Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[GDI] Brak ogrzewania - Klimatronik
Autor Wiadomość
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 28-12-2010, 14:20   [GDI] Brak ogrzewania - Klimatronik

Witam. Szukałem po forum, ale czegoś takiego chyba jeszcze nikt nie miał. Silnik nagrzany, 90stp pokazuje evoscan. Na liczniku pół centymetra przed środkiem skali a mimo to leci ledwo letnie powietrze. Klimatronik włącza maksymalny nawiew dopiero po 80 stp. przed osiągnięciem tej temperatury jest jedna "łopatka" i oczywiście powietrze jak na zewnątrz. Rozebrałem trochę konsolę, mieszek zimnego powietrza w głównym nawiewie działa prawidłowa, rurka z tyłu panelu klimatronika jest na swoim miejscu. Zresztą i tak czujnik mam przelutowany w okolice zapalniczki, Czujnik sprawdziłem ogrzewając go zapałkami, zareagował otwierając zimne powietrze. Później schłodziłem go śniegiem i tutaj już reakcji nie było leciało ledwo letnie powietrze. Oczywiście kilka dni temu leciało ciepłe tuż po tym jak wskazówka na liczniku podniosła się o 2-3 kreseczki. Układ chłodzenia i termostat wydaje się ok. Więc co to może być ?
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-12-2010, 17:12   

Budrys napisał/a:
Na liczniku pół centymetra przed środkiem skali
powinno byc niemalże na środku - to bym postawił na termostat

Po reszcie objawów radze takze sprawdzic, czy prawidlowo przestawia sie klapa cieple/zimne powietrze
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 28-12-2010, 17:38   

Więc rodzi się pytanie skąd taka temperatura w evoscanie ? Co do wskazówki to nigdy w tym aucie nie miałem jej na środku.
A gdzie tak klapka zimne/ciepłe ? pod schowkiem jest coś co mi wygląda na klapkę zamknięcia obiegu.
A teraz trochę moich przemyśleń. Klimatronic działa tak, że wpierw nagrzewa silnik potem puszcza max speed na kabinę. Zakładając że silnik osiągną temp pracy klimatronik powinien zmienić siłę nadmuchu co się nie dzieje. A jak by zmienił a leciało by zimne to by była wina mieszka zimne/ciepłe. Więc sygnał do zmiany daje nie mieszek tylko czujnik. Evoscan pokazuje temp po ok 10min na postoju 85-90stp więc skąd bierze pomiar ?
_________________

 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 28-12-2010, 18:14   

Evoscan temperaturę mierzy z dwu-pinowego czujnika wkręconego w blok za termostatem via-ECU, wskaźnik temperatury z kolei z jedno-pinowego wkręconego w termostat, to są osobne pomiary.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-12-2010, 18:45   

Budrys napisał/a:
Co do wskazówki to nigdy w tym aucie nie miałem jej na środku.
no raczej powinna być na środku.

Budrys napisał/a:
A gdzie tak klapka zimne/ciepłe ?
na spodzie zespołu nagrzewnicy, dokładnie od strony konsoli centralnej jest zamontwany silniczek elektryczny i 2 ciegna z ramieniem, ostatni taki dlugo drucik ciagnie za klape
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 28-12-2010, 19:08   

Budrys napisał/a:
A gdzie tak klapka zimne/ciepłe ?
na spodzie zespołu nagrzewnicy, dokładnie od strony konsoli centralnej jest zamontwany silniczek elektryczny i 2 ciegna z ramieniem, ostatni taki dlugo drucik ciagnie za klape[/quote]

OK dzięki, czyli po zdjęciu konsoli centralnej bedę miał dostęp do całej nagrzewnicy i jej węży ? A i jedno jeszcze jaki czujnik dla klimatronika pozwala na przyspieszenie nawiewu ?
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-12-2010, 19:45   

Budrys napisał/a:
OK dzięki, czyli po zdjęciu konsoli centralnej bedę miał dostęp
do silniczka sterujacego klapa mieszalnika cieple zimne powietrze
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 28-12-2010, 22:15   

Mam jeszcze koncepcję. Otóż w nagrzewnicach po lifcie jest czujnik temperatury to on uruchamia moment pełnej pracy wentylatora kiedy silnik złapie temperatury. Mam nadzieję, że tak samo jest przed liftem. Stawiam na zapchaną nagrzewnicę.

[ Dodano: 29-12-2010, 10:36 ]
Mam dużą różnicę temperatur na wężach do nagrzewnicy. Stojąc przodem do auta wąż z prawej jest ciepły a ten obok zimny. Dopiero jak pogazowałem porządnie na rozgrzanym to wąż nabrał trochę temperatury ale nadal był zimniejszy od tego zprawej. Więc myślę że nagrzewnica zawalona i nie ma zbytnio obiegu płynu. Druga sprawa chciałem odpowietrzyć układ śrubą na termostacie przy nie odpalonym silniku nic nie poleciało dopiero po 5 min chodzenia silnika poszły bąbelki jednak nic więcej. Trzecia sprawa, zauważyłem w evoscanie wahania temperatury cieczy zależne od tego jak mocno gazuję na postoju. Poprzednie logi pokazują linie prostą bez takich wahań, co znów wskazuje na brak obiegu płynu.
_________________

 
 
bercikoski 
Forumowicz


Auto: Carisma 1,8 GDI '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 34
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-01-2011, 13:42   

Podłączę się pod temat (po raz kolejny :) ), z odwrotnym problemem. U mnie z nawiewów leci non stop (za) ciepłe powietrze. Przy włączonej klimie chłód zaczyna się dopiero na 17 stopniach, czyli na minimum. Przy wyłączonej klimie leci non stop ciepłe.
Klimatronik nabijany był w lipcu i teraz nie wiem, czy to wina brakującego czynnika, bo wydaje mi się, ze wtedy ogólnie słabiej/wolniej zaskakiwałaby klima. Ale skoro na 17 leci w miare ok, a na reszcie temperatur ciepło, to podejrzewam co innego. Pytanie tylko - co? będe wdzięczny za wszelkie sugestie. :)
_________________
you'll never ska alone!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.