PAJERO II 3.0V6 Problem w włączeniem blokady tylnego mostu |
Autor |
Wiadomość |
daniel
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 3 Skąd: Przemków
|
Wysłany: 24-10-2010, 21:15 PAJERO II 3.0V6 Problem w włączeniem blokady tylnego mostu
|
|
|
Witam, od niedawna jestem posiadaczem Pajero 3.0 V6 z automatyczną skrzynią SS. Mam problem z włączaniem blokady tylnego mostu, słychać tylko takie "wiercenie" prace jakiegoś silniczka z okolic tylnego bocznego plastiku za kierowcą. Jak sie zabrać do naprawy blokady, czytałem o jakiś czujnikach na innych postach ale gdzie one są? Blokada jest włączana hydraulicznie? co może być przyczyną niedziałającej blokady i ewentualnie na jakie wydatki powinienem sie przygotować?
Pozdrawiam
Daniel |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 24-10-2010, 22:18
|
|
|
Jesli slychac to wiercenie to znaczy ze sie zalacza. A skad jestes pewien ze sie nie zalaczyla? |
|
|
|
 |
daniel
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 3 Skąd: Przemków
|
Wysłany: 25-10-2010, 06:49
|
|
|
Owe wiercenie nie przestaje do póki nie wyłączne go guzikiem, poza tym nie zapala się kontrolka od blokady, cały czas mruga no i już raz leciałem po ciągnik jak zawisło mi koło w powietrzu i nie dałem rady wyjechać. |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 25-10-2010, 09:22
|
|
|
więc pompka blokady działa, ale po kilku sekundach powinna umilknąć,
może masz gdzieś nieszczelność na jej przewodach ciśnieniowych (pod podłogą do mostu) |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 25-10-2010, 09:35
|
|
|
rico.1 napisał/a: | więc pompka blokady działa, ale po kilku sekundach powinna umilknąć,
może masz gdzieś nieszczelność na jej przewodach ciśnieniowych (pod podłogą do mostu) |
Prawdopodobnie jest nieszczelność, na przewodzie albo na poduszce wewnątrz mostu która zapina blokadę. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
daniel
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 3 Skąd: Przemków
|
Wysłany: 25-10-2010, 18:03
|
|
|
dzięki, faktycznie jakis wężyk mi wisi zaraz przy podłodze, co prawda nie wiem jeszcze gdzie go podpiąć ale myślę ze jak oczyszczę błoto to znajdę... powiedźcie mi jeszcze czy to jest włączane hydraulicznie czy pneumatycznie, należy gdzieś jakiegoś płynu wlać? |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 25-10-2010, 18:59
|
|
|
pneumatycznie, żadnych płynów |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 12-12-2010, 21:36
|
|
|
Jest jakas blokada ktora uniemozliwi wlaczenie blokady mostu?? Przestala dzialac mi kontrolka blokady reduktora i nie dziala mi teraz blokada mostu - zbieg okloicznosci czy tak jest?? Cos mi sie kojazy ,ze blokade szlo wlaczyc przed tem tylko na zblokowanym reduktorze czyli mogloby byc jakies powiazanie czujnika blokady reduktora. Potwierdzi to ktos?? |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 12-12-2010, 21:39
|
|
|
5eba napisał/a: | Jest jakas blokada ktora uniemozliwi wlaczenie blokady mostu?? Przestala dzialac mi kontrolka blokady reduktora i nie dziala mi teraz blokada mostu - zbieg okloicznosci czy tak jest?? Cos mi sie kojazy ,ze blokade szlo wlaczyc przed tem tylko na zblokowanym reduktorze czyli mogloby byc jakies powiazanie czujnika blokady reduktora. Potwierdzi to ktos?? |
Blokadę można włączyć tylko na pozycji 4HLc lub na 4HLL. załącza ja kompresor. Musisz sprawdzić czy w=faktycznie nie włącza się, czy może przepaliła się żarówka. Może wężyk się przetarł, który idzie od kompresora do mostu, ew. sprawdź wtyczkę na tylnym moście od czujnika zapięcia tylnego mostu. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 12-12-2010, 21:56
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: |
Blokadę można włączyć tylko na pozycji 4HLc lub na 4HLL |
Czyli cos musi "widziec" ,ze jest 4HLc lub 4HLL a skoro padl mi czujnik pokazujacy to na desce to moze przez to mi blokady nie wlaczac,prawda?? Nie wlacza sie kompresor wogole. |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 12-12-2010, 21:57
|
|
|
Z tego co pamiętam walczyłeś ostatnio z łańcuchem, więc skup się najpierw na kontrolce blokady reduktora (centralnej), bo bez niej tyłu nie włączysz.
Może nie zapięta wtyczka do czujnika blokady centralnej (na reduktorze), albo urwany kabelek po skracaniu łańcucha? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 12-12-2010, 22:56
|
|
|
5eba napisał/a: | zbyszekm2 napisał/a: |
Blokadę można włączyć tylko na pozycji 4HLc lub na 4HLL |
Czyli cos musi "widziec" ,ze jest 4HLc lub 4HLL a skoro padl mi czujnik pokazujacy to na desce to moze przez to mi blokady nie wlaczac,prawda?? Nie wlacza sie kompresor wogole. |
Sprawdź w pierwszej kolejności kostki 5ciu czujnikowy na reduktorze a jeśli nie zadziała to sprawdź czujniki. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 12-12-2010, 22:58
|
|
|
No wlasnie jutro jade walczyc z czujnikami (kontrolka blokady reduktora mruga ale nie przechodzi w swiecenie mimo,ze blokada sie zalacza) ale ciekawosc mnie zjada czy to wlasnie przez nie blokada sie nie wlacza - czego bylem/jestem pewny na 90% no i to mi potwierdziliscie. Dzieki
[ Dodano: 16-12-2010, 22:18 ]
Okazalo sie ,ze byl blad popelniony przy skladaniu reduktora - walek wodzika 2h/4h byl obrucony o 180 stopni i wyzlobienia pod czujniki byly "na dole" walka . Teraz wszystko dziala jak nalezy. |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
Janek__22
Forumowicz
Auto: Pajero 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 52 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 21-12-2010, 22:51
|
|
|
Gdzie dokładnie znajduje się pompka do blokady ? |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 21-12-2010, 23:08
|
|
|
Janek__22 napisał/a: | Gdzie dokładnie znajduje się pompka do blokady ? |
pod tylnym fotelem masz dwie "magiczne" klapki , jak otworzysz prawą to z boku po prawej siedzi pompka... |
|
|
|
 |
|