 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Duuuuże spalanie |
Autor |
Wiadomość |
vertus72 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-10-2006, 19:17 Duuuuże spalanie
|
|
|
[ Dodano: 13-10-2006, 19:17 ]
Pytanie brzmi, pomożecie, a odpowiedź brzmi............... . Pytam bo przyjdzie mi się zmierzyć z problemem nadmiernego spalania, napiszcie proszę jak rozwiązaliście podobny problem, pewnie do tej jednej konkretnej przyczyny jest wiele rozwiązań. Ps. Mam małą dziurkę w elastycznej złączce pomiędzy katem i portkami podobno to też może mieć wpływ, jeśli ktoś wie to na pewno niech potwierdzi. |
|
|
|
 |
arturo [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2006, 20:38
|
|
|
A ile to jest dużo.
Sprawdz filtr powietrza bo może jest zasyfiony i dostaje więcej paliwa i mało powietrza.
Może to być filtr paliwa. |
|
|
|
 |
vertus72 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2006, 22:14
|
|
|
zalałem ostatnio 50 litrów na prawie posty zbiornik, na rezerwie wykręciłem około 60 km, wskaźnik pokazał pełny zbiornik, wskazówka stanęła na ostatniej kropce przed pełnym. Na chwilę obecną zrobiłem 370 km a strzałka jest po przeciwnej stronie wskaźnika, a dokładnie na ostatniej kropcę przed zerem. Gdybym zrobił 400 km to srednia wypada 12.5 litra, przyznasz, że dość wysoka jak na GDI. Porzednia średnia to 7.2 i potwierdziło to tankowanie. Powiem tylko ze komp wskazuje średnią 7.6. I teraz pytanie co jest grane. A może to wskaźnik zdziczał, jeszcze nigdy nie widziałem tak szybkiego opadania wskazówki. Nie wiem jak było porzednio bo to nowe autko. |
|
|
|
 |
arturo [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2006, 22:25
|
|
|
12,5L TO BARDZO SPORO MÓJ PALI W MIEŚCIE OKOŁO 8,5L DO 8,9L NA TRASIE OKOŁO 7,6L.
ZATANKUJ NA JAKIEJŚ INNEJ STACJI BO MOŻE TA KRĘCI DYSTRYBUTORY
SPRAWDŹ FILTRY. MOŻE TO ONE ALE NIE MOGĄ AŻ TAK WPŁYNĄĆ NA SPALANIE |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 16-10-2006, 07:42
|
|
|
Ja jażdżę stylistycznie tak samo i te same trasy robię w koło więc spalanie mam porównywalne:
- jazda szybka 9.0l (osiągnięte wczoraj przedwczoraj i dzisiaj ale to żona do szkoły śmigała)
- jazda normalna 8.2l
Powyższe jazdy dotyczą cyklu mieszanego
- trasa jazda szybka 6.0l
To są przeciętne wyniki dla GDI i wszystko powyżej w znacznej odchyłce to błąd i trzeba szukać. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-10-2006, 07:45
|
|
|
arturo, nie krzycz.
vertus72, zrób porządne litrażowanie i dopiero wtedy zastanawiaj się co i jak ze spalaniem. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 16-10-2006, 10:52
|
|
|
Takie pomiary "na kompa" czy "na wskazówkę" to psu na budę są. Trza wlać do pełna pod korek aż odbije, potem wyjeździć do rezerwy i ponownie na tym samym dystrybutorze wlać do pełna aż odbije. Wtedy wiesz ile wypaliłeś i ile najechałeś i to dopiero masz dobre dane na wyliczenie zużycia. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 16-10-2006, 11:25
|
|
|
dokladneie tak jak radzi Saphire. trzeba wlac pod korek (az odbije) a nie opierac sie na wskazowce poziomu paliwa, bo jak omylna (niedokladna) ona jest to mozna sie dowiedziec chocby z tego forum. Takze zeby dostac prawidlowe wartosci trzeba zalac dwa razy do pelna. A od ostatniej kreski na wskazniku ilosci paliwa to suchego zbiornika paliwa to jeszcze sporo kilometrow mozna zrobic.
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 16-10-2006, 16:44
|
|
|
Hmm moja Cari w trasie spala 5.8l (+/- 0.5.) W miesice 7.6l. Natomiast jak ja nia jezdze czescie to dochodzi do 10l Wiec jeszcze kwestia jak jezdzisz:). |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 16-10-2006, 17:42
|
|
|
Mniej więcej za dwie stówki wlane i pokazuje pełny zbiornik na wskazówce a na max pod korek wchodzi mniejwięcej za dwie i pół stówki |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-10-2006, 21:13
|
|
|
saphire napisał/a: | Trza wlać do pełna pod korek aż odbije, potem wyjeździć do rezerwy i ponownie na tym samym dystrybutorze wlać do pełna aż odbije. Wtedy wiesz ile wypaliłeś i ile najechałeś i to dopiero masz dobre dane na wyliczenie zużycia. |
To się właśnie nazywa litrażowanie |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
Sebancisz [Usunięty]
|
Wysłany: 16-10-2006, 22:02
|
|
|
Kiedy kupiłem samochód też myślałem że dużo pali ale jest faktem że trzeba zalać bak aż do odbicia pistoletu w dystrybutorze. W mojej cari po przejechaniu ok 250 km dopiero widać ruch wskazówki na pozycji max. Potem już wskazówka opada dużo szybciej (za szybko). |
|
|
|
 |
vertus72 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-10-2006, 00:54
|
|
|
Zrobię jak radzicie zaleję pod korek, wypalę do zaświecenia rezerwy i znów zaleję o faktach powiadomię, jak nie będzie oki to będziemy myśleć, jak na razie wymieniam filtr powietrza, elastyczny łącznik w układzie wydechowym bo wiem ze to może mieć wpływ, a co do filtra to powiedzcie czy ten w baku jest jedynym, czy gdzieś przy silniku też jest jeszcze jeden. Co do stylu jazdy to jeżdże spokojnie, nie mam pretensji o spalanie kiedy trzymam pedał w podłodze. A jeszcze jedno pytanie czy rezerwa paliwa ma jakiś konkretny określony litraż, czy każda kari to indywiduum w tym zakresie?? |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 17-10-2006, 06:45
|
|
|
7-9 litrow w tych przedzialach mieszcza sie wszystkie Cari |
|
|
|
 |
vertus72 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-10-2006, 22:04
|
|
|
no i zaświeciła się ta wredna żółta lampeczka z wizerunkiem dystrybutora, a licznik pokazał 398 km, wiem, że litrażowanie litrażowaniem (i oczywiście zrobię to), ale w chwilach biedy lałem za 100,a księgowy zaczął mrygać przy 220, a krciło się prawie 300 kilosów. Oj martwi mnie moja kari, marwi......... . Jutro powiem ile wlazło do baku pod koreczek.
[ Dodano: 19-10-2006, 23:50 ]
Pod koreczek wlazło 56.78 dokładnie, więcej nie chciało się już wcisnąć, zaś stan licznika pokazywał 430 km. W sobotę jadę do auto-maku na wymianę łącznika elastycznego, bo podobno to dziurka w nim zrobiona może odpowiadać za ten apetycik na ten płyn, zobaczymy. Czy kotoś mi potwierdzi rozmiar 280 dł i 50 cm średnicy. Wymienię również filtr powietrza, paliwa tysz bym kciał, ale nigdzie go nie mogę dojrzeć. Rzuci kto adres, gdzieby poczyścili mi przepustnicę?? (cena mile widziana)
[ Dodano: 19-10-2006, 23:56 ]
[ Dodano: 09-11-2006, 21:21 ]
łącznik wymieniony, filtr powietrza też, auto zrobiło 550 km, a dystrybutor odbił kiedy liczydło pokazało 54 litry, co daje srednie zużycie 9.8 (komp wskazywał 7.5 troszeczkę się pomylił), trochę jednak duże jak na arcy spokojną jezdę. Diagnostyka po podłączeniu pod komp wykazała zero błędu, a liczyłem że coś pokaże bo stawiałem na sonde lambda (chyba nie jest możliwe by była uszkodzona skoro komp nie pokazał błędów). Samochód strasznie muli, nie można utrzymać staałej prędkości, raz nie chce jechać, by po chwili mocno pójść do przodu, uczucie jak przy załączeniu turbo, poza tym gdy mocno ją podeptać to widać jak za samochodem unosi sie dziwna kurzawa, co to może oznaczać. Pomijam, że na wolnych obrotach szarpie silnikiem, bo to chyba już grzech pierworodny cari. Jeszcze nie czyściłem przepustnicy, czy może ona mieć wpływ na spalanie?? proszę pomóżcie, bo tracę serce do tego auta, a wiem że może być inaczej, bo paliła 7.2 w mieście. |
|
|
|
 |
|
|