pierwsza akcja naprawcza jakies 2 miesiace temu znaczy naprawcza auto dostalo nowe oprogramowanie w ASO poniewaz dosc czesto szarpal podczas jazdy ,ale niestety wczoraj polowa drogi do pracy komunikat" sprawdz system DPF" i tryb awaryjny zero mocy, stoi od wczoraj w ASO i niestety nie moga wgrac nowego oprogramowanie bo samochod nie chce nic przyjac :(
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 17-12-2010, 08:30   

Niech wymienią kompa.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-12-2010, 21:56   

ASX na jeździe testowej szarpał niemiłosiernie - niezależnie od biegu/prędkości. Mój z kolei - zero problemów, jeździ się zupełnie inaczej niż testowym (tylko u mnie jest wersja LP), odebrany w listopadzie.
 
 
SNB SWEDEN 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1,8 150H, 6man,Vw Golf CAB
Kraj/Country: Sweden
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 18
Skąd: Lowicz
Wysłany: 18-12-2010, 11:26   

Student napisał/a:
Niech wymienią kompa.

Auto nadal stoi(przebieg 3890km) w ASO i jedyne co udalo sie uslyszec to, ze moj nie jest pierwszym jaki stoi w Szwecji z tego powodu w ASO i niestety nie maja jeszcze rowiazania na ten problem, ponoc Mitsu ma problem, czekam jakie nowiny przyniesie nastepny tydzien
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-12-2010, 23:46   

SNB SWEDEN napisał/a:
stoi w Szwecji z tego powodu w ASO i niestety nie maja jeszcze rowiazania na ten problem,

Niech zrobią tak:
MPI/GDI/DIESEL - Special Function -Initialization - item "40 DPF exchange service" - IG OFF (8 sekund lub dłużej). Po włączeniu zapłonu należy wykasować DTC (będą dwa DTC), wgrać nowy soft i wykonać wymuszoną regenerację.
Musi sie udać.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.