Silnik 6A12 2,0 l DOHC 24v V6 zalozenie Twin Turbo |
Autor |
Wiadomość |
gwidi21
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander i L-400
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 2 Skąd: Kazimierz Dolny
|
Wysłany: 02-01-2011, 21:12 Silnik 6A12 2,0 l DOHC 24v V6 zalozenie Twin Turbo
|
|
|
Witam mam pytanie czy jest możliwość założenia twin turbo do silnika 6A12 2,0 l DOHC 24v V6 w FTO? Jakie są to mniej więcej koszty i o ile zwiększa się osiągi. Z góry dziękuje za odpowiedzi i porady .
Dawid |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 02-01-2011, 21:59
|
|
|
gwidi21 napisał/a: | czy jest możliwość założenia twin turbo do silnika 6A12 |
tak
gwidi21 napisał/a: | Jakie są to mniej więcej koszty |
duże
gwidi21 napisał/a: | ile zwiększa się osiągi |
dużo
innymi słowa lepiej kupić cały silnik 6A12TT i go po prostu włożyć niż uturbiać 6A12 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-01-2011, 12:03
|
|
|
szpala85 napisał/a: | innymi słowa lepiej kupić cały silnik 6A12TT i go po prostu włożyć niż uturbiać 6A12 |
Szpala ale nie ma takiego silnika do FTO silnik jest po przeciwnej stronie w FTO niż w Galantach
Jak kolega chce uturbiać to niech uturbia przed nim
- wymiana tłoków wraz z pierścieniami na kute bo nie ma czym innym ich zastąpić - coś tak koło 2,2tyś zł
- kute korbowody - 1,9tyś zł
- wymiana panewek od razu
- wymiana wałków rozrządu z tego co się orientuje - tu też będzie jakieś 2 tyś jak tanio znajdzie
- 2 turbiny jakieś stare używki to może 2 tysiące będzie
- całe orurowanie dolotu i intercooler
- ECUMaster
- pompa paliwa mocniejsza
- regulator ciśnienia paliwa
- boost controler
- przewody olejowe zasilające turbo
- zależenie od wybranych turbin prawdopodobnie wyjścia z termostatu na chłodzenie turbin
- mocniejsze sprzęgło i docisk
- większe wtryski + szyna paliwowa
To tak na szybko na pewno jeszcze o czymś zapomniałem tak jak to się wszystko pozbiera to pewnie koło 12-15tyś zł by było.... żeby był jakiś silnik V6 turbo po tej stronie bliźniaczej konstrukcji to może by było łatwiej i taniej a tak to cóż
Chodź w sumie w Galancie podobna śpiewka 2.0 V6 jest tam po przeciwnej stronie komory silnika i niby wersja twin turbo była ale dorwać taki silnik + jego montaż też będzie koło 10tyś zł hehe a uturbianie na własną ręke to tak jak wyżej o ile w ogóle znajdzie się części takei jak kute tłoki i korby do tego czegoś hehe |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
bastek69
Forumowicz
Auto: Proton
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 75 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 06-01-2011, 13:31
|
|
|
a że tak zapytam czysto teoretycznie co sądzicie o soft tubro na 6a12 ?... tylko jedna turbina, intercooler, większe wtryski i pompa, strojenie SMT 6 bez kutych elementów.... jakiego rzędu przyrost mocy można by uzyskać na 0,5 bara ?... długo wogóle pożył by ten silnik bez zakucia? |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
|
|
|
 |
bastek69
Forumowicz
Auto: Proton
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 75 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 06-01-2011, 18:21
|
|
|
fajny artykuł i fajnie to wszystko wytłumaczone... chyba juz załapałem ideę "soft turbo"
dzięki wielkie za info |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 06-01-2011, 21:05
|
|
|
Wszyc napisał/a: | ale nie ma takiego silnika do FTO silnik jest po przeciwnej stronie w FTO niż w Galantach |
nie zauważyłem że chodzi o FTO |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 06-01-2011, 22:34
|
|
|
A nie prościej po prostu wrzucić 6A13TT do budy FTO?
To powszechna praktyka właścicieli FTO na Wyspach, w AUS NZL. Prościej i mniej komplikacji. Proponuję lekturę tamtejszych forów. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 07-01-2011, 19:05
|
|
|
Ale satysfakcja z tego że się coś samemu zrobiło i ma się coś czego inni nie maja jest niezastąpiona. |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-01-2011, 19:08
|
|
|
nie no spoko montuj sobie ja swojego uturbiam tylko większość nie wie z czym się to
wiąże i z jakim workiem kasy i tak sobie gadają i gadają o uturbianiu i innych rzeczach a nie widziałem jeszcze jakiegoś poważnego projektu w tym temacie
Pierwszy post na forum i od razu jak podnieść moc wiesz już przyzwyczaiłem do takich na forum co tydzień mamy takiego może tym razem się mylę i naprawdę koleś poważnie podchodzi do sprawy i coś planuje popieram go wtedy i życzę sukcesu ale niestety po ponad roku na forum już się przyzwyczaiłem że rzadko coś z tego wychodzi |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 09-01-2011, 16:14
|
|
|
Ludziska a powiedzcie jakie bedzie spalanie w 4g63 T jakos tak do ok 1,5 bara dmuchne powiedzmy 300koni w spokojnej jezdzie na codzien powiedzmy ze do 2700 obrotów, czy bedzie jakas róznica jak dmuchne 1.2 bara i tam moc niewiem powiedzmy 250kM ??? Czy jesli jezdzac do obrotów przy których włacza sie TURBO, takie 2.0T
bedzie pochalaniac podobne ilosci benzyny, i jak wpływa na to ustawione doładowanie ??? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-01-2011, 19:54
|
|
|
1,5 bara? A co za różnica - ile wlejesz tyle spali |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-01-2011, 20:06
|
|
|
hmm przy ekonomicznej jeździe nie wiem mooożę się w 20litrach zmieści nie wiem i chyba nikt nie wie bo kto się tym interesuje z tych co mają takie auta |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-01-2011, 21:36
|
|
|
A mnie się wydaje że doładowanie nie powinno mieć znaczenia w przypadku kiedy będziemy delikatnie operować gazem. Wtedy i tak tego 1,5 bara nie osiągniemy po prostu. Różnica zacznie być w spalaniu wtedy kiedy turbina zacznie dmuchać więcej niż to 1,2 bara.
Turbo się jako tako nie włącza... Po prostu w pewnym zakresie obrotów dmucha lepiej. Zresztą same obroty w tym przypadku (różnicy w zużyciu paliwa między mapą 1,5 a 1,2 bara) nie powinny mieć znaczenia tylko wychylenie pedału gazu (a co za tym idzie przepustnicy).
A jeśli chodzi o spalanie to chyba ~ 13-15 litrów /100km
W dieslu czasami zdarza się że po remapie spada spalanie przy delikatnej jeździe. W benzynie chyba tak nie ma. |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-01-2011, 22:24
|
|
|
krzychu napisał/a: | A mnie się wydaje |
Tak jest wydaję Ci się niestety... po podniesieniu mocy o 40-50KM może tak być jak mówisz ale mówimy o 2 krotnym przyroście mocy i to nie jest tak że tylko turbo jest dołożone i i wsio że zanim się włączy turbo to niby jest jak było |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
|