[EAxx] Swap układu tcl |
Autor |
Wiadomość |
damian270 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-12-2010, 21:21 [EAxx] Swap układu tcl
|
|
|
Jak w temacie. Czy da się zrobić? Podobno w Galu są wszystkie wiązki podciągnięte. Ciekwi mnie czy wystarczy wszystko kupić i wpiąć czy to wymaga większego poświęcenia. |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 29-12-2010, 23:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 30-12-2010, 22:58
|
|
|
Jest osobny komp TCL który jest w komunikacji z kompem silnika, abs'u i kompem skrzyni a/t (jeśli wersja w automacie).
Przynajmniej musisz wymienić kompy abs'u i silnika (ecu).
Zakładanie tcl do golasa - bez olbrzymiego nakładu pracy i środków się nie da. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
huraganxxx
Nowy Forumowicz
Auto: GALANT 2.5 Sport edition 00r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2011 Posty: 1 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: 03-01-2011, 13:20
|
|
|
Witam wszystkich . Podpinam sie do tematu jak rowniez mam pytanie zwiazane z kontrolą trakcji.
Jestem posiadaczem GALANTA z 2000r silnik 2.5 V6 wersja sport edition z 17 calową felgą i szerokoscią opny 205mm. Wydaje mi sie ze takie auto powinno miec juz tcl a moje nie ma! radosci z jazdy po sniegu nie ma zadnej,w aucie brakuje przyczepnosci. CZY WSZYSCY NIE MAJA TAKIEJ KONTROLI CZY TYLKO MOJE JEST TAKIE UBOGIE. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 03-01-2011, 13:26
|
|
|
tcl to zawsze byla opcja |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
jacobian
Mitsumaniak jacobian

Auto: EA5W '01 Avance Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 287 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 03-02-2011, 21:48
|
|
|
huraganxxx, ja mam ten sam problem - brak TCL a też mam 2.5 V6 i założone 225 R17 - nieciekawie się jeździ na błocie pośniegowym.
A co do swapu TCL - sam o tym myślałem jak mi kolega powiedział, że u niego w Fordzie takie rzeczy się dość łatwo robi. Widzę, że w naszych miśkach nie jest jednak tak łatwo... |
_________________ Galant 2.5 V6 '01 Avance Kombi
 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 17-04-2011, 12:55 Re: Swap układu tcl
|
|
|
damian270 napisał/a: | Jak w temacie. Czy da się zrobić? Podobno w Galu są wszystkie wiązki podciągnięte. Ciekwi mnie czy wystarczy wszystko kupić i wpiąć czy to wymaga większego poświęcenia. |
Czy możliwe jest założenie TCL w aucie z silnikiem 2.0 po lifcie???? |
_________________
 |
|
|
|
 |
gruchol
Forumowicz
Auto: Galant 98r 2.5 v6 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 35 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 17-04-2011, 19:57
|
|
|
Nie pamietam nicku, ale jeden kolega ze śląska co jeździ legnumem i się bawi "chip tuningiem" naszych miśków wiem że oferował aktywacje TCL w sterowniku, więc myślę że kompów nie trzeba zmieniać tylko aktywować opcje.
Jak znajde ten temat to podeśle linka |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 14-07-2011, 22:08
|
|
|
Oprócz ECU silnika różne są przepustnice (dodatkowy sensor) oraz na przegrodzie wężyki podciśnienia razem z czujnikami. |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
|
|
|
 |
loop999 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2013, 14:34 tcl
|
|
|
witam odgrzebuje temat mam rozbitego gala z tcl a w nowym nie ma tcl czy ktoś walczył z tą przekładką czy lepiej dać sobie spokój |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 18-01-2013, 16:52
|
|
|
loop999, kilka postów wyżej swinks_UK ładnie to podsumował.
Nie jest to niemożliwe ale wymaga nakładu pracy i cierpliwości. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
loop999 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2013, 17:59
|
|
|
rozumiem niestety nie jest po lifcie ten z tcl to 98r. a ten którego obecnie posiadam jest po lifcie to 2002rok chyba nie ma co pchać się w ta przeróbkę ale podkreślam ze wersja z tcl fajnie się spisywała na lodzie naprawdę błyskawicznie auto po poślizgu wracało na swój tor jazdy |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 18-01-2013, 19:28
|
|
|
Jak wspomniałem wcześniej system TCL w Galancie sterowany jest podciśnieniami, nie elektroniką. Stąd problemy
Składa się z:
- przepustnicy (sygnały TPS, krokowiec, APS)
- elektrozaworów (ventilation, vacuum), lokalizacja na grodzi
- kompa TCL
- kompa silnika ECU
- kompa a/t
- kompa abs
- speed sensorów abs
- wspólnej wiazki i komunikacji z abs
- sensora wychylenia kierownicy
Teraz mała uwaga - nie spotkałem się z TCL występujacym w manualu, więc wielce prawdopodobne, że w pełni działąjacy system wymaga wszystkich 4 kompów pasujacych do siebie: ecu+tcu+tcl/ecu+abs/ecu, a kompa a/t nie da się pominąć.
Dodatkowo, komp skrzyni a/t musi sie zgadzać ze skrzynią (przoblem ze sterowaniem tiptronic'a)
Jak kto jest masochistą, to powodzenia.
Prościej będzie kupić wozidło już wyposażone w tcl. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 18-01-2013, 20:07
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | TCL w Galancie sterowany jest podciśnieniami, nie elektroniką |
Zakładając, że auta są z tego samego rocznika, wymiana ECU jest konieczna?
[ Dodano: 18-01-2013, 20:07 ]
Pytam czysto teoretycznie |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
|