[EA2A 2.0] Błąd 23-czujnik TDC |
Autor |
Wiadomość |
Optic
Mitsumaniak 00693/KMM :)

Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Mar 2007 Posty: 149 Skąd: bardziej na południe
|
Wysłany: 28-11-2010, 13:52
|
|
|
Oj, szkoda...
A wiązka? Czy jest jakaś możliwość jej sprawdzenia? Czy wiecie może czy powinno być w niej jakieś napięcie? Który pin to masa... itd. Nie jestem na 100% pewien, czy ten stary czujnik był zły, bo same przewody przy kostce wyglądają na przerabiane lub wymieniane... |
_________________
 |
|
|
|
 |
adamos25
Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2.0 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2008 Posty: 58 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 02-01-2011, 17:38
|
|
|
wawer82, wawer82, mam taki sam błąd pojawia mi sie i znika nieraz w którym miejscu znajduje sie ten czujnik bo niemam zielonego pojęcia morze jakieś zjecie albo rysunek wielkie dzięki |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-01-2011, 17:52
|
|
|
Pomiędzy pokrywa zaworów a komorą filtra powietrza, na samym środku widac kosteczke która jest podpięta do tego czujnika |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 02-01-2011, 17:58
|
|
|
http://allegro.pl/czujnik...1274358764.html
parę złotych kosztuje, więc chyba rzeczywiście lepiej poprawić zimne luty zamiast go wymieniać. |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
wawer82
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16V 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Kwi 2008 Posty: 156 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 02-01-2011, 18:39
|
|
|
adamos25 napisał/a: | wawer82, wawer82, mam taki sam błąd pojawia mi sie i znika nieraz w którym miejscu znajduje sie ten czujnik bo niemam zielonego pojęcia morze jakieś zjecie albo rysunek wielkie dzięki |
Prosze:
Uploaded with ImageShack.us
Przykręcony jedna śrubką. |
|
|
|
 |
adamos25
Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2.0 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2008 Posty: 58 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 02-01-2011, 21:00
|
|
|
wielkie dzięki znalazłem go jutro go wymontuje i przejże zobaczę czy to pomoże WIELKIE DZIĘKI |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 08-02-2011, 01:34 bezczynności pozycji "1 system błąd 23 w dislu
|
|
|
ostatnimi czasy zaświecił sie "check engine"
Wymrugałem błąd 23 który brzmi >>bezczynności pozycji "1 system<<
Gdzie trzeba dotknąć by to baprawić |
_________________ ff |
|
|
|
 |
jAZZMAN
Mitsumaniak

Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 2155 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 28-06-2011, 19:56
|
|
|
Mój misiek miał problemy, zależnie od swojego widzimisie kilka minut po odpaleniu/ruszeniu (na zimnym silniku po np. nocy) zapalała się kontrolka silnika i szarpał, czasem wystarczyło przygazować, czasem po chwili problem jak by znikał.
Odczytałem błędy silnika i okazało się iż jest jeden - błąd "23". Przewertowałem forum i...
...dzięki powyższym instrukcjom "naprawiłem" błąd 23. Zgodnie z opisem wykręciłem, a następnie ostrożnie rozebrałem (w tym miejscu szacunek dla użytkownika wawer82) czujnik, później w ruch poszła lutownica kolbowa za 8zł i kalafonia. Na koniec czyszczenie płytki czujnika z kalafonii i złożenie wszystkiego do kupy.
Zresetowałem błędy poprzez odłączenie akumulatora na kilka min i kilkukrotne wciśnięcie pedału hamulca (profilaktycznie w celu rozładowania kondensatorów).
Ostatecznie aby nauczyć Miśka "chodzić" odpaliłem silnik na kwadrans (zgodnie z tym co pisze Krzyżak) i korzystając z chwili oczekiwania posprzątałem narzędzia, umyłem łapki a następnie udałem się wymienić butelkę na pełną - piwo bezalkoholowe oczywiście
Po około dwóch tygodniach i prawie 1 500 km sprawdziłem i błąd nie powrócił
Służę pomocą w Szczecinie - gg: 34903024 |
_________________ uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 29-06-2011, 04:13
|
|
|
A to niesłusznie...piwo przy takiej robocie powinno być co najmniej 5% procentowe...;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
jAZZMAN
Mitsumaniak

Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 2155 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 29-06-2011, 09:31
|
|
|
aach.... przez to "Wychowanie w trzeźwości" nie można wypić piwka w kulturalnie parku na ławeczce i trzeba w domu. Dzieci patrzą, baby skrzeczą tylko Misiek nie marudzi.
Wracając jednak do tematu:
A przy okazji zapalania się kontrolki silnika, o której pisałem wyżej, zauważyłem zależność, że jak lałem benzynę 98 to problem z szarpaniem i zapalaniem się kontrolki występował zdecydowanie rzadziej. |
_________________ uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 29-06-2011, 17:26
|
|
|
Kiedy wymieniałem fajki(ew. fajkocewki?) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
jAZZMAN
Mitsumaniak

Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 2155 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 01-07-2011, 10:48
|
|
|
w sensie, że fajki na świecach? Po naprawieniu czujnika problem zniknął |
_________________ uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 01-07-2011, 17:15
|
|
|
No to nie było pytania..;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
fredfm
Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lis 2010 Posty: 181 Skąd: Grybów
|
Wysłany: 03-01-2012, 22:09
|
|
|
Koledzy mam pytanie, gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za błąd 23 w silniku 2,5V6... Szukałem dziś ok 40min bez żadnego efektu... |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-01-2012, 22:27
|
|
|
Czujnik TDC jest w aparacie zapłonowym. Odkręć masę od nadwozia (nad serwem), dobrze oczyść i przykręć z powrotem. Może pomóc. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|