Przesunięty przez: Hubeeert 28-05-2007, 17:47 |
[EA5W 2.5] Jak uruchomic tempomat? |
Autor |
Wiadomość |
liban [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2006, 13:44 [EA5W 2.5] Jak uruchomic tempomat?
|
|
|
Witam, jestem tu nowy.
Kupiłem z miesiąc temu galanta kombi, '97r V6. nie mogę odpalić tempomatu, włączam tajny przycisk "crusise main", wyświetla się na pomarańczowo w górnym lewym rogu napis i więcej nic! Sterowanko przy kierownicy góra, dół, do siebie, i tak ze sto razy aż mi się autostrada nie skończyła, i nic. Jak się odpala ten tempomat??? A może kupiłem grata ??Ktoś się zna na tempomatach?? Szczególnie z wrocka??
pzdr.
Pomoc potrzebna, |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 28-05-2007, 17:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Moominek
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 999 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 19-10-2006, 14:36
|
|
|
Po wciśnięciu przycisku "cruise main" wajha w dół ale troszkę dłużej. Krótkie przesunięcie w dół nie zapamiętuje ustawienia. Tak około 1 sek. należy przytrzymać w dół. |
|
|
|
 |
liban [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2006, 15:07
|
|
|
Przećwicze ten manewr wieczorem, ale obawiam się że nie pomoże. Obawiam się że coś poszło w tempomacie. Sprawdzałem wężyki od podcisnienia, wydają się ok. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10660 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 19-10-2006, 19:12
|
|
|
Trzeba trzymać dzwigienke w dół czasem nawet kilka sekund, ale w tym czasei nalezy utzrymywac równą prędkośc. Chyba niedziała poniżej 50km/h
POzdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Gal66 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2006, 21:21
|
|
|
Wybaczcie być może głupie pytanie , ale jak to jest z tempomatem? Ustawia się żądaną prędkość i dopóki nie naciśniesz hamulca albo gazu to auto sobie jedzie z taką prędkością przez górki i dolinki. Po jakiejkolwiek ingerencji ustawiać trzeba ponownie, czy wracają wcześniejsze nastawy? Jak wygląda sprawa z manualną skrzynią- co w razie potrzeby redukcji? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10660 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 19-10-2006, 21:30
|
|
|
Jak nacisniesz sprzeglo to kasuje, jak hamulec to kasuje, jak gaz to przyspiesza a jak puscisz gaz to wyrówna do zadanej prędkości.
Co do redukowania.. to chyba tylko jak masz słaby silnik i nie uciagnie na V biegu.
Nie wiedze sensu uywać tempomatu w korkach lub na kretych drogach...
POzdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
Ostatnio zmieniony przez Marcino 19-10-2006, 21:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Gal66 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2006, 21:34
|
|
|
Tak gwoli ścisłości nie mam tempomatu. Czytając post zacząłem się zastanawiać jak to działa i w jakich warunkach warto używać. Jeżdżąc trochę po Polsce mam wrażenie ,że nie na wiele się to zdaje (pomijam autostrady). Ruch na drodze i różnie zachowujący się inni uczestnicy powodują,że muszę dość często korzystać z gazu, sprzęgła i lewarka zmiany biegów
Pozdrowienia |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 19-10-2006, 21:50
|
|
|
Gal66 napisał/a: | Ruch na drodze i różnie zachowujący się inni uczestnicy powodują,że muszę dość często korzystać z gazu, sprzęgła i lewarka zmiany biegów |
i tutaj właśnie swoje zalety ma automat ja się już tak przyzwyczaiłem do tej wygody że jak się do służbowego auta przesiadam czasem to z wielkim bólem to robię bo z natury lenivy jestem wielce i jakoś nie chce mi się w korkach co chwilę wachlować pedałami i lewarem
BTW. jeszcze niecałe dwa miesiące temu nie dał bym się przekonać nikomu że automat to fajna sprawa - póki nie kupiłem Cari z automatem |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 19-10-2006, 22:08
|
|
|
Już było nt tempomatu
CZYTAJ TO
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
bele [Usunięty]
|
Wysłany: 24-10-2006, 11:20
|
|
|
na 80 % masz popsuty tempomat miałem to samo, do dzisiaj mi nie działa bo go nie w aucie leży u mechanika koszt okolo 150 zeta
chyba że odłączył ci się jeden z wężyków. |
|
|
|
 |
Amator Galanta [Usunięty]
|
Wysłany: 24-10-2006, 21:52
|
|
|
w/g mnie tempomat to bajer bez sensu w polskiej zatłoczonej/zakorkowanej rzeczywistości.
Używałem żeby sprawdzić jak działa i czasem z nudów na długich trasach |
|
|
|
 |
pawel.k [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2007, 20:14
|
|
|
Moominek napisał/a: | Po wciśnięciu przycisku "cruise main" wajha w dół ale troszkę dłużej. Krótkie przesunięcie w dół nie zapamiętuje ustawienia. Tak około 1 sek. należy przytrzymać w dół. |
Kupilem kilka dni temu Galanta V6. Tempomat dziala u mnie inaczej - tak mi sie wydaje.
1. W instrukcji obslugi jest napisane, ze dziala w zakresie predkosci 40-200 km/h.
2. Po wcisnieciu przycisku Cruise Main, aby uruchomic tempomat nalezy dwa razy przycisnac go w dol (jak klikanie myszka) - SET CRUISE. Nic nie trzeba przytrzymywac.
3. Jak juz jest uruchomiony i utrzymuje predkosc, to mozna zwiekszac ja lub zmniejszac dzwignia - w gore lub w dol.
4. Po wcisnieciu hamulca tempomat wylacza sie, ale mozna powrocic do poprzedniej predkosci klikajac dzwignia w gore...
To tyle. Mam nadzieje, ze nie mam innego tempomatu niz Wy.
Pozdrawiam
Pawel
Galant V6 '99 |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 24-02-2007, 12:20
|
|
|
pawel.k, opis działania tempomatu masz 4 posty wyżej wkleiłem nawet odnośnik w którym jest wszystko opisane
ps. Witamy na forum
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
pawel.k [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2007, 12:33
|
|
|
roch_27 napisał/a: | pawel.k, opis działania tempomatu masz 4 posty wyżej wkleiłem nawet odnośnik w którym jest wszystko opisane
ps. Witamy na forum
pozdro |
Dzieki za przywitanie,
Jednak w tych postach nie wyczytalem o zakresie predkosci, ani o dwukrotnym przesuwaniu dzwigni
Chcialem byc dokladny
Pozdrawiam
Pawel |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 03-12-2007, 10:58
|
|
|
Czy jazda na tempomacie autostradą na odcinku 250 km z szybkością 120km/h jest bardziej oszczędna, chodzi mi o spalanie od trzymania nogi na gazie. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
|