[GDI] Brak ogrzewania - Klimatronik |
Autor |
Wiadomość |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 28-12-2010, 14:20 [GDI] Brak ogrzewania - Klimatronik
|
|
|
Witam. Szukałem po forum, ale czegoś takiego chyba jeszcze nikt nie miał. Silnik nagrzany, 90stp pokazuje evoscan. Na liczniku pół centymetra przed środkiem skali a mimo to leci ledwo letnie powietrze. Klimatronik włącza maksymalny nawiew dopiero po 80 stp. przed osiągnięciem tej temperatury jest jedna "łopatka" i oczywiście powietrze jak na zewnątrz. Rozebrałem trochę konsolę, mieszek zimnego powietrza w głównym nawiewie działa prawidłowa, rurka z tyłu panelu klimatronika jest na swoim miejscu. Zresztą i tak czujnik mam przelutowany w okolice zapalniczki, Czujnik sprawdziłem ogrzewając go zapałkami, zareagował otwierając zimne powietrze. Później schłodziłem go śniegiem i tutaj już reakcji nie było leciało ledwo letnie powietrze. Oczywiście kilka dni temu leciało ciepłe tuż po tym jak wskazówka na liczniku podniosła się o 2-3 kreseczki. Układ chłodzenia i termostat wydaje się ok. Więc co to może być ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-12-2010, 17:12
|
|
|
Budrys napisał/a: | Na liczniku pół centymetra przed środkiem skali | powinno byc niemalże na środku - to bym postawił na termostat
Po reszcie objawów radze takze sprawdzic, czy prawidlowo przestawia sie klapa cieple/zimne powietrze |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 28-12-2010, 17:38
|
|
|
Więc rodzi się pytanie skąd taka temperatura w evoscanie ? Co do wskazówki to nigdy w tym aucie nie miałem jej na środku.
A gdzie tak klapka zimne/ciepłe ? pod schowkiem jest coś co mi wygląda na klapkę zamknięcia obiegu.
A teraz trochę moich przemyśleń. Klimatronic działa tak, że wpierw nagrzewa silnik potem puszcza max speed na kabinę. Zakładając że silnik osiągną temp pracy klimatronik powinien zmienić siłę nadmuchu co się nie dzieje. A jak by zmienił a leciało by zimne to by była wina mieszka zimne/ciepłe. Więc sygnał do zmiany daje nie mieszek tylko czujnik. Evoscan pokazuje temp po ok 10min na postoju 85-90stp więc skąd bierze pomiar ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 28-12-2010, 18:14
|
|
|
Evoscan temperaturę mierzy z dwu-pinowego czujnika wkręconego w blok za termostatem via-ECU, wskaźnik temperatury z kolei z jedno-pinowego wkręconego w termostat, to są osobne pomiary. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-12-2010, 18:45
|
|
|
Budrys napisał/a: | Co do wskazówki to nigdy w tym aucie nie miałem jej na środku. | no raczej powinna być na środku.
Budrys napisał/a: | A gdzie tak klapka zimne/ciepłe ? | na spodzie zespołu nagrzewnicy, dokładnie od strony konsoli centralnej jest zamontwany silniczek elektryczny i 2 ciegna z ramieniem, ostatni taki dlugo drucik ciagnie za klape |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 28-12-2010, 19:08
|
|
|
Budrys napisał/a: | A gdzie tak klapka zimne/ciepłe ? | na spodzie zespołu nagrzewnicy, dokładnie od strony konsoli centralnej jest zamontwany silniczek elektryczny i 2 ciegna z ramieniem, ostatni taki dlugo drucik ciagnie za klape[/quote]
OK dzięki, czyli po zdjęciu konsoli centralnej bedę miał dostęp do całej nagrzewnicy i jej węży ? A i jedno jeszcze jaki czujnik dla klimatronika pozwala na przyspieszenie nawiewu ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-12-2010, 19:45
|
|
|
Budrys napisał/a: | OK dzięki, czyli po zdjęciu konsoli centralnej bedę miał dostęp | do silniczka sterujacego klapa mieszalnika cieple zimne powietrze |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 28-12-2010, 22:15
|
|
|
Mam jeszcze koncepcję. Otóż w nagrzewnicach po lifcie jest czujnik temperatury to on uruchamia moment pełnej pracy wentylatora kiedy silnik złapie temperatury. Mam nadzieję, że tak samo jest przed liftem. Stawiam na zapchaną nagrzewnicę.
[ Dodano: 29-12-2010, 10:36 ]
Mam dużą różnicę temperatur na wężach do nagrzewnicy. Stojąc przodem do auta wąż z prawej jest ciepły a ten obok zimny. Dopiero jak pogazowałem porządnie na rozgrzanym to wąż nabrał trochę temperatury ale nadal był zimniejszy od tego zprawej. Więc myślę że nagrzewnica zawalona i nie ma zbytnio obiegu płynu. Druga sprawa chciałem odpowietrzyć układ śrubą na termostacie przy nie odpalonym silniku nic nie poleciało dopiero po 5 min chodzenia silnika poszły bąbelki jednak nic więcej. Trzecia sprawa, zauważyłem w evoscanie wahania temperatury cieczy zależne od tego jak mocno gazuję na postoju. Poprzednie logi pokazują linie prostą bez takich wahań, co znów wskazuje na brak obiegu płynu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
bercikoski
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 34 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-01-2011, 13:42
|
|
|
Podłączę się pod temat (po raz kolejny ), z odwrotnym problemem. U mnie z nawiewów leci non stop (za) ciepłe powietrze. Przy włączonej klimie chłód zaczyna się dopiero na 17 stopniach, czyli na minimum. Przy wyłączonej klimie leci non stop ciepłe.
Klimatronik nabijany był w lipcu i teraz nie wiem, czy to wina brakującego czynnika, bo wydaje mi się, ze wtedy ogólnie słabiej/wolniej zaskakiwałaby klima. Ale skoro na 17 leci w miare ok, a na reszcie temperatur ciepło, to podejrzewam co innego. Pytanie tylko - co? będe wdzięczny za wszelkie sugestie. |
_________________ you'll never ska alone! |
|
|
|
 |
|