Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Grzeje się i wypija płyn
Autor Wiadomość
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 02-01-2011, 17:05   Grzeje się i wypija płyn

Po naprawie mojej sigmy zauważyłem że się delikatnie zagrzewa, zajrzałem do chłodnicy a tam sucho jak na pustyni więc wlałem jakieś 2-3 litry płynu (valvolina niebieskiego) i było wszystko git na kilkaset kilometrów, aż do wczoraj kiedy wracając z zabawy sylwestrowej (na trzeźwo :D ) wskazówka wyszła trochę za połowę a potem opadła, jakieś 2-3 km normalnie i znowu trochę w górę. Po ostygnięciu silnika odkręciłem korek i prawdę mówiąc nie za bardzo widziałem ile tam było płynu i czy go widziałem. Zauważyłem że w zbiorniczku wyrównawczym nie ma prawie nic więc wlałem tam jakiś litr. Dzisiaj rano nie było tam już nic (w zbiorniczku wyrównawczym) co mnie delikatnie zdziwiło. No ale postanowiłem się przejechać i ? nic wszystko gra jak trzeba. Dodam że głowice były zmieniane jakieś 1,5- 2 lata temu (jakieś 15 tys temu), oczywiście podkładki pod głowicami z tej okazji również. A w oleju nie zauważyłem płynu chłodniczego. Oleju ubyło jakieś 0,5 l na tys. A teraz powiedzcie mi co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 02-01-2011, 18:26   

mazda10000 możesz masz gdzieś wyciek. Nie widać nic na śniegu? Postaw go trochę na śniegu niech pochodzi, może coś wyjdzie. I rano przed odpalaniem odkręć korek chłodnicy i zobacz czy ciśnienie Ci nie parsknie...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 02-01-2011, 18:38   

No właśnie na śniegu nie ma wycieku, jedyną teorią jaka mi przychodzi do głowy to taka że gdy dolewałem tego płynu do zbiorniczka, to woda w układzie nie była aż tak całkiem zimna i w miarę gdy się oziębiała zmniejszała się jej objętość co spowodowało że zassało w jakiś dziwny sposób wodę ze zbiorniczka, z tym że jak przypuszczam przeszkodą byłby korek od chłodnicy... no nie wiem
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 02-01-2011, 18:44   

Spróbuj z rana z odkręceniem korka tak jak pisałem wcześniej. Może wymień korek najpierw jak nie pomoże to raczej uszczelka pod głowicą. Płyn nie powinien ubywać z układu.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 02-01-2011, 18:56   

Sprawdź olej. Zobacz czy nie masz śmietany zamiast oleju. U mnie tak było.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 02-01-2011, 19:22   

Nie sprawdzałem dziś olej jest w porządku, dodam również że rozrząd razem z pompą wody były wymieniane w podobnym czasie co głowice (po wadliwym montażu pompy wody przegrzał się dość znacznie silnik i głowice obie pękły)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 02-01-2011, 19:48   

może gdzieś wycieka w okolicy silnika i odparowuje ? - mnie uciekało na złączce z nagrzewnicą i nie było widać a po czasie ubywało (moja wina bo nie dokręciłem)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Mani3k 
Forumowicz

Auto: Space Wagon '90r GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 34
Skąd: Chełm
Wysłany: 02-01-2011, 20:45   

sprawdz chlodnicę, ja mam delikatny wyciek w dolnej czesci, niezauwazalny na zimno, tym bardziej na cieplo :) i ubywa mi plynu takze moze to to :)


pozdrooo
_________________
Colt 1,6 '95r GLXi; Lancer 1,5 '89r GLXi; Colt 1,3 '92r GLi; Space Wagon 2,0 '90r GLXi
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 02-01-2011, 21:23   

Sigma z gazem czy bez?Jeżeli z gazem szukałbym ewentualnego wycieku przy trójnikach ,wszelkich wcinkach między instalacją gazową a układem chłodzenia.
 
 
 
Mani3k 
Forumowicz

Auto: Space Wagon '90r GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 34
Skąd: Chełm
Wysłany: 02-01-2011, 22:43   

Slaw napisał/a:
Sigma z gazem czy bez?Jeżeli z gazem szukałbym ewentualnego wycieku przy trójnikach ,wszelkich wcinkach między instalacją gazową a układem chłodzenia.



dobrze kolega gada, sprawdzic i to dokladnie i przewody takze (organoleptycznie)

pozdrooo
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 02-01-2011, 22:58   

Zobaczę tą chłodnicę. Czy odparowuje to też muszę sprawdzić. Sigma jest bez gazu, aha i teraz mi to do glowy przyszło - ostatnio zauważyłem że jakiś dym się wydobywa z katalizatora, do tej pory myślałem że jest delikatnie nieszczelny, ale może to na niego kapie płyn i na nim się spala, czy jest coś takiego w ogóle możliwe?
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 03-01-2011, 09:58   

jest - jak pisałem i inni pisali - zajrzyj z latarką pod maskę dokładnie.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 10-01-2011, 15:03   

Wczoraj byłem Sigmą w Niemczech w sumie tylko 30 km od granicy i zauważałem że jak wracałem (jakieś 3 km od domu) delikatnie się zagrzewała. Zaczynałem już podejrzewać czujnik, al dzisiaj miałem problemy z wyjechaniem z parkingu i przy podkładaniu kolejny raz cegieł pod koła zauważyłem płyn na śniegu, teraz jestem prawie pewien że płyn wydobywa się gdzieś z tyłu silnika ( bo po tym powrocie z Niemiec dolałem znowu płynu i "nadmiar" płynu wylewa się na katalizator i tam się spala... jak stoję na światłach to dym spod maski leci jak na filmach...) Powiedzcie mi skąd może ciec ten płyn? Czy są tam jakieś węże z płynem? Jak tak to o jakiej średnicy? Pytam bo nie mam dostępu do żadnego kanału a chcę to zrobić sam, więc wolę mieć już parę typów jak wynajmę garaż. Pozdrawiam i z góry dziękuje
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 10-01-2011, 15:38   

tam są węże nagrzewnicy - jak masz 12v to zapewne tam , jeśli masz 24v to są jeszcze mocowania tego wylotu do głowic - może tam puszcza - jest też podgrzewanie przepustnicy - zdejmij dolot plastikowy i będzie ok.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 11-01-2011, 09:30   

Leci ci na plecionki /Lącznik elastyczny silnika /katalizator jest dalej i nie sądzę żeby tam na niego coś kapało.
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.