Przesunięty przez: karolgt 15-10-2007, 00:31 |
[ALL] Problem z wymiana filtra Paliwa CJ0 |
Autor |
Wiadomość |
vroom [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2006, 08:58 [ALL] Problem z wymiana filtra Paliwa CJ0
|
|
|
Bylem u mechanika zeby mi wymienil filtr paliwa.On zabiera sie do wymiany i mowi ze cala rurka sie kreci i ze jak dalej bedzie krecic to sie ukreci calkiem.Mowil mi zebym zastosowal jakis inny filtr np od vw polo i zebym jeszcze kupil przewody gumowe i ze on mi przerobi to. Bylem zapytac o filtr paliwa np od polo ale on mowi zebym sie zastanowil ze w japonczykach sa inne cinienia itp i ze nie jest pewny ze to bedzie chodzic tak jak trzeba !!
Co wy na to ? Co mam robic ? |
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 14:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 19-10-2006, 09:10
|
|
|
Ja uwazam ze dla chcacego nic trudnego...
Wymienic normalnie filtr... popracowac nad rurka itd...
Musi sie dac... niech ten Twoj mechanik na łatwizne nie idzie...
Odkręcasz najpierw góre (dziurawa śrubka) - odkręcasz filtr od ściany grodziowej - i odkręcasz filtr obracając filtrem...a nie rurką...
Po demontarzu robisz porządek z zapieczoną (zakorodowana) rurką i krućcem z gwintem... pamietając aby do rurki syfu ni enapchać i napruszyć....
Późnej poskręcać z nowym filtrem i GIT...
Pozdrówka |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
vroom [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2006, 09:58
|
|
|
ROMEL napisał/a: | Ja uwazam ze dla chcacego nic trudnego...
Wymienic normalnie filtr... popracowac nad rurka itd...
Musi sie dac... niech ten Twoj mechanik na łatwizne nie idzie...
Odkręcasz najpierw góre (dziurawa śrubka) - odkręcasz filtr od ściany grodziowej - i odkręcasz filtr obracając filtrem...a nie rurką...
Po demontarzu robisz porządek z zapieczoną (zakorodowana) rurką i krućcem z gwintem... pamietając aby do rurki syfu ni enapchać i napruszyć....
Późnej poskręcać z nowym filtrem i GIT...
Pozdrówka |
No a co sadzisz o filtrze z VW ??? |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 19-10-2006, 10:42
|
|
|
Pisząc to co powyżej chyba określa jednoznacznie moje zdanie...
NIE ROBIĆ DRUTÓW... i żadnych VW nie zakładac.. kombinacje przy układzie paliwowym - w skrajnych przypadkach moą prowadzić do "małego" pożaru....
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
keiben [Usunięty]
|
Wysłany: 13-11-2007, 22:33
|
|
|
witam. przymierzam sie do wymiany tego filtra z tym ze jak na razie nie moge go namierzyc, gdzie on dokladnie jest. z gory dziekuje za szybko odpowiedz. |
|
|
|
 |
DiPi [Usunięty]
|
Wysłany: 14-11-2007, 06:19
|
|
|
keiben napisał/a: | witam. przymierzam sie do wymiany tego filtra z tym ze jak na razie nie moge go namierzyc, gdzie on dokladnie jest. z gory dziekuje za szybko odpowiedz. |
po prawej stronie jak stoisz przodem do auta koło przegrody silnika, trochę poniżej "płaszczyzny" silnika ))
zdjęcie poglądowe o ile dobrze pamiętam
By DiPi |
|
|
|
 |
iweq [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2007, 14:55
|
|
|
Dodam do zdjęcia wskazówkę: że niżej niż się spodziewamy i nie jest to dostęp bardzo wygodny
Można też szukać po przewodach paliwowych: powrotny paliwa z listwy (po lewej stronie listwy stojąc na przeciw auta) wraca obok filtra (charakterna puszka) a zasilanie do listwy (po prawej mniej więcej stronie listwy) odchodzi od filtra.
Teraz już znajeść musisz. |
|
|
|
 |
Kurt [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2007, 07:33
|
|
|
Witam, ostatno wymienialem filtr paliwa w moim cj0 i wcale nie jest to takie proste, na poczatku jest slaby dostep, przewody paliwowe byly zapieczone, filtr wg mnie w miejscu nie przemyslanym. mocowany blacha do podluznicy. zanim sie za to wzialem myslalem ze to pol h roboty... ale nie ma lekko... walczylem z nim jakias godz po czym stracilem nadzieje. 2dni pozniej zmienialem sprzeglo wiec wzialem sie za niego jak juz nie bylo skrzyni. dostep wiekszy ale filtr na dole zapieczony, a mocowanie bez sensu... pol h wymienianie filtra bez skrzyni z dobrym dostepem... jak dla mnie porazka!! to rozw nie zostalo przemyslane...
mocowanie filtra zmienilem, juz nie jest skrecany sruba do blachy a pozniej do podluznicy. nastepnym razem bedzie latwiej wymienic!!
pozdrawiam:) |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 06-12-2007, 19:52
|
|
|
przeczytaj dokładnie moją podpowiedż w wymianie filtra paliwa filtr produkcji MAN
do silników z wtryskiem z końcówkami na węrzyk a nie jak w orginale na gwint i to różny na wejściu i wyjściu do tego 70 cm węrzyka paliwowego oraz 4 zaciski na ten węrzyk
koszt filtr 28 zł
werzyk 10 zł
zacisk 4 szt 4 zł
wymiana ściągamy węrzyk z pompy paliwa odcinamy od dołu brzeszczotem rórkę paliwową jak najblirzej filtra odkręcamy filtr od ścianki i WYRZUCAMY nie męczymy się z rozkręcaniem tych złącz ,jest to wielki problem
na nowy filtr zakładamy węrzyki skręcamy je zaciskami przykręcamy filtr do obudowy długość węrzyków taka aby się nie plątały inie dotykały innych części lużne węrzyki spinamy opaskami aby nie latały
i w taki oto sposób prosto łatwo wymieniamy FILTR PALIWA
filtr paliwa powinien być wymieniany co drugą wymianę oleju lub jak kto woli co 2 lata DLACZEGO KłANIA SIę JAKOść PALIWA JEST ZANIECZYSZCZONE
WYMIENIAJąC NASTęPNYM RAZEM FILTR DOCENISZ TO ROZWIąZANIE
Dzisiaj wymienilem filtr paliwa.Natrafilem tez na trudnosci w zakupie filtra paliwa ktory by mial odpowiednie koncowki do podlaczenia, okazuje sie ze od gory wkrencan byl na gwint a od spodu na zlacze podobne jak przy rurkach od przewodow hamulcowych " tez na gwint".
Rozwiazanie jest bardzo proste na juz i w przyszlosci. Za namowa mechanika zalozylem filtr paliwa "MANA" za 28 zł do silnikow z wtryskiem bezposrednim, do tego wezyk paliwowy 0,5m
7zl i 4 opaski slimakowe 4zl.
Filtr od gory polaczylem tym nowym przewodem bezposrednio do filtra "zaponialem dodac ze filtr ma obie koncowki na weżyk", a dol odcina sie zlacze zostawia cala rurke i laczy sie tym wezykiem paliwowym 15cm i na wezyku dokrecamy te opaski zaciskowe.
w przyszlosci wymiana filtra paliwowego tanio i bez zadnych problemow "filtr-28zł" i wszystko.
[ Dodano: 06-12-2007, 19:58 ]
Są to Moje wcześniejsze podpowiedzi na forum .Wymiana taka nie jest zgodna z rozwiązaniem fabrycznym ,ale stosowaną .Wymieniłem tak prawie rok temu ijest wszystko wtej materi dobrze. |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 06-12-2007, 20:14
|
|
|
Panowie bez przesady. troche sie trzeba pomeczyc ale jest to do zrobienia. ja u siebie wymieniam ten filtr na podworku w pol godziny. lepiej sie przylozyc i nie robic jak to Romel napisal druciarstwa. miski sa chyba tego warte
najwazniejsze to zeby popuscic przewody zanim odkrecimy filtr |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
Kurt [Usunięty]
|
Wysłany: 06-12-2007, 23:01
|
|
|
dziekuje za info:)
kazdy radzi sobie jak moze. ja zmienilem mocowanie filtra, tak abym nastepnym razem nie mial problemow z jego wyjeciem:)
Filtr wolalem zostawić zalecany przez producenta, a przewodow paliwowych balem sie ruszac...
zajalem sie mocowaniem i juz jest pieknie:)
pozdrawiam |
|
|
|
 |
blaster 14 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2007, 21:35
|
|
|
dobra rada zmien mechanika .nie słuchaj tego co mowi ja tez miesiac temu wymienialem filtr paliwa jest ciezko sie dostac ps.kup do colta tylko do colta zadnych z innych modeli kosz takiego filtra to ok 45zl |
|
|
|
 |
hudy1983
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJ0 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 14 Skąd: Radom
|
Wysłany: 07-08-2010, 10:03 dokręcanie
|
|
|
wczoraj wyminiłem filtr paliwa - muszę przyznać, że nie było prosto chociaż obyło się bez specjalnych kluczy i urwanych śrub
Nie zwróciłem jednak uwagi podczas odkręcania przewodu paliwowego od dołu filtra - przy przykręcaniu odało mi się wkręcić tylko filtr do połowy - czy no normalne? |
|
|
|
 |
|