Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 6A12 2,0 l DOHC 24v V6 zalozenie Twin Turbo
Autor Wiadomość
gwidi21 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander i L-400
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 2
Skąd: Kazimierz Dolny
Wysłany: 02-01-2011, 21:12   Silnik 6A12 2,0 l DOHC 24v V6 zalozenie Twin Turbo

Witam mam pytanie czy jest możliwość założenia twin turbo do silnika 6A12 2,0 l DOHC 24v V6 w FTO? Jakie są to mniej więcej koszty i o ile zwiększa się osiągi. Z góry dziękuje za odpowiedzi i porady .
Dawid
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 02-01-2011, 21:59   

gwidi21 napisał/a:
czy jest możliwość założenia twin turbo do silnika 6A12


tak

gwidi21 napisał/a:
Jakie są to mniej więcej koszty


duże

gwidi21 napisał/a:
ile zwiększa się osiągi


dużo

innymi słowa lepiej kupić cały silnik 6A12TT i go po prostu włożyć niż uturbiać 6A12
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-01-2011, 12:03   

szpala85 napisał/a:
innymi słowa lepiej kupić cały silnik 6A12TT i go po prostu włożyć niż uturbiać 6A12


Szpala ale nie ma takiego silnika do FTO :P silnik jest po przeciwnej stronie w FTO niż w Galantach :P

Jak kolega chce uturbiać to niech uturbia przed nim

- wymiana tłoków wraz z pierścieniami na kute bo nie ma czym innym ich zastąpić - coś tak koło 2,2tyś zł
- kute korbowody - 1,9tyś zł
- wymiana panewek od razu
- wymiana wałków rozrządu z tego co się orientuje - tu też będzie jakieś 2 tyś jak tanio znajdzie
- 2 turbiny jakieś stare używki to może 2 tysiące będzie
- całe orurowanie dolotu i intercooler
- ECUMaster
- pompa paliwa mocniejsza
- regulator ciśnienia paliwa
- boost controler
- przewody olejowe zasilające turbo
- zależenie od wybranych turbin prawdopodobnie wyjścia z termostatu na chłodzenie turbin
- mocniejsze sprzęgło i docisk
- większe wtryski + szyna paliwowa

To tak na szybko na pewno jeszcze o czymś zapomniałem :P tak jak to się wszystko pozbiera to pewnie koło 12-15tyś zł by było.... żeby był jakiś silnik V6 turbo po tej stronie bliźniaczej konstrukcji to może by było łatwiej i taniej a tak to cóż :P

Chodź w sumie w Galancie podobna śpiewka 2.0 V6 jest tam po przeciwnej stronie komory silnika i niby wersja twin turbo była ale dorwać taki silnik + jego montaż też będzie koło 10tyś zł hehe a uturbianie na własną ręke to tak jak wyżej o ile w ogóle znajdzie się części takei jak kute tłoki i korby do tego czegoś hehe
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
bastek69 
Forumowicz

Auto: Proton
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 75
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 06-01-2011, 13:31   

a że tak zapytam czysto teoretycznie co sądzicie o soft tubro na 6a12 ?... tylko jedna turbina, intercooler, większe wtryski i pompa, strojenie SMT 6 bez kutych elementów.... jakiego rzędu przyrost mocy można by uzyskać na 0,5 bara ?... długo wogóle pożył by ten silnik bez zakucia?
 
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 06-01-2011, 13:41   

To ja polecę pewien artykuł o turbo http://web.me.com/grzegor...ryna/Turbo.html
 
 
bastek69 
Forumowicz

Auto: Proton
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 75
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 06-01-2011, 18:21   

fajny artykuł i fajnie to wszystko wytłumaczone... chyba juz załapałem ideę "soft turbo"

dzięki wielkie za info
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 06-01-2011, 21:05   

Wszyc napisał/a:
ale nie ma takiego silnika do FTO :P silnik jest po przeciwnej stronie w FTO niż w Galantach :P


:mrgreen: nie zauważyłem że chodzi o FTO :mrgreen:
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 06-01-2011, 22:34   

A nie prościej po prostu wrzucić 6A13TT do budy FTO?
To powszechna praktyka właścicieli FTO na Wyspach, w AUS NZL. Prościej i mniej komplikacji. Proponuję lekturę tamtejszych forów.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 07-01-2011, 19:05   

Ale satysfakcja z tego że się coś samemu zrobiło i ma się coś czego inni nie maja jest niezastąpiona.
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-01-2011, 19:08   

nie no spoko montuj sobie ja swojego uturbiam tylko większość nie wie z czym się to
wiąże i z jakim workiem kasy :D i tak sobie gadają i gadają o uturbianiu i innych rzeczach a nie widziałem jeszcze jakiegoś poważnego projektu w tym temacie :P

Pierwszy post na forum i od razu jak podnieść moc wiesz już przyzwyczaiłem do takich na forum co tydzień mamy takiego może tym razem się mylę i naprawdę koleś poważnie podchodzi do sprawy i coś planuje popieram go wtedy i życzę sukcesu ale niestety po ponad roku na forum już się przyzwyczaiłem że rzadko coś z tego wychodzi :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 09-01-2011, 16:14   

Ludziska a powiedzcie jakie bedzie spalanie w 4g63 T jakos tak do ok 1,5 bara dmuchne powiedzmy 300koni w spokojnej jezdzie na codzien powiedzmy ze do 2700 obrotów, czy bedzie jakas róznica jak dmuchne 1.2 bara i tam moc niewiem powiedzmy 250kM ??? Czy jesli jezdzac do obrotów przy których włacza sie TURBO, takie 2.0T
bedzie pochalaniac podobne ilosci benzyny, i jak wpływa na to ustawione doładowanie ???
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-01-2011, 19:54   

1,5 bara? :D A co za różnica - ile wlejesz tyle spali :D
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-01-2011, 20:06   

hmm przy ekonomicznej jeździe nie wiem mooożę się w 20litrach zmieści :D nie wiem i chyba nikt nie wie bo kto się tym interesuje z tych co mają takie auta :D
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-01-2011, 21:36   

A mnie się wydaje że doładowanie nie powinno mieć znaczenia w przypadku kiedy będziemy delikatnie operować gazem. Wtedy i tak tego 1,5 bara nie osiągniemy po prostu. Różnica zacznie być w spalaniu wtedy kiedy turbina zacznie dmuchać więcej niż to 1,2 bara.

Turbo się jako tako nie włącza... Po prostu w pewnym zakresie obrotów dmucha lepiej. Zresztą same obroty w tym przypadku (różnicy w zużyciu paliwa między mapą 1,5 a 1,2 bara) nie powinny mieć znaczenia tylko wychylenie pedału gazu (a co za tym idzie przepustnicy).

A jeśli chodzi o spalanie to chyba ~ 13-15 litrów /100km

W dieslu czasami zdarza się że po remapie spada spalanie przy delikatnej jeździe. W benzynie chyba tak nie ma.
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-01-2011, 22:24   

krzychu napisał/a:
A mnie się wydaje


Tak jest wydaję Ci się niestety... po podniesieniu mocy o 40-50KM może tak być jak mówisz ale mówimy o 2 krotnym przyroście mocy :P i to nie jest tak że tylko turbo jest dołożone i i wsio :P że zanim się włączy turbo to niby jest jak było :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.