Napęd Outlander II |
Autor |
Wiadomość |
AndrzejKrok
Nowy Forumowicz

Auto: Outek
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-12-2010, 16:05 Napęd Outlander II
|
|
|
Panowie z racji pogody jaka panuję za oknami jeżdżę teraz non stop Outkiem na AWD LOCK i oczywiście wyłączone ESP zawsze , i teraz mam taki problem że ten napęd non stop mi się przegrzewa i wyskakuje ostrzeżenie na desce , nie jest w stanie wytrzymać jazdy w kopnym śniegu przez jakieś 400 metrów , do tej pory przez 15 lat jeździłem tylko quattrówkami i nigdy nie miałem takiego problemu a samochody były mocno wiekowe , niestety q7 czy q5 to nie mój przedział cenowy zatem wybrałem pseudo haldexa .
Samochód jest w miarę nowy z przebiegiem 22kkm , niedawno jest po przeglądzie a każdy wie jak działają ASO ,dlatego chciałem się Was tutaj poradzić zanim tam pojadę .
Czy ktoś miał już podobne objawy , co do samego sprzęgła to wiadomo że pali się szybko bo jest chińskie ale że napęd się grzeje ?? |
|
|
|
 |
dab
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 917 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-12-2010, 14:47
|
|
|
Cos musi byc nie tak, ja odkad jest snieg (z tydzien) to jezdze non stop na locku 4x4 i nic mi zlego nie komunikuje...podjedz do ASO, niech zdiagnozuja. |
_________________ Pozdrawiam
dab
 |
|
|
|
 |
jmgmotocykle
Forumowicz marcin78
Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 353 Skąd: oleśnica
|
Wysłany: 05-12-2010, 16:52
|
|
|
potwierdzam - od tygodnia nie wyłączam LOCKA - i nic sie nie dzieje - pozatym powyżej 40 km/h przełacza sie sam na AUTO LOCK |
_________________ Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 05-12-2010, 20:38
|
|
|
jmgmotocykle napisał/a: | pozatym powyżej 40 km/h przełacza sie sam na AUTO LOCK |
A nie przy 85 km/h? |
|
|
|
 |
jmgmotocykle
Forumowicz marcin78
Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 353 Skąd: oleśnica
|
Wysłany: 05-12-2010, 22:00
|
|
|
wałkowałem ten temat : i na forum i w ASO - nikt nie udzielił mi jednoznacznej odpowiedzi.... - czyli obstawiam to co forumowicze pisali najczęściej - czyli 40 km/h |
_________________ Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców |
|
|
|
 |
dab
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 917 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-12-2010, 10:41
|
|
|
a wg moich informacji przelaczenie nastepuje miedzy 60-70km/h.....czy ktos ma 100% pewna informacje w tej kwestii??? |
_________________ Pozdrawiam
dab
 |
|
|
|
 |
markyz [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2010, 19:39
|
|
|
Nie zastanawiałem się nigdy czy mi się coś przełącza czy nie ale jeździłem bez przerwy po trasie na 4wd lock i żadnych problemów. Niemniej jednak domyślam się że problem występuje wtedy kiedy sprzęgło faktycznie działa czyli wtedy kiedy nastepuję różnica pomiędzy prędkością obrotu osi przedniej i tylnej. Do tego wyłączyłeś ESP i w kopnym śniegu trochę podgazowałeś czyli układ napędu 4x musiał ostro popracować. To moja teoria z którą się nie zgadzał ale ładnie wygląda |
|
|
|
 |
sibkods
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 181 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 09-12-2010, 19:59
|
|
|
A ja dzisiaj cos zauważyłem. Jako, iż rano było dośc ślisko i Out na zakręcie poszedł nad sterownie(wyszedł tyłem) , to w momencie poslizgu spod deski w okolicach silnika cos sie włącza i słychac dośc głosne buczenie (podobne do spryskiwaczy szyb), gdy poslizg sie skończył to sie to cos wyłączyło. To coś z kontrola trakcji związane, ale żeby tak głośno działać? |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 09-12-2010, 20:13
|
|
|
sibkods napisał/a: | A ja dzisiaj cos zauważyłem. Jako, iż rano było dośc ślisko i Out na zakręcie poszedł nad sterownie(wyszedł tyłem) , to w momencie poslizgu spod deski w okolicach silnika cos sie włącza i słychac dośc głosne buczenie (podobne do spryskiwaczy szyb), gdy poslizg sie skończył to sie to cos wyłączyło. To coś z kontrola trakcji związane, ale żeby tak głośno działać? |
ABS buczy dosyć głośno jak działa na śliskim. Hamowałeś coś przy poślizgu? |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 09-12-2010, 20:37
|
|
|
sibkods napisał/a: | To coś z kontrola trakcji związane, ale żeby tak głośno działać? | to coś z kontroli trakcji sygnalizuje działanie żółtą ikonką na wyświetlaczu. Raz zaobserwowałem działanie ESP hamującego tylne lewe koło aby Outek w końcu skręcił w lewo na śliskiej jezdni. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-12-2010, 21:02
|
|
|
Jak za pierwszym razem uruchomiło mi się w Outladerze ESP, myślałem że coś się urywa pod samochodem - zgrzyta okropnie (przynajmniej u mnie).
bonito |
|
|
|
 |
AndrzejKrok
Nowy Forumowicz

Auto: Outek
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-12-2010, 16:49
|
|
|
problemu cdn , nowemu właścicielowi leci olej gdzieś po środku samochodu i napędy dalej się przegrzewają , ASO stwierdziło niewłaściwe użytkowanie po nowym roku cdn
Do czego się nadają te samochody skoro nie można pojechać 500 metrów w śniegu |
|
|
|
 |
sibkods
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 181 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 31-12-2010, 18:28
|
|
|
Problem dotyczy Twojego auta i nie odnoś się do ogółu. Napęd raczej nie sprawia żadnych problemów, jestes chyba pierwsza osoba na forum, której cos takiego sie przydarzyło.
Powiedz co dokładnie sie dzieje z napędem i co wymyśliło ASO? |
_________________
 |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 31-12-2010, 22:40
|
|
|
bonito napisał/a: | Jak za pierwszym razem uruchomiło mi się w Outladerze ESP, myślałem że coś się urywa pod samochodem - zgrzyta okropnie (przynajmniej u mnie).
bonito |
Ostatnio, w sposób bezpieczny chciałem wypróbować działanie ESP.
Z obserwacji, wynika: dział od pewnej prędkości, nie było zasadniczo nic słychać poza tym że pomimo gazu wdepniętego w podłogę samochód zwolnił i ładniutko jechał po zakręcie. Jako że byłem przygotowany na mała kontrę po przejechaniu wcześniejszego zakrętu o mało, co nie zliczyłem pobocza od wewnątrz zakrętu.
Wydaje mi się, że w takich warunkach zimowych system się sprawdza dla samochodów z przednim napędem, które mają trochę inny tor jazdy. Z drogiej strony jechałem nie jechałem 100 po łuku tylko około 500km/h po dosyć ostrych zakrętach. |
|
|
|
 |
sibkods
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 181 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 31-12-2010, 23:39
|
|
|
Żeby usłyszec buczenie musiałbys zarzucic tyłem, wtedy sie to włącza. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|