Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Duuuuże spalanie
Autor Wiadomość
vertus72
[Usunięty]

Wysłany: 13-10-2006, 19:17   Duuuuże spalanie

:?:

[ Dodano: 13-10-2006, 19:17 ]
Pytanie brzmi, pomożecie, a odpowiedź brzmi............... . Pytam bo przyjdzie mi się zmierzyć z problemem nadmiernego spalania, napiszcie proszę jak rozwiązaliście podobny problem, pewnie do tej jednej konkretnej przyczyny jest wiele rozwiązań. Ps. Mam małą dziurkę w elastycznej złączce pomiędzy katem i portkami podobno to też może mieć wpływ, jeśli ktoś wie to na pewno niech potwierdzi.
 
 
arturo
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2006, 20:38   

A ile to jest dużo. :?:
Sprawdz filtr powietrza bo może jest zasyfiony i dostaje więcej paliwa i mało powietrza.
Może to być filtr paliwa.
 
 
vertus72
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2006, 22:14   

zalałem ostatnio 50 litrów na prawie posty zbiornik, na rezerwie wykręciłem około 60 km, wskaźnik pokazał pełny zbiornik, wskazówka stanęła na ostatniej kropce przed pełnym. Na chwilę obecną zrobiłem 370 km a strzałka jest po przeciwnej stronie wskaźnika, a dokładnie na ostatniej kropcę przed zerem. Gdybym zrobił 400 km to srednia wypada 12.5 litra, przyznasz, że dość wysoka jak na GDI. Porzednia średnia to 7.2 i potwierdziło to tankowanie. Powiem tylko ze komp wskazuje średnią 7.6. I teraz pytanie co jest grane. A może to wskaźnik zdziczał, jeszcze nigdy nie widziałem tak szybkiego opadania wskazówki. Nie wiem jak było porzednio bo to nowe autko.
 
 
arturo
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2006, 22:25   

12,5L TO BARDZO SPORO :shock: MÓJ PALI W MIEŚCIE OKOŁO 8,5L DO 8,9L NA TRASIE OKOŁO 7,6L.
ZATANKUJ NA JAKIEJŚ INNEJ STACJI BO MOŻE TA KRĘCI DYSTRYBUTORY :?:
SPRAWDŹ FILTRY. MOŻE TO ONE ALE NIE MOGĄ AŻ TAK WPŁYNĄĆ NA SPALANIE
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 16-10-2006, 07:42   

Ja jażdżę stylistycznie tak samo i te same trasy robię w koło więc spalanie mam porównywalne:
- jazda szybka 9.0l (osiągnięte wczoraj przedwczoraj i dzisiaj ale to żona do szkoły śmigała)
- jazda normalna 8.2l
Powyższe jazdy dotyczą cyklu mieszanego

- trasa jazda szybka 6.0l

To są przeciętne wyniki dla GDI i wszystko powyżej w znacznej odchyłce to błąd i trzeba szukać.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-10-2006, 07:45   

arturo, nie krzycz.
vertus72, zrób porządne litrażowanie i dopiero wtedy zastanawiaj się co i jak ze spalaniem.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-10-2006, 10:52   

Takie pomiary "na kompa" czy "na wskazówkę" to psu na budę są. Trza wlać do pełna pod korek aż odbije, potem wyjeździć do rezerwy i ponownie na tym samym dystrybutorze wlać do pełna aż odbije. Wtedy wiesz ile wypaliłeś i ile najechałeś i to dopiero masz dobre dane na wyliczenie zużycia.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 16-10-2006, 11:25   

dokladneie tak jak radzi Saphire. trzeba wlac pod korek (az odbije) a nie opierac sie na wskazowce poziomu paliwa, bo jak omylna (niedokladna) ona jest to mozna sie dowiedziec chocby z tego forum. Takze zeby dostac prawidlowe wartosci trzeba zalac dwa razy do pelna. A od ostatniej kreski na wskazniku ilosci paliwa to suchego zbiornika paliwa to jeszcze sporo kilometrow mozna zrobic.
Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 16-10-2006, 16:44   

Hmm moja Cari w trasie spala 5.8l (+/- 0.5.) W miesice 7.6l. Natomiast jak ja nia jezdze czescie to dochodzi do 10l :) Wiec jeszcze kwestia jak jezdzisz:).
 
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 16-10-2006, 17:42   

Mniej więcej za dwie stówki wlane i pokazuje pełny zbiornik na wskazówce a na max pod korek wchodzi mniejwięcej za dwie i pół stówki :)
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-10-2006, 21:13   

saphire napisał/a:
Trza wlać do pełna pod korek aż odbije, potem wyjeździć do rezerwy i ponownie na tym samym dystrybutorze wlać do pełna aż odbije. Wtedy wiesz ile wypaliłeś i ile najechałeś i to dopiero masz dobre dane na wyliczenie zużycia.

To się właśnie nazywa litrażowanie :)
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Sebancisz
[Usunięty]

Wysłany: 16-10-2006, 22:02   

Kiedy kupiłem samochód też myślałem że dużo pali ale jest faktem że trzeba zalać bak aż do odbicia pistoletu w dystrybutorze. W mojej cari po przejechaniu ok 250 km dopiero widać ruch wskazówki na pozycji max. Potem już wskazówka opada dużo szybciej (za szybko).
 
 
vertus72
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 00:54   

Zrobię jak radzicie zaleję pod korek, wypalę do zaświecenia rezerwy i znów zaleję o faktach powiadomię, jak nie będzie oki to będziemy myśleć, jak na razie wymieniam filtr powietrza, elastyczny łącznik w układzie wydechowym bo wiem ze to może mieć wpływ, a co do filtra to powiedzcie czy ten w baku jest jedynym, czy gdzieś przy silniku też jest jeszcze jeden. Co do stylu jazdy to jeżdże spokojnie, nie mam pretensji o spalanie kiedy trzymam pedał w podłodze. A jeszcze jedno pytanie czy rezerwa paliwa ma jakiś konkretny określony litraż, czy każda kari to indywiduum w tym zakresie??
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 17-10-2006, 06:45   

7-9 litrow w tych przedzialach mieszcza sie wszystkie Cari :)
 
 
 
vertus72
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 22:04   

no i zaświeciła się ta wredna żółta lampeczka z wizerunkiem dystrybutora, a licznik pokazał 398 km, wiem, że litrażowanie litrażowaniem (i oczywiście zrobię to), ale w chwilach biedy lałem za 100,a księgowy zaczął mrygać przy 220, a krciło się prawie 300 kilosów. Oj martwi mnie moja kari, marwi......... . Jutro powiem ile wlazło do baku pod koreczek.

[ Dodano: 19-10-2006, 23:50 ]
Pod koreczek wlazło 56.78 dokładnie, więcej nie chciało się już wcisnąć, zaś stan licznika pokazywał 430 km. W sobotę jadę do auto-maku na wymianę łącznika elastycznego, bo podobno to dziurka w nim zrobiona może odpowiadać za ten apetycik na ten płyn, zobaczymy. Czy kotoś mi potwierdzi rozmiar 280 dł i 50 cm średnicy. Wymienię również filtr powietrza, paliwa tysz bym kciał, ale nigdzie go nie mogę dojrzeć. Rzuci kto adres, gdzieby poczyścili mi przepustnicę?? (cena mile widziana)

[ Dodano: 19-10-2006, 23:56 ]
:arrow:

[ Dodano: 09-11-2006, 21:21 ]
łącznik wymieniony, filtr powietrza też, auto zrobiło 550 km, a dystrybutor odbił kiedy liczydło pokazało 54 litry, co daje srednie zużycie 9.8 (komp wskazywał 7.5 troszeczkę się pomylił), trochę jednak duże jak na arcy spokojną jezdę. Diagnostyka po podłączeniu pod komp wykazała zero błędu, a liczyłem że coś pokaże bo stawiałem na sonde lambda (chyba nie jest możliwe by była uszkodzona skoro komp nie pokazał błędów). Samochód strasznie muli, nie można utrzymać staałej prędkości, raz nie chce jechać, by po chwili mocno pójść do przodu, uczucie jak przy załączeniu turbo, poza tym gdy mocno ją podeptać to widać jak za samochodem unosi sie dziwna kurzawa, co to może oznaczać. Pomijam, że na wolnych obrotach szarpie silnikiem, bo to chyba już grzech pierworodny cari. Jeszcze nie czyściłem przepustnicy, czy może ona mieć wpływ na spalanie?? proszę pomóżcie, bo tracę serce do tego auta, a wiem że może być inaczej, bo paliła 7.2 w mieście.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.