sterownik centralnego zamka |
Autor |
Wiadomość |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 02-01-2011, 23:31 sterownik centralnego zamka
|
|
|
witam
nie wiem jak u was ale mój miś nie miał fabrycznego sterownika centralnego z pilotem. Znudziło mi się otwieranie kluczem i po analizie materiału z netu zalożyłem sterownik , który kupiłem wcześniej na allegro. Prosta sprawa a cieszy. Nie miałem czasu stworzyć fotostory ale jesli ktoś potrzebuje wskazówek chętnie służę pomocą.Cały zabieg trwa około 2 godzin a koszt około 70 zł.
pozdrawiam i szczęśliwego nowego roku |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2011, 00:18
|
|
|
To lepiej dolozyc 300zl i kupic alarm ze sterownikiem zamka, zdalnym odpalaniem silnika i radiopowiadomieniem. Montaz zajmuje troche dluzej - taka dobra dniowka ale oprocz otwierania i zamykania masz alarm, zdalnie mozesz sprawdzic stan samochodu i zagrzac autko zanim wyjdziesz z domku. Jak ktos chce miec wszystko to mozna dolozyc domykacz szybek. |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 04-01-2011, 01:01 Re: sterownik centralnego zamka
|
|
|
lukas 78 napisał/a: | witam
nie wiem jak u was ale mój miś nie miał fabrycznego sterownika centralnego z pilotem. Znudziło mi się otwieranie kluczem i po analizie materiału z netu zalożyłem sterownik , który kupiłem wcześniej na allegro. Prosta sprawa a cieszy. Nie miałem czasu stworzyć fotostory ale jesli ktoś potrzebuje wskazówek chętnie służę pomocą.Cały zabieg trwa około 2 godzin a koszt około 70 zł.
pozdrawiam i szczęśliwego nowego roku |
Właśnie czekam na podobny sterownik.
Bardzo chętnie skorzystam ze wskazówek, zawsze będzie mniej problemów.
Jak znaleźć przewody sterujące centralnym zamkiem oraz przewody od kierunkowskazów?
Rozważałem też alarm taki jak sugeruje kolega Faranoix ale odpuściłem go ze względu na to że mam manualną skrzynię. |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2011, 18:37
|
|
|
Manualna skrzynia to nie jest problem. Moj sterownik obsluguje tez wersja manualna. Poprostu musisz przejsc procedure. Zatrzymujesz auto. Wrzucasz na luz i zaciagasz reczny, wyciagasz kluczyk ze stacyjki - alarm wciaz podtrzymuje prace silnika. Jezeli nacisniesz hamulec auto gasnie i procedura nie pozwoli uruchomic auta, jezeli nie nacisniesz tylko otworzysz i zamkniesz drzwi a nastepnie zamkniesz auto z pilota - silnik zgasnie, alarm uzbroi sie i bedziesz mogl bezpiecznie go pozniej odpalic z pilota.
Przynajmniej tak ma EXUS V9000.
Generalnie najwiekszy problem to immobilizer jesli go masz bo musisz go ominac aby alarm mogl uruchomic silnik.
Przy pracujacym silniku nawet jak ktos zbije szybe i wlezie przez okno to nacisniecie hamulca unieruchamia silnik |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 05-01-2011, 16:18 Re: sterownik centralnego zamka
|
|
|
Właśnie czekam na podobny sterownik.
Bardzo chętnie skorzystam ze wskazówek, zawsze będzie mniej problemów.
Jak znaleźć przewody sterujące centralnym zamkiem oraz przewody od kierunkowskazów?
Rozważałem też alarm taki jak sugeruje kolega Faranoix ale odpuściłem go ze względu na to że mam manualną skrzynię.[/quote]
Ja kupiłem cos takiego ze względu na cenę i lekkie piloty.
http://allegro.pl/sterown...1392030706.html
Nie polecam tego sprzedawcy bo do tej pory czekam na instrukcję instalacji do miśka .
Poza tym nie napisał ,że do zestawu potrzebne są jeszcze dwie diody żeby kierunki działały prawidłowo np takie :
http://allegro.pl/dioda-1...1398347683.html
aby to wszystko zamontować potrzebna jeszcze bedzie lutownica cyna i tasma izolacyjna
ja użyłem szmacianki bo lepiej trzyma i się nie rozwija od ciepła. Poza tym kilka koszulek termoaktywnych do izolacji przewodów i diód ,próbówka, plastikowe opaski i nożyk.
Zdejmujemy osłonę plastikową znajdującą się nad nogami kierowcy. Montaz na cztery sruby. Po odkręceniu lekko szarpiemy za nią żeby wyskoczyła z dwóch wcisków- ostrożnie to plastik. Po zdjęciu obudowy odkręcemy śruby od uchwytu linki maski( dwie śruby) i wypinamy kostkę od pokrętła regulacji świateł. Pozwoli nam to odchylić osłonę w kierunku dźwigni zmainy biegów. Pod osloną z lewej strony patrząc pod deskę rozdzielczą jest mała biała skrzynka z przekaźnikami mocowana z tego co sobie przypominam na dwie sruby chyba klucz 10. Wkładamy łapę i chwytamy po kolei za przekaźniki w miedzyczasie otwierając i zamykając zamek drzwi. Powinno być słychać cykanie i czuć je w palcach kiedy dotkniemy prawidłowego przekaźnika( czarny podłuzny). Odkręcamy dwie śruby od tej skrzynki i odchylamy ją do siebie tak żeby dostac się do przewodów które idą do wczesniej zlokalizowanego przekaźnika. Podłączamy próbówkę pod masę i dotykamy po kolei do pinów z tyłu przekaźnika. W misku zamek sterowany jest masą więc jak przekaźnik dostanie masę na prawidłowy pin zamek się zamknie a jak na inny otworzy. Sterowanie zamków jest z prawych i lewych drzwi więc moze być po dwa piny otwierajace i zamykające. Zaznaczamy te przewody - jeden zamykanie drugi otwieranie. Teraz bierzemy do reki sterownik kupiony na allegro spinamy przewody według schematu zeby sterował zamki minusem. Ja połączyłem je w jedno z przewodem masowym zasilajacym BX-30. Poza tym mozna od razu zamontować diody do sterowania kierunkami. Wlutuwujemy w przwód brazowy w Bx 30 2 diody paskami w kierunku wyjścia na kierunki. Wszystko izolujemy. Ja dałem jeszcze dodatkowy bezpicznik pod przwód przed tymi diodami 10 A. Teraz wracamy do wcześniej odkręconej skrzynki przekaźników. Jest w niej dosyć gruby czerwony przewód w którym znajduje się stały plus. Ja wziąłem z niego zasilanie do BX 30 (+). Zapomniałem dodać ,ze przed montazem wyjąłem bezpiecznik na przewodzie zasilania do BX 30. Teraz wpinamy przewody od zamykania i otwierania z BX 30 do wczesniej zlokalizowanych i zaznaczonych przewodów od sterownika w misku. Ja w tym celu lekko ściagnąłem izolację z przewodów w miśku i wlutowałem tam kable do bx 30( odpowiednio zamykania i otwieranie). Izolujemy te połaczenia i zabezpieczamy plastikowymi opaskami żeby nam przewodów nie powyrywało ( nieniutkie są ). Przykręcamy skrzynke z przekaźnikami na swoje miejsce. Ja użyłem srubki od jej mocowania jako masy do bx 30 ( wczesniej przewód masowy podpielismy do przwodów sterownia w bx 30 ). Teraz wkładamy bezpiecznik w przewód plusowy w bx 30. Sprawdzamy czy zamyka i otwiera zamki pilotem. Jesli tak to jestesmy w polowie drogi.
Teraz patrzymy na kolumnę kierowniczą na jej lewą stronę. Lokalizujemy kostki które idą do włączników kierunkowskazów, wycieraczek i stacyjki. Nas interesuje biała szeroka kostka. Bierzemy znowu próbówkę i podpinamy pod mase. Włączamy kierunkowskaz i po kolei lecimy po przewodach w tej kostce. Odnajdujemy przwód na którym miga nam kontrolka i zaznaczamy go. Włączamy drugi kierunek i robimy analogicznie. Omijamy przewód na którym miga nam kontrolka na lewym i prawym kierunku. Ściagamy delikatnie izolację z tych przewodów i wlutowujemy odpowiednio przewody rozdzielone wcześniej na dwa przez diody od sterownika bx 30. Izolujemy wszystko i upychamy pod deską łącząc opaskami plastikowymi. Ze wzgledu na czas w jakim to robiłem -okres międzyświąteczny jak i temperatury myslę latem lepiej uporzadkowac przewody. Posiłkowałem się jeszcze tym opisem :
http://instrukcja.pl/i/mi...larmu#photo_top
za nic nie mogłem znaleźć takich kolorów przewodów idacych do mojego sterownika w misku ale kierunki się zgadzały.
wiem ,ze ten opis nie jest najlepszy- nie jestem alektrykiem ale u mnie wszystko dziala jak trzeba. Z drugiej strony jak kiedyś byłem świdkiem zakładania alarmu w mojej a6 przez "elektryków" to do tej pory śnią mi się spalone auta po nocach .
jakby co pytać
powodzenia
ps. przewody zamka jak na schemacie "C"
http://www.bowi.com.pl/instrukcje/sterowanie.pdf |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 05-01-2011, 18:31
|
|
|
Wielki dzięki!!
Z takim szczegółowym opisem zainstaluje sterownik z zamkniętymi oczyma.
Co ciekawe kupiłem taki sam sterownik u tego samego sprzedawcy.
Instrukcja, która została załączona do sterownika bx30 nie pozwala na montaż jego laikowi do jakiegokolwiek auta. Również nie dostałem obiecanej w opisie aukcji instrukcji do wskazanego auta. Szczerze to nawet na to serio nie liczyłem.
Sterownik wybierałem może pięć minut, więc jest to raczej dość przypadkowy wybór.
Podejrzewam że na szukanie informacji jak sterownik zainstalować straciłbym o wiele więcej czasu niż na sam montaż.
Jutro święto więc trzeba będzie zakasać rękawki i usprawnić Misia.
Gorąco pozdrawiam! |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 05-01-2011, 19:35
|
|
|
ja lubię prostotę potrzebowałem tylko sterowania centralnego ...
i nie uznaję jakiś super alarmów z odpaleniami powiadomieniami.. trochę to cukierkowe i dziecinne. Latem założę jeszcze switch z odcieciem zapłonu i jak trafię w dobrej cenie ogrzewanie postojowe z programowanym sterownikiem. To dużo bezpieczniejsze rozwiazanie niż super alarmy. Ale kazdy robi jak chce. Pozdrowienia
ps.marzą mi się jeszcze jakieś fajne halogeny i reflektory ksenonowe ale ....kasa kasa kasa |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 06-01-2011, 22:10
|
|
|
Zgodnie z planem i kolegi instrukcją sterownik został bez problemu zamontowany.
Co prawda nie podłączyłem kierunków ale to z braku diod i czasu.
W moim przypadku przekaźnik od centralnego nie znajdował się na panelu z przekaźnikami a jakieś 10 cm za lewym przednim głośnikiem na wysokości jego dolnej krawędzi.
Po przemyśleniu sprawy zamiast sterownika bx30 kupiłbym taki którego pilot miałby tylko dwa przyciski i nie trzeba by przy nim motać dodatkowych diod. Może miałby też nieco więcej miedzi w przewodach i lepszą instrukcję montażu.
Zastanawiam się też do czego by tu wykorzystać wolne wyjście do sterowania klapą bagażnika. |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-01-2011, 22:21
|
|
|
A może do otwierania bagażnika
Można tym wysterować wszystko, ja znajomemu będę robił odpalanie auta ale on ma w automacie i tak jest łatwiej bo bez kombinowania nie odpali na biegu. |
Ostatnio zmieniony przez plecho1 18-07-2011, 22:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 06-01-2011, 22:47
|
|
|
Mirek1275 napisał/a: | Zgodnie z planem i kolegi instrukcją sterownik został bez problemu zamontowany.
Co prawda nie podłączyłem kierunków ale to z braku diod i czasu.
W moim przypadku przekaźnik od centralnego nie znajdował się na panelu z przekaźnikami a jakieś 10 cm za lewym przednim głośnikiem na wysokości jego dolnej krawędzi.
Po przemyśleniu sprawy zamiast sterownika bx30 kupiłbym taki którego pilot miałby tylko dwa przyciski i nie trzeba by przy nim motać dodatkowych diod. Może miałby też nieco więcej miedzi w przewodach i lepszą instrukcję montażu.
Zastanawiam się też do czego by tu wykorzystać wolne wyjście do sterowania klapą bagażnika. |
cieszę się ,ze się przydało ja myslałem żeby podłączyć ten kabel tak żeby zapalał po otwarciu zamków oświetlenie wewnątrz auta jeszcze przed otwarciem drzwi ale mozna też podpiąć do syrenki czy czegokolwiek pod siłownik tylnego zamka pewnie też |
|
|
|
 |
Robero11
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II GLS TD '95 3d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2011 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-07-2011, 15:02 Re: sterownik centralnego zamka
|
|
|
lukas 78 napisał/a: | Właśnie czekam na podobny sterownik.
Bardzo chętnie skorzystam ze wskazówek, zawsze będzie mniej problemów.
Jak znaleźć przewody sterujące centralnym zamkiem oraz przewody od kierunkowskazów?
Rozważałem też alarm taki jak sugeruje kolega Faranoix ale odpuściłem go ze względu na to że mam manualną skrzynię. |
Ja kupiłem cos takiego ze względu na cenę i lekkie piloty.
http://allegro.pl/sterown...1392030706.html
Nie polecam tego sprzedawcy bo do tej pory czekam na instrukcję instalacji do miśka .
Poza tym nie napisał ,że do zestawu potrzebne są jeszcze dwie diody żeby kierunki działały prawidłowo np takie :
http://allegro.pl/dioda-1...1398347683.html
aby to wszystko zamontować potrzebna jeszcze bedzie lutownica cyna i tasma izolacyjna
ja użyłem szmacianki bo lepiej trzyma i się nie rozwija od ciepła. Poza tym kilka koszulek termoaktywnych do izolacji przewodów i diód ,próbówka, plastikowe opaski i nożyk.
Zdejmujemy osłonę plastikową znajdującą się nad nogami kierowcy. Montaz na cztery sruby. Po odkręceniu lekko szarpiemy za nią żeby wyskoczyła z dwóch wcisków- ostrożnie to plastik. Po zdjęciu obudowy odkręcemy śruby od uchwytu linki maski( dwie śruby) i wypinamy kostkę od pokrętła regulacji świateł. Pozwoli nam to odchylić osłonę w kierunku dźwigni zmainy biegów. Pod osloną z lewej strony patrząc pod deskę rozdzielczą jest mała biała skrzynka z przekaźnikami mocowana z tego co sobie przypominam na dwie sruby chyba klucz 10. Wkładamy łapę i chwytamy po kolei za przekaźniki w miedzyczasie otwierając i zamykając zamek drzwi. Powinno być słychać cykanie i czuć je w palcach kiedy dotkniemy prawidłowego przekaźnika( czarny podłuzny). Odkręcamy dwie śruby od tej skrzynki i odchylamy ją do siebie tak żeby dostac się do przewodów które idą do wczesniej zlokalizowanego przekaźnika. Podłączamy próbówkę pod masę i dotykamy po kolei do pinów z tyłu przekaźnika. W misku zamek sterowany jest masą więc jak przekaźnik dostanie masę na prawidłowy pin zamek się zamknie a jak na inny otworzy. Sterowanie zamków jest z prawych i lewych drzwi więc moze być po dwa piny otwierajace i zamykające. Zaznaczamy te przewody - jeden zamykanie drugi otwieranie. Teraz bierzemy do reki sterownik kupiony na allegro spinamy przewody według schematu zeby sterował zamki minusem. Ja połączyłem je w jedno z przewodem masowym zasilajacym BX-30. Poza tym mozna od razu zamontować diody do sterowania kierunkami. Wlutuwujemy w przwód brazowy w Bx 30 2 diody paskami w kierunku wyjścia na kierunki. Wszystko izolujemy. Ja dałem jeszcze dodatkowy bezpicznik pod przwód przed tymi diodami 10 A. Teraz wracamy do wcześniej odkręconej skrzynki przekaźników. Jest w niej dosyć gruby czerwony przewód w którym znajduje się stały plus. Ja wziąłem z niego zasilanie do BX 30 (+). Zapomniałem dodać ,ze przed montazem wyjąłem bezpiecznik na przewodzie zasilania do BX 30. Teraz wpinamy przewody od zamykania i otwierania z BX 30 do wczesniej zlokalizowanych i zaznaczonych przewodów od sterownika w misku. Ja w tym celu lekko ściagnąłem izolację z przewodów w miśku i wlutowałem tam kable do bx 30( odpowiednio zamykania i otwieranie). Izolujemy te połaczenia i zabezpieczamy plastikowymi opaskami żeby nam przewodów nie powyrywało ( nieniutkie są ). Przykręcamy skrzynke z przekaźnikami na swoje miejsce. Ja użyłem srubki od jej mocowania jako masy do bx 30 ( wczesniej przewód masowy podpielismy do przwodów sterownia w bx 30 ). Teraz wkładamy bezpiecznik w przewód plusowy w bx 30. Sprawdzamy czy zamyka i otwiera zamki pilotem. Jesli tak to jestesmy w polowie drogi.
Teraz patrzymy na kolumnę kierowniczą na jej lewą stronę. Lokalizujemy kostki które idą do włączników kierunkowskazów, wycieraczek i stacyjki. Nas interesuje biała szeroka kostka. Bierzemy znowu próbówkę i podpinamy pod mase. Włączamy kierunkowskaz i po kolei lecimy po przewodach w tej kostce. Odnajdujemy przwód na którym miga nam kontrolka i zaznaczamy go. Włączamy drugi kierunek i robimy analogicznie. Omijamy przewód na którym miga nam kontrolka na lewym i prawym kierunku. Ściagamy delikatnie izolację z tych przewodów i wlutowujemy odpowiednio przewody rozdzielone wcześniej na dwa przez diody od sterownika bx 30. Izolujemy wszystko i upychamy pod deską łącząc opaskami plastikowymi. Ze wzgledu na czas w jakim to robiłem -okres międzyświąteczny jak i temperatury myslę latem lepiej uporzadkowac przewody. Posiłkowałem się jeszcze tym opisem :
http://instrukcja.pl/i/mi...larmu#photo_top
za nic nie mogłem znaleźć takich kolorów przewodów idacych do mojego sterownika w misku ale kierunki się zgadzały.
wiem ,ze ten opis nie jest najlepszy- nie jestem alektrykiem ale u mnie wszystko dziala jak trzeba. Z drugiej strony jak kiedyś byłem świdkiem zakładania alarmu w mojej a6 przez "elektryków" to do tej pory śnią mi się spalone auta po nocach .
jakby co pytać
powodzenia
ps. przewody zamka jak na schemacie "C"
http://www.bowi.com.pl/in...nie.pdf[/quote]
Wielkie dzięki tego szukałem, dzięki twojej wiedzy zaoszczędziłem stówkę zostało jeszcze podłączyć kierunki.
Kiedyś montowałem w Golfie central z alarmem ale na kierunki były dwa oddzielne przewody.
Obecnie w moim Hamerze bo tak go w pracy nazwali zamontowałem BX40 tylko pilotem się różni. |
_________________ Robero11 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 17-07-2011, 22:58
|
|
|
http://imageshack.us/f/101/skan002.jpg/
bx 40 ma tylko dodatkowe wyjście na sterowanie szybami
ale i tak żeby działało trzeba dokupić moduł
można z bx 30 wykorzystać te dodatkowe wyjście na otwieranie bagaznika do sterowania szybami i efekt będzie ten sam
dalej nie robią podwójnego wyjścia na kierunki a to błąd
cieszę się ,że pomogłem |
|
|
|
 |
Robero11
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II GLS TD '95 3d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2011 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-07-2011, 08:04
|
|
|
Dzięki dam sobie spokój z szybami, ważne że reszta chodzi bdb
[ Dodano: 21-07-2011, 16:27 ]
Właśnie udało mi się podłączyć kiereunki pod sterownik, oczywiście dwie diody i podłączenie pod włącznik awaryjnych (przewód zielony i niebieski.
Nie znalazłem innego podłączenia a takie doradził mi szef warsztatu. |
|
|
|
 |
|