[E57A 2.0D] problem z elektryką |
Autor |
Wiadomość |
Motofreak
Mitsumaniak

Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: Ciepielów/Lublin
|
Wysłany: 29-12-2010, 18:00 [E57A 2.0D] problem z elektryką
|
|
|
Od dłuższego czasu mam problem z elektryką w swoim samochodzie nie wiem czy to normalne ale pod maską słychać takie dziwne cyknięcia np. gdy zapalam światła, lub gdy włączają i wyłączają się świece żarowe. Problem jednak tkwi w tym że gdy przekręcę kluczyk słychać 1 cyknięcie (chyba od świec) później kontrolka od świec gaśnie, ale 2 cyknięcia nie słychać. syt. 1: gdy uruchomię silnik po drugim cyknięciu (ok. 30 sekund po zgaśnięciu kontrolki świec) wszystko jest ok ale syt.2: uruchamiam silnik po zgaśnięciu kontrolki świec, wtedy gdy włącze światła mijania to od razu (nieznacznie ale jednak) spadają obroty i piszczy pasek (co 1500km muszę zmieniać pasek bo alternator przestaje ładować). Światła świecą bardzo słabo ale gdy dodam gazu to robią się mocniejsze. Silnik pracuje czekam ok. 2 min (jak jest zimny to nawet dłużej) wtedy słychać drugie cyknięcie i problem znika nie mam pojęcia co się dzieje ale w innych autach się z tym nie spotkałem. PROSZĘ pomóżcie |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-12-2010, 19:01
|
|
|
te cykniecia to nic innego jak przykaznik one tak mają, moze po prostu przekaznik jakis padniety albo mu sie przymarza w te mrozy, moze wystarczy go wymienic, moze .. nie mam diesla to takie moje pierwsze spostrzezenia |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
Motofreak
Mitsumaniak

Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: Ciepielów/Lublin
|
Wysłany: 29-12-2010, 20:07
|
|
|
to raczej nie przez mrozy bo w lato było to samo, ale nie zauważyłem problemu ze światłami bo nie jeździłem w nocy, a poza tym zdaje mi się że alternator stawia zbyt duży opór? i przez to się pasek ślizga, a te paski to tragedia bo co chwile zaczyna piszczeć |
_________________ Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 29-12-2010, 20:10
|
|
|
Te pyknięcia to według mnie przekaźniki... Co do alternatora, sprawdź ręką czy stawia bardzo opór, być może łożysko oraz sprawdź jakie masz ładowanie. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 29-12-2010, 20:27
|
|
|
andrew84 napisał/a: | Te pyknięcia to według mnie przekaźniki... Co do alternatora, sprawdź ręką czy stawia bardzo opór, być może łożysko oraz sprawdź jakie masz ładowanie. |
Ręką raczej nic nie wyczuje bo pewnie będzie się lekko kręcił. Alternetor może stawiać opór przy dużym poborze prądu. Gdyby coś robiło zwarcie takie efekty mogą występować.
Może faktycznie coś niedobrego dzieje się z przekaźnikami? Nie wiem jak to wygląda w dieslu ale popróbowałbym zlokalizować który to cyka i ewentualnie wyjąć go na moment. Jeśli objawy ustąpią to albo przekaźnik walnięty, albo obwód który ten przekaźnik załącza.
Ja bym zaczął tak szukać. |
|
|
|
 |
Motofreak
Mitsumaniak

Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: Ciepielów/Lublin
|
Wysłany: 29-12-2010, 20:31
|
|
|
jak ostatnio zmieniałem pasek to alternator był ok, ale nie sprawdzałem na włączonych światłach... no ale z kolei nie wiem czy to wina samego alternatora bo jak odpalam "po 2 cyknięciu" to jest wszystko ok, jak mi ostatnio znajomy sprawdzał ładowanie to było trochę za małe, ale akumulator był całkiem rozładowany i poza tym jest stary i trochę za mały (55Ah 600A) no i jeszcze ślizgający się pasek więc mogło wyjść za małe
[ Dodano: 29-12-2010, 20:33 ]
jutro podjade do elektryka i niech on zobaczy co się dzieje bo ja od prądu to się z daleka trzymam |
_________________ Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29-12-2010, 21:10
|
|
|
ten dźwięk to przekaźniki świec żarowych powinno się odpalać dopiero jak słychać jak się wyłączają
Nie sugeruj się lampką świec żarowych bo jej po prostu... NIE MA hahaha nie wiem jaką lampkę patrzysz ale zapewniam Cię że takiej nie ma w Galancie E57A albo sobie ktoś sam dorobił lampkę i pokazuję pierdoły nie odpalaj puki nie przestaną pracować przekaźniki a światła zapalaj po odpaleniu i rozgrzaniu się auta po jaką cholere tak obciążać alternator i kup większy aku tak 70Ah najlepiej |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Motofreak
Mitsumaniak

Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: Ciepielów/Lublin
|
Wysłany: 29-12-2010, 21:44
|
|
|
na zimnym silniku to na to 2 cyknięcie muszę sporo czekać (świece są dobre bo wymieniałem) poza tym mamy obowiązek jazdy na światłach a za każdym razem nie mam czasu rozgrzewać auta, i czy w ogóle to możliwe że te wszystkie problemy to przez taką "pierdółke"??? a co do akumulatora to wiem że powinien być większy bo oryginalny był 85Ah
[ Dodano: 29-12-2010, 21:47 ]
a ta kontrolka świecąca się na czerwono po prawej stronie u góry, taki "zawijasek" to od czego jest?? bo np. w golfie diesel nie słychać tych przekaźników odpalam po zgaśnięciu tej kontrolki |
_________________ Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 29-12-2010, 22:45
|
|
|
Tak sobie myślę z tym paskiem. Może po prostu mechanik za słabo go naciąga? Jak już pisałem wcześniej, nie wiem jak to wygląda w dieslu, ale w moim poprzednim E55 pasek od alternatora musiał być mocno naciagnięty. W benzyniaku poza alternatorem napędza jeszcze pompę wspomagania.
Sam go kiedyś wymieniałem i jak naciągnąłem tak jak w każdym innym samochodzie to działo mi sie jak u Ciebie. Potem sie wkurzyłem i stwierdziłem, że albo jakies łożysko nie wytrzyma albo tez bedzie ok. Naciagnąłem go bardzo sztywno i problemy się skończyły.
Jeździłem nim 3 lata i nic złego się nie działo. |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29-12-2010, 23:09
|
|
|
Motofreak napisał/a: | a ta kontrolka świecąca się na czerwono po prawej stronie u góry, taki "zawijasek" to od czego jest?? bo np. w golfie diesel nie słychać tych przekaźników odpalam po zgaśnięciu tej kontrolki |
Ktoś sobie widocznie sam dorobił i grzebał przy tym fabrycznie nie ma i może Ci to przekłamywać
Motofreak napisał/a: | na zimnym silniku to na to 2 cyknięcie muszę sporo czekać (świece są dobre bo wymieniałem) |
Wiem zdarzało się i z 20sek nie raz u mnie zanim się nagrzał
Motofreak napisał/a: | poza tym mamy obowiązek jazdy na światłach a za każdym razem nie mam czasu rozgrzewać auta |
a czy ja Ci każe jeździć bez? no jak nie masz czasu to możesz popróbować z naciągiem alternatora ale to raczej wykluczam bo to raczej śmieszna spawa bo to widać czy jest naciągnięty czy nie jeżeli uważasz że alternator jest w porządku to co tu więcej dodać kup większy aku może trochę polepszy się sytuacja a że przekaźniki tutaj hałasują a w golfie nie hałasowały to petycje do Mitsubishi
pipi_ja napisał/a: | W benzyniaku poza alternatorem napędza jeszcze pompę wspomagania. |
ten sam blok silnika i te same rozwiązania co w benzyniaku 4G63 czyli alternator razem z pompą wody napędzany z paska alternatora a pompa wody dodatkowo napędza pompę wspomagania Naciąg paska jest podobny jak w każdym innym aucie no chyba że Ci silnik rzyga olejem po pasku alternatora...
Jak się pasek ślizga to albo z alternatorem coś albo z naciągiem albo pracuje w oleju nic tu więcej nie wymyśli się a przekaźniki pracują jak pracują i pracują dobrze |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Motofreak
Mitsumaniak

Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: Ciepielów/Lublin
|
Wysłany: 30-12-2010, 12:56
|
|
|
Galant jest moim pierwszym samochodem. Taka praca przekaźników mnie po prostu zaniepokoiła ponieważ w innych samochodach się z tym nie spotkałem ale skoro w każdym Galancie tak pracują to ok po prostu o tym nie wiedziałem. Co do kontrolki to w moim aucie jest chyba fabryczna, w drugim zestawie zegarów (zapasowy) też jest, mój wujek też miał taką, ale to nie o kontrolkę mi chodziło. Dzięki za wszystkie odpowiedzi teraz już wiem że mam odpalać auto po tych "cyknięciach" i nie zwracać uwagi na kontrolkę, z resztą dopiero w zeszłym tygodniu zauważyłem że wszystko jest ok jeśli tak zrobię. Ale zastanawia mnie jedno Czy to możliwe że gdy zapalam auto zanim wyłączą się przekaźniki od świec to wtedy mam te problemy ze światłami(przygasają, a może to normalne ) i paskiem itd.
Co do paska to też zmieniam go sam ale jak widać z kiepskim efektem . Na początku była wyrobiona śruba od naciągu, zmieniłem ale nie pomogło. Później kombinowałem z naciągiem, też nic. Naciągnąłem go tak mocna że bałem się że alternator będzie do wyrzucenia, ale znowu zaczął piszczeć, głównie przy skręcaniu kołami. Poluzowałem więc pasek wielorowkowy (ten który napędza pompę wspomagania żeby nie stawiał zbyt dużego oporu), trochę lepiej, ale znowu piszczy , o pompie wody też wiem , wypróbowałem chyba wszystkie możliwe opcje |
_________________ Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 30-12-2010, 13:15
|
|
|
Motofreak napisał/a: | Czy to możliwe że gdy zapalam auto zanim wyłączą się przekaźniki od świec to wtedy mam te problemy ze światłami(przygasają, a może to normalne ) |
To Ty zapalasz auto na włączonych światłach? Bo z Twego postu wynika, że tak robisz... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Motofreak
Mitsumaniak

Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: Ciepielów/Lublin
|
Wysłany: 30-12-2010, 15:01
|
|
|
nie zapalam auta na włączonych światłach, aż tak głupi nie jestem
Po prostu jak już odpalę silnik i chce jechać to wtedy włączam światła i problem jest taki że wtedy jak dodam gazu to mocniej świecą po ok 2 min pracy silnika słychać jakiś przekaźnik (to cyknięcie) i wszystko jest ok . Dzisiaj odpaliłem auto po usłyszeniu przekaźnika ale nadal jest to samo po paru minutach (jak silnik już chodzi) słychać jakiś przekaźnik, nie wiem od czego
[ Dodano: 30-12-2010, 15:01 ]
gdzie są przekaźniki |
_________________ Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 30-12-2010, 15:19
|
|
|
Jakiś czas po zapaleniu na zimnym świece powinny być podgrzewane i dlatego jest większy pobór prądu. Są dwa przekaźniki. Szukaj ich na ścianie grodziowej. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30-12-2010, 15:21
|
|
|
Podaj rocznik galanta
Masz coś z alternatorem i jego naciągiem na mój gust zapomnij o przekaźnikach nawet jak się wszystko w aucie włączy co jest nie powinno nic przygasać albo gdzieś może być zwarcie do budy na układzie świec żarowych |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
|