zawieszenie tylne - koło |
Autor |
Wiadomość |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 27-10-2010, 11:09 zawieszenie tylne - koło
|
|
|
witam czy ktoś mi może powiedzieć co to za otwór
http://picasaweb.google.p...7072500/Remont# co jakiś czas pojawia mi się tam olej raz z jednej strony raz z drugiej strony jakiś czas cieknie potem już nie .
co może być przyczyna owego wycieku?????????
w moście nie brakuje mi oleju bo sprawdzam dość często, raz musiałem dolać 200 ml po dolaniu nie ciekło minęło około 3 miesięcy i znów się pojawił olej na drugim kole |
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 |
|
|
|
 |
lesmen
Mitsumaniak

Auto: Carisma1,9TD & PajeroI&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 117 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 01-11-2010, 14:14
|
|
|
Miałem tak samo. Musisz wymienić łożyska z uszczelniaczami. Być może wystarczyła by wymiana samych uszczelniaczy łożysk (jakby udało się Ci je dostać) choć sporo roboty przy tej wymianie i radziłbym od razy komplet wymieniać. Ja dostałem japoński komplet po 80zł na stronę. |
_________________
 |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 01-11-2010, 17:49
|
|
|
lesmen napisał/a: | Miałem tak samo. Musisz wymienić łożyska z uszczelniaczami. Być może wystarczyła by wymiana samych uszczelniaczy łożysk (jakby udało się Ci je dostać) choć sporo roboty przy tej wymianie i radziłbym od razy komplet wymieniać. Ja dostałem japoński komplet po 80zł na stronę. |
dzięki za podpowiedz to znaczy zaczynam szukać owego uszczelniacza i łożysk |
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 |
|
|
|
 |
flinston
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 89 3.0 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 19 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-11-2010, 22:43
|
|
|
albo cylinderek hamulcowy cieknie ale wtedy ubywał by płyn hamulcowy co byś zauważył po kontrolce także to będzie raczej olej z mostu |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 03-11-2010, 07:18
|
|
|
flinston napisał/a: | albo cylinderek hamulcowy cieknie ale wtedy ubywał by płyn hamulcowy co byś zauważył po kontrolce także to będzie raczej olej z mostu |
to nie to bo płyn jest ok i hamulce suche |
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 03-11-2010, 09:32
|
|
|
waclaw2727 napisał/a: | flinston napisał/a: | albo cylinderek hamulcowy cieknie ale wtedy ubywał by płyn hamulcowy co byś zauważył po kontrolce także to będzie raczej olej z mostu |
to nie to bo płyn jest ok i hamulce suche |
poza tym cieknący płyn nie objawia się plamami tak blisko środka piasty |
|
|
|
 |
speedy
Nowy Forumowicz
Auto: pajero I 2,5 TD 90r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 6 Skąd: Karniowice
|
Wysłany: 07-01-2011, 13:11
|
|
|
Kolego "lesmen" może zupełnie nie w temacie ale nie znalazłem na forum i ani ja, ani znajomy mechanik nie mógł się uporać.W czym rzecz;Wymiana łożysk z tyłu. Wszystko ok aż do momentu gdzie trzeba dobrać się do pierścienia który trzyma łożysko..piasta z półosią na wierzchu, seger zdjęty i dalej stop.
Masz może jakiś sposób aby go ściągnąć, czy jakiegoś szpeja trzeba sobie wyprodukować? |
_________________
 |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 07-01-2011, 16:28
|
|
|
speedy napisał/a: | Kolego "lesmen" może zupełnie nie w temacie ale nie znalazłem na forum i ani ja, ani znajomy mechanik nie mógł się uporać.W czym rzecz;Wymiana łożysk z tyłu. Wszystko ok aż do momentu gdzie trzeba dobrać się do pierścienia który trzyma łożysko..piasta z półosią na wierzchu, seger zdjęty i dalej stop.
Masz może jakiś sposób aby go ściągnąć, czy jakiegoś szpeja trzeba sobie wyprodukować? | Metoda podejrzewam bardzo prosta-sama piłka do metalu lub jeżeli czujesz się na siłach to szlifierka i trzeba ten pierścień podciąć. Trzeba tylko, uważać żeby nie ryznać przy tym półośki, bo może z czasem się ukręcić.
Nadcięty zejdzie bez problemu nie robiłem tego w pajerce ale swego czasu zmieniałem łożyska na półosiach w fiacie 125p myślę ze metoda osadzania jest w obu przypadkach jednakowa. Pierścienie są elementami jednorazowymi i po montażu łożyska nowy pierścień należy nagrzać do czerwoności i wrzucić na półośkę. Dzięki połączeniu na gorąco założony pierścień jest nie do zdarcia... no chyba że się zna na niego sposób:wink:
Powodzenia |
|
|
|
 |
speedy
Nowy Forumowicz
Auto: pajero I 2,5 TD 90r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 6 Skąd: Karniowice
|
Wysłany: 07-01-2011, 17:00
|
|
|
Dzięki. Tak też podejrzewałem a ten sam patent przy capri stosowałem. Niby w serwisówce jest do tego "specjalne" narzędzie i ani słowa o jednorazowości pierścienia ale kto tam wie. Mecher twierdzi że jak nowy to żaden "pasujący od innego" bo w sumie nie tędy droga. Cóż, poszukać pierścienia i samemu temat po raz kolejny przerabiać..Może jakąś foto-instrukcję po drodze zrobię. |
_________________
 |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 07-01-2011, 22:42
|
|
|
speedy napisał/a: | Dzięki. Tak też podejrzewałem a ten sam patent przy capri stosowałem. Niby w serwisówce jest do tego "specjalne" narzędzie i ani słowa o jednorazowości pierścienia ale kto tam wie. Mecher twierdzi że jak nowy to żaden "pasujący od innego" bo w sumie nie tędy droga. Cóż, poszukać pierścienia i samemu temat po raz kolejny przerabiać..Może jakąś foto-instrukcję po drodze zrobię. | Co niby masz kombinować...kup zestaw naprawczy łożyska tylnego koła i wszystko masz dopasowane przykładowo tutaj masz taki zestaw (indeks nr H25004)
http://sklep.intercars.com.pl/
No czy jest tylko ten pierścień coś nie jestem na podstawie zdjęć do końca przekonany trzeba by to upewnić... |
|
|
|
 |
speedy
Nowy Forumowicz
Auto: pajero I 2,5 TD 90r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 6 Skąd: Karniowice
|
Wysłany: 08-01-2011, 08:47
|
|
|
Dokładnie ten zestaw mam (co prawda 20 zeta tańszy) ale nie ma w nim wspomnianego pierścienia - jest łożysko dwa uszczelniacze i nic więcej. Podjadę do Filipowicza może mają. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|