REZERWA |
Autor |
Wiadomość |
wredlin
Mitsumaniak
Auto: OUTLANDER II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 77 Skąd: FG
|
Wysłany: 21-12-2010, 23:49 REZERWA
|
|
|
Forumowicze proszę o pomoc
Mój kłopot polega na: licznik kilometrów do przejechania wskazuje same kreski a rezerwa się nie świeci i na wskaźniku jest podwójna kreska paliwa. Nie wiem czy sugerować się licznikiem do przejechania czy rzeczywiście rezerwą. Nie dotrwałem do rezerwy ponieważ zawsze po trzech dniach jazdy i tak leciałem na CPN by nie stanął. |
_________________ Japończyk ze styropianu i dykty . Szantażują mnie.Powód: Daj spokój albo nie będzie więcej ostrzeżeń.
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 22-12-2010, 07:42
|
|
|
wykasuj po tankowaniu licznik dziennego przebiegu i spróbuj jeździć na niego. Jeżeli tankujesz do pełna to popatrz ile wchodzi - najwięcej to wlałem 55l, chyba mitsu00 testował swoje nerwy i jeździł, a później wlał 58l. Jeżeli wchodzi Ci mniej to masz ileś tam l zapasu. kreski zasięgu pokazuje poniżej 50km, ale wtedy to mi świeci się zazwyczaj rezerwa. Chyba, że dzieje się to w krótkich jazdach miejskich, to ok. 8 l możesz mieć, ale przy 20l/100km to masz zasięg 40km, więc nie zaświeci się rezerwa, a komputer już pokazuje brak zasięgu.
Jeżeli w trasie to coś się mu zepsuło ze wskazaniem rezerwy - czyli naprawa. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 22-12-2010, 12:08
|
|
|
rezon napisał/a: | najwięcej to wlałem 55l, chyba mitsu00 testował swoje nerwy i jeździł, a później wlał 58l. |
żeby tylko 58l..... Na stacje dojechalem raz na oparach i do baku wlałem 59,2l Ale dzieki temu wyczynowi wiem że od chwili zapalenia się czerwonej, migającej kontrolki do końca paliwa można przejechać 150km w trasie. Nie polecam jednak takich eksperymentów |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
mihoo
Forumowicz
Auto: Outlander II DiD Ralliart
Dołączył: 07 Kwi 2008 Posty: 58 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22-12-2010, 13:03
|
|
|
ilością wlanego paliwa bym się nie sugerował
nieraz zdarzyło mi się nalać do 60l baku 63-65l paliwa
stacje mają swoje mierniki niekoniecznie poprawnie ustawione
z ciekawości - gdzie jest czerwona kontrolka w Outlanderze?! w wersji po faceliftingu jest?
M |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 22-12-2010, 13:16
|
|
|
mihoo napisał/a: | z ciekawości - gdzie jest czerwona kontrolka w Outlanderze?! w wersji po faceliftingu jest? | W glonojadzie nie wiem, w wersji sprzed liftu najpierw miga ikonka dystrybutora na czerwono. Jak zostanie ok. 5l paliwa, ta sama kontrolka zaczyna pulsować szybciej, robi się większa i zmienia kolor na żółty. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
mihoo
Forumowicz
Auto: Outlander II DiD Ralliart
Dołączył: 07 Kwi 2008 Posty: 58 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22-12-2010, 13:24
|
|
|
ikonka! ok!
myślałem, ze przeoczyłem przez 3 lata 'migającą czerwoną kontrolkę ' |
|
|
|
 |
dab
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 917 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-12-2010, 14:54
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | ta sama kontrolka zaczyna pulsować szybciej, robi się większa i zmienia kolor na żółty. |
hola hola,,,,to chyba jakies skandynawskie metody, bo u nas rezerwa miga caly czas jednym kolorem i sie nie zwieksza - czerwonym, zmienia sie tylko predkosc migania (przyspiesza) gdy w baku jest minimalna ilosc paliwa. |
_________________ Pozdrawiam
dab
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 22-12-2010, 14:59
|
|
|
dab napisał/a: | hola hola,,,,to chyba jakies skandynawskie metody, bo u nas rezerwa miga caly czas jednym kolorem i sie nie zwieksza - czerwonym, zmienia sie tylko predkosc migania (przyspiesza) gdy w baku jest minimalna ilosc paliwa. | Fakt, miga na czerwono szybciej, ale jak juz miga szybciej to od czasu do czasu pojawia mi się tez wielka, żółta ikonka dystrybutora na całym wyświetlaczu. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 22-12-2010, 18:52
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | pojawia mi się tez wielka, żółta ikonka dystrybutora na całym wyświetlaczu. |
I nawet jak znika to jest jeszcze wykrzyknik w trójkącie mówiący ,że alarm jest aktywny... |
|
|
|
 |
regon
Forumowicz

Auto: MO II, 2,4 - już nie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 419 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 22-12-2010, 18:55
|
|
|
karol_alasz napisał/a: | mitsu00 napisał/a: | pojawia mi się tez wielka, żółta ikonka dystrybutora na całym wyświetlaczu. |
I nawet jak znika to jest jeszcze wykrzyknik w trójkącie mówiący ,że alarm jest aktywny... |
i to do czasu aż akumulator nie padnie |
_________________
 |
|
|
|
 |
markyz [Usunięty]
|
Wysłany: 22-12-2010, 21:53
|
|
|
Potwierdzam wersję mitsu - tankowałem juz 59 literków a regularnie 52-56l. Rezerwa pozawala na przejaechanie na spokojno w trasie ponad 100km. Mnie pierwsze mrugnięcie rezerwy przypada na 48 litrów (pewne) ostatnie na 52 litry - przy pokojnej jeżdzie 100km jak nic
pozdr |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 22-12-2010, 23:51
|
|
|
Tak, naprawdę to kwestia metodyki pomiaru zbiornika przez producenta samochodu, czy podaję informację o pojemności tylko zbiornika czy razem z całym układem paliwowym. W poprzednim samochodzie (Ford Mondeo), regularnie lałem 2-3l więcej niż miał zbiornik. W samej rurze od wlewu do zbiornik zmieści się pewnie ze 2-3litry paliwa.
Ja mam osobiście metodę, że po przejechaniu 500km, tankuje do pełna. |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 23-12-2010, 12:09
|
|
|
sylb napisał/a: | Ja mam osobiście metodę, że po przejechaniu 500km, tankuje do pełna. |
I to jest moim zdaniem najlepsza metoda...
Wg Polskiej Jazdy powinno sie jeździc na tzw 1/4 baku ...ale nie na 1/4 zalane tylko pusty w 1/4... |
|
|
|
 |
dab
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 917 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-12-2010, 12:52
|
|
|
a jak to jest dokladnie w naszym przypadku, jesli auto mi stanie z powodu maksymalnego oproznienia baku, to co? wystarczy ze doleje "ropy" i dalej w droge czy beda problemy z zapowietrzeniem itp i bez pomocy serwisu sie nie obejdzie?
Z benzyniakami mam niejednokrotne doswiadczenia jak auto stawalo to dolewalem Pb i dalej w droge...za to zawsze wszyscy strasza ze w przypadku dieseli nie jest juz tak rozowo...
Ktos moze zna ten temat a moze i doswiadczyl go na wlasnej skorze? |
_________________ Pozdrawiam
dab
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 23-12-2010, 13:02
|
|
|
dab napisał/a: | jesli auto mi stanie z powodu maksymalnego oproznienia baku, to co? wystarczy ze doleje "ropy" i dalej w droge czy beda problemy z zapowietrzeniem itp i bez pomocy serwisu sie nie obejdzie? | Będą problemy. Masz szansę, że starczy Ci akumulatora aby napompować układ, ale może zabraknąć. Lepiej od razu dzwonić na Assistance. Sam nie doświadczyłem, ale na innych forach są opisy sytuacyjne. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|