[MSS 1.6] Wymiana gałki oraz mieszka lewarka zmiany biegów |
Autor |
Wiadomość |
SiMa
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 368 Skąd: Opole; Kępno
|
Wysłany: 10-01-2011, 12:25 [MSS 1.6] Wymiana gałki oraz mieszka lewarka zmiany biegów
|
|
|
Witam serdecznie,
Zamówiłem sobie gałkę i mieszek będąc pewnym, że wymiana nie będzie nastręczać problemów, ale... nigdzie nie mogę znaleźć informacji, jak odkręcić tą cholerną gałkę .
Jedni piszą, żeby odkręcać, inni żeby ciągnąć do góry, ale próbuję to "ni chu chu".
W serwis manualu jest schemat jak po kolei demontować, ale nie jest napisane "jak"
Może ktoś z Was wie, albo już to robił i mógłby zamieścić opis tutaj.
Pozdrawiam |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
siwy113
Forumowicz
Auto: mitsubishi space star
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 82 Skąd: Węgorzyno
|
Wysłany: 10-01-2011, 13:24
|
|
|
no właśnie taż bym to chciał wiedzieć |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 10-01-2011, 14:23
|
|
|
W Clio I było tak, że gałka nie była przykręcana, ale przyklejana i któregoś dnia po wrzuceniu dwójki została mi w dłoni
Jeśli jesteś pewien, że chcesz wymienić gałkę, to może ją z wierzchu potraktować czymś ostrym, aż dotrzesz do metalu i się wtedy okaże, czy jest na wcisk, czy jest wkręcana, a może jest tam jakiś pierścień z blokadą. (Wiem, że rozwiązanie brutalne, ale inne nie przychodzi mi do głowy) |
_________________ Si vis pacem, para bellum. |
|
|
|
 |
SiMa
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 368 Skąd: Opole; Kępno
|
Wysłany: 10-01-2011, 14:37
|
|
|
Z tego co się orientuje to w spejsie jest właśnie francuska skrzynia, bodajże z Renault.
Ale takie brutalne rozwiązanie zastosuję w ostateczności (ale dzięki za pomoc ).
Jak niczego się nie dowiem tutaj, to myślę, żeby podjechać jeszcze do mechanika, może on coś podpowie... |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-01-2011, 15:06
|
|
|
Tak wygląda budowa tego ustrojstwa
 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
SiMa
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 368 Skąd: Opole; Kępno
|
Wysłany: 10-01-2011, 16:03
|
|
|
Dzięki za schemacik
Mam właśnie podobny schemat i pod gałką jest taka mała "pierdułka" a na niej sprężynka (to jest chyba odpowiedzialne za "podnoszenie wstecznego").
Ale niestety dalej nie widzę jak to rozkręcić...albo jestem jakiś niekumaty |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
futrzany
Forumowicz Futrzany
Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Kwi 2007 Posty: 185 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 10-01-2011, 19:32
|
|
|
Panowie rozwiąże wasz problem w silniku did i skrzyni volvo gałka się odkręca a natomiast w skrzyni renault w czarnych gałkach jest problem w 99% gwint z gałki zostaje urwany i pozostaje na sztycy ,nie ma problemu tylko z gałkami czarno -srebrnymi angielska wersja 'mirage' takę posiada i odkręca się idealnie |
_________________
 |
|
|
|
 |
SiMa
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 368 Skąd: Opole; Kępno
|
Wysłany: 10-01-2011, 19:38
|
|
|
No i problem rozwiązany ...chociaż miałem cień nadziei, że da się to jakoś odkręcić.
Wielkie dzięki futrzany |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
halbog
Mitsumaniak Homo Swidnicensis

Auto: Kia Carens 2,0 CRDi 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 465 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 11-01-2011, 11:41
|
|
|
SiMa, a gdzie znalazłeś mieszek? Mój się przetarł i zbieram się do wymiany .
Pozdrawiam
Bogdan |
_________________ Z wiatrem we włosach:)
 |
|
|
|
 |
SiMa
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 368 Skąd: Opole; Kępno
|
Wysłany: 11-01-2011, 11:48
|
|
|
halbog napisał/a: | SiMa, a gdzie znalazłeś mieszek? Mój się przetarł i zbieram się do wymiany .
Pozdrawiam
Bogdan |
Szukałem takiego pod kolor auta (czerwone) i google znalazło mi sklep "Protector" .
Można u nich użyć wyszukiwarki pod konkretny model auta, ale i tak większość rzeczy jest uniwersalna .
Po zamówieniu dostaje się maila z prośbą o potwierdzenie zamówienia i podanie marki i modelu auta.
Tutaj jest adres: http://www.tuning1.com/info,936
Pozdrawiam |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
siwy113
Forumowicz
Auto: mitsubishi space star
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 82 Skąd: Węgorzyno
|
Wysłany: 12-01-2011, 21:28
|
|
|
witam pytanie z innej beczki może ktoś z was wie jakie trzeba wymienić gumy na wybieraku by jedynka i wsteczny wchodziły przyzwoicie bo już mam dość walczenia z tymi biegami a żona prawko robi i aż mnie ściska w dołku jak ona będzię męczyć skrzynię przy tych biegach a robertdg zamieścił taki ładny schemat u góry i może na tym modelu podacie po numerach co i jak to zrobić czy da się samemu czy jednak mechanik kochany czeka mnie. |
|
|
|
 |
SiMa
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 368 Skąd: Opole; Kępno
|
Wysłany: 12-01-2011, 21:37
|
|
|
siwy113, mimo, że u mnie "jedynka" też ciężko wchodzi (muszę lewarek mocniej do siebie przyciągnąć), to nie jestem Ci w stanie pomóc. Ja się już zdążyłem do tego przyzwyczaić
Może inni koledzy wiedzą co i jak
Pozdrawiam |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 13-01-2011, 06:17
|
|
|
siwy113, poszukaj w temacie "wymiana tulejek" u nas i na carismach. Typowa sprawa i było ślicznie opisane jak to zrobić. Chociażby tutaj :klik |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
SiMa
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 368 Skąd: Opole; Kępno
|
Wysłany: 13-01-2011, 18:31
|
|
|
Wracając do głównego wątku tematu...
UDAŁO MI SIĘ WYMIENIĆ TĄ GAŁKĘ!!!!
Nie było to łatwe . Najpierw zasięgnąłem opinii w ASO, gdzie powiedzieli, że gałka jest odkręcana, co jest totalną bzdurą.
Dopiero mechanik mi ją zdemontował (za free ). Najpierw przekręcił w lewo co spowodowało, że gałka zaczęła się obracać (ale nie odkręcać).
Dopiero mocne pociągnięcie do góry spowodowało jej zdemontowanie.
nr 1 - tutaj były "ząbki", które wchodziły w metalowe ząbki na lewarku (nr 2 na drugim zdjęciu); widać, że są wyszczerbione, przez kręcenie. Prawdopodobnie wystarczyłoby samo mocne pociągnięcie w górę.
nr 1 - to jest sprężynka do "podciągania" wstecznego
nr 2 - na tym jest osadzona gałka.
Tak wygląda to po wymianie gałki:
A tak prezentuje się całość (mieszek jest nałożony na stary, bo nie miałem już dzisiaj czasu i siły na jego wymianę ):
Mam nadzieję, że te informacje pomogą innym. POZDRAWIAM!! |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
siwy113
Forumowicz
Auto: mitsubishi space star
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 82 Skąd: Węgorzyno
|
Wysłany: 14-01-2011, 17:18
|
|
|
SiMa powiedz kolego jak się ma dobór tej gałki jak szukać chodzi mi oczywiście o otwór w który wchodzi wybierak każda gałka by tam pasowała czy trzeba jakieś specjalnej. |
|
|
|
 |
|