Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
regulowane amortyzatory
Autor Wiadomość
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 27-12-2010, 16:50   regulowane amortyzatory

Szukam,szukam i znaleźć nie mogę :mrgreen: amortyzatorów gazowych z regulowaną twardością ale nie po przez przekręcanie czegoś tam na amorku a z regulacją centralną z kabiny-> pneumatyczne->>> mogę źle nazwać ale chyba wiadomo o co chodzi :mrgreen:
Podrzucicie jakiś link :|
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 28-12-2010, 01:11   

A tak strasznie Ci potrzebne? Ja bym to olał i normalne założył. Nie dość, że wywalisz kasę i się naszukasz to pewnie niewiele przy Twoim ciężkim wozie to zmieni. Kup jakieś twarde i tyle.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 28-12-2010, 08:20   

Powiem Ci Waldku, że ja mam tą seryjną regulację i naprawdę ustawienia miękkiego nie używam praktycznie wcale! W terenie auto chuśta się jak chuśtawka, na normalnej drodze auto również zachowuje się jak tytanic-dużo gorzej się prowadzi, a i komfort wcale nie odczuwam za jakiś lepszy.
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 28-12-2010, 20:00   

gołąb napisał/a:
W terenie auto chuśta się jak chuśtawka, na normalnej drodze auto również zachowuje się jak tytanic-dużo gorzej się prowadzi,

może w amorkach nie ma już gazu?

jawaldek napisał/a:
Szukam,szukam i znaleźć nie mogę amortyzatorów gazowych z regulowaną twardością

Jeśli chodzi amorki do fabrycznej regulacji tłumienia to są one regulowane elektrycznie, więc oprócz nich potrzebne są też silniczki na każdy amorek, pomijając już sterownik i przełącznik
W każdym razie dość ciężko jest z nowymi amorkami do tego (ale swojego czasu gdzieś je napotkałem), pamiętam że to kaska niemiłosierna, za sztukę od 1000 zł wzwyż :mrgreen:

Czy nie lepiej na przetestowanie kupić najpierw takie używane? np: http://allegro.pl/mitsubi...1362951392.html
...tylko przy zakupie warto sprawdzić czy jeszcze odbijają, czyli trzymają gaz - i po problemie,
jak to nie zda egzaminu to chociaż nie zaboli po kieszeni :biggrin: , a jak bedzie ok to możnaby pokusić się nawet o jeszcze jeden taki zestaw na zapas :mrgreen:

Osobiście też w jednym mam tą regulację i przyznam - fajna sprawa, na miękkim dziury wybiera płynnie i nie buja.

A może masz na myśli prawdziwą zmotę i pełne pneumatyki, jak np. te ORAM-y:
http://www.rayo4x4.pl/scorpion/amortyzatory.html
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 28-12-2010, 21:32   

rico.1 napisał/a:
może w amorkach nie ma już gazu?

ręki uciąć nie dam, ale oryginalnie z tego co wiem są zamontowane amorki olejowe.
U mnie na pewno trzymają. Moim zdaniem fajnie jest tylko na drobnych nierównościach. Po za tym w każdej sytuacji jeździ się gorzej- i z tego co zdążyłem już kiedyś poczytać na forum, to nie tylko moje zdanie :)
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 29-12-2010, 00:26   

Heilsberg napisał/a:
Kup jakieś twarde i tyle
no właśnie tylko jakie :shock:
gołąb napisał/a:
a i komfort wcale nie odczuwam za jakiś lepszy.
i nie o komfort mi chodzi ale przy tym wszystkim "ciężarze" jak dołożę jeszcze bagaże to tył siada i to dość ostro stąd też szukam regulowanych bo jak na pusto to miększe a jak załadowany to twardsze ->> może mam zły tok rozumowania :?: :biggrin:
rico.1 napisał/a:
Jeśli chodzi amorki do fabrycznej regulacji tłumienia to są one regulowane elektrycznie, więc oprócz nich potrzebne są też silniczki na każdy amorek, pomijając już sterownik i przełącznik
W każdym razie dość ciężko jest z nowymi amorkami do tego (ale swojego czasu gdzieś je napotkałem), pamiętam że to kaska niemiłosierna, za sztukę od 1000 zł wzwyż :mrgreen:
:shock: :shock: :shock: taa nic dodać nic ująć->> trochę ostudziłeś moje zapędy :mrgreen: A może jako pół środek wstawić w sprężyny gumowe dystanse :?:
A co myślicie o czymś takim http://sklep.intrak.com.p...ow=long&lang=pl
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 29-12-2010, 09:59   

Jak tył Ci siada pod obciążeniem to się nie zajmuj amortyzatorami tylko twardsze sprężyny sobie spraw.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 29-12-2010, 10:46   

Heilsberg napisał/a:
Jak tył Ci siada pod obciążeniem to się nie zajmuj amortyzatorami tylko twardsze sprężyny sobie spraw.
No toć to jest logiczne,czemu ukierowałem się na amortyzatory :rolleyes: ale dzięki za przerzucenie mojej zwrotnicy na prawidłowy tor "myślowy" Tylko ponoć mam już założone najtwardsze jakie występują :shock: do tego modelu mitsubishi. Od jakiego szukać?? czy zamawiać robione na indywidualne zamówienie?? ->> tylko jak będą się takie sprawować :roll:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 29-12-2010, 16:00   

Już masz najtwardsze, akurat. Masz najtwardsze jakie znalazł Twój mechanik. Jak wiesz jakie masz to poszukaj twardszych, firm jest wiele. A jakie masz tak nawiasem?
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 29-12-2010, 20:24   

gołąb napisał/a:
oryginalnie z tego co wiem są zamontowane amorki olejowe

gazowo-olejowe :biggrin:

jawaldek napisał/a:
ale przy tym wszystkim "ciężarze" jak dołożę jeszcze bagaże to tył siada i to dość ostro

W takim razie ja bym zrobił tak:
1. dodatkowe sprężyny w środek oryginalnych (ktoś tu na forum ostatnio pokazywał ten patent - podajże w Pajero I) bez problemu można dobrać jakieś o mniejszej średnicy
2. poza tym na tył można zastosować nieregulowane, ale pełne gazowe amorki - przy obciążeniu powinny tłumić tak samo jak bez obciążenia
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 29-12-2010, 23:11   

Heilsberg napisał/a:
Masz najtwardsze jakie znalazł Twój mechanik
no tak właśnie mówił mi mechanik.
Heilsberg napisał/a:
A jakie masz tak nawiasem?
no właśnie nie wiem :oops: jak to sprawdzić ?? bo "są" na czarno zamalowane. Podejrzewam że muszę zmierzyć aktualną wysokość (tylko dociążony czy na zewnątrz?? czyli najlepiej jest je wyjąć ?? ) grubość drutu, oraz średnice.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 30-12-2010, 08:19   

rico.1 napisał/a:
1. dodatkowe sprężyny w środek oryginalnych (ktoś tu na forum ostatnio pokazywał ten patent - podajże w Pajero I) bez problemu można dobrać jakieś o mniejszej średnicy
2. poza tym na tył można zastosować nieregulowane, ale pełne gazowe amorki - przy obciążeniu powinny tłumić tak samo jak bez obciążenia
Tylko wtedy trzeba odstawić w niepamięć sen o regulacji twardości- Przy obciążonym będzie lux malina, na pusto dupa blada, a raczej zbita :lol:
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 30-12-2010, 20:03   

gołąb napisał/a:
na pusto dupa blada, a raczej zbita

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

jawaldek napisał/a:
no właśnie nie wiem jak to sprawdzić ?? bo "są" na czarno zamalowane. Podejrzewam że muszę zmierzyć aktualną wysokość (tylko dociążony czy na zewnątrz?? czyli najlepiej jest je wyjąć ?? ) grubość drutu, oraz średnice.

jak sprężyny były niedawno zakładane to dokładnie je wyczyść i szukaj kolorowej kropki - zielona, żólta, czerwona, itd. - każdy kolor oznacza stopień twardości, tylko już nie pamiętam który jaką :biggrin:
 
 
Bushey 
Mitsumaniak


Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 129
Skąd: UK
Wysłany: 05-01-2011, 19:45   

Ta cala regulacja automatyczna to bajer na naszych drogach. Z trzech ustawien jezdze na Medium bo na Soft kolysze faktycznie mocno. Na Hardzie mozna sobie zeby wybic. Tylko na wolna jazde po blocie albo na autostrade sie to nadaje.
Jesli podniose auto w gore (pisalem juz o tym ustrojstwie, ktore mam w aucie) wtedy amorki sie usztywniaja samoczynnie. Na szczescie tylko do ok. 50km/h bo potem calosc opada i amorki wracaja do poprzedniego stanu.
 
 
tomekhydra 
Forumowicz

Auto: PAJERO III 3,2 did long 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 81
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 17-02-2011, 15:34   

Witam :wink: odnowię temat- rozmawiałem z kolegą; w Bydgoszczy jest podobno firma która
dorabia sprężyny na zamówienie,co prawda do dostawczaków ale chyba do pojarki też dadzą radę :P .Jedyny problem to taki iż musisz dać im na wzór dotychczasową sprężynę.
tak słyszałem,jeśli ktoś będzie zainteresowany to proszę o info na priv lub w temacie-
obczaje temat i postaram się ich zlokalizować 8) .pzdr tomek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.