Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Cari 1.9 Td 96r Problem z odpalaniem POMOCY!!!
Autor Wiadomość
Brou88 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 Td 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-01-2011, 18:51   [Cari 1.9TD] Cari 1.9 Td 96r Problem z odpalaniem POMOCY!!!

Witam Forumowicze mam następujący problem w mojej Cari autko ma przejechane ponad 300 tyś Km dodam że jedzilo bez zarzutu. Zawiozłem auto do znajomego mechanika gdyż musiałem już zmienić pasek rozrządu zauważyliśmy że z pod Głowicy wylewał sie olej wiec zdecydowałem ze ją ściągniemy i zrobimy uszczelke pod Głowicą ktorą splanowałem oraz wymienione zostały prowadnice zaworów wydech. + nowe siece+ co za sobą pociągneło i regeneracje turbiny ponieważ ona już puszczała olej po poskładaniu wszystkiego auto ciężko odpalało i strasznie kopciło wiec zawiozłem go do pompiarza ktory ustawił pompe auto owszem nie kopci już i trzyma obroty równo ale nie ma szans zeby odpaliło na zimnym silniku jedyna opcja to strzał samostartu w dolot i wtedy odpali. Jak już odpali po chwili zapala sie kontrolka check podczas chwilowej jazdy do 2500 3000 obr gaśnie natomiast jak obroty spadają (np. zatrzymam sie na skrzyżowaniu) to znowu sie zapala. Co sie może dziać? miał juz ktoś kiedyś podobny przypadek?
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 10-01-2011, 19:03   

Wg mnie masz źle ustawiony kąt wtrysku. Tzn. masz opóźniony zapłon i dlatego źle odpala. Spróbujcie z mechanikiem na różnych ustawieniach pompy.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Brou88 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 Td 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-01-2011, 19:09   

Już probowaliśmy nawet kupiłem specjalny klucz do ustawiania pompy Lucasowskiej jak uda sie odpalić jest elegancko jak silnik chwile pochodzi pozniej go zgasze to spoko odpali natomiast jak wjade na noc do garażu rano nie ma szans zeby odpaliła moge kręcić do wyładowania akumulatora i nic

[ Dodano: 10-01-2011, 19:13 ]
nie ma szans na zimnym silniku bez plaka albo samostartu :(

[ Dodano: 10-01-2011, 19:14 ]
aha dodam jeszcze że pompka na filtrze jak przyjde rano jest miękka tak powinno być?
 
 
pamar 
Mitsumaniak
Kainamustim


Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 4173
Skąd: Andrespol/Radków
Wysłany: 10-01-2011, 19:15   

Brou88 napisał/a:
+ nowe siece+
a grzeją?
Brou88 napisał/a:
odpalało i strasznie kopciło
może coś z tym rozrządem pokopaliście.
_________________
ad futuram rei memoriam:
Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie ;-)
http://www.mitsumaniaki.com/
http://www.mmdzieciom.pl/
 
 
Brou88 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 Td 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-01-2011, 19:20   

rozrząd na znakach tak jak ma być świece odkrecałem po kolei i sprawdzałem przekrecając kluczyk prąd szedł przez przekaznik tak jak powinno być

[ Dodano: 10-01-2011, 19:23 ]
a przestało kopcić jak ustawiliśmy koło na pompie. Najgorsze jest to że nie ingerowaliśmy po ściągnięciu głowicy w pompe została tylko ściągnieta z korpusu i odstawiona na bok , wtryski też sprawdzałem są ok wymieniłem zawór iglicowy na pompie dalej nic
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 10-01-2011, 19:23   

A napięcie do świec dochodzi?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Brou88 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 Td 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-01-2011, 19:24   

tak tak żarzą tak jak trzeba

[ Dodano: 10-01-2011, 19:30 ]
a powiedzcie mi ten check też mnie bardzo zastanawia gdzie nie podjade zeby ktoś sie wpioł z kompem do auta to wszyscy mówią ze za stare i sie nie da chyba podjade do mitsubishi bo już nie mam do niej siły dodam Jeszcze że autem nie jeżdze już miesiąc a jazda to moj zarobek wiec też jest nie za ciekawie bo już wrzuciłem do niej troche kaski i dalej nic :(
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 10-01-2011, 19:32   

Ja bym tą pompę dobrze sprawdził i znaki na rozrządzie jeszcze raz dokładnie i powoli. Skoro do końca chodziło, to podczas remontu musiał mechanik przy czymś błąd popełnić...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Brou88 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 Td 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-01-2011, 19:37   

A może to być wina ze układ paliwowy sie gdzieś zapowietrza ? bede jeszcze probował naprawde już przy rozrządzie nie ma sie do czego przyczepić wszystko jest elegancko na znakach i auto odpalone naprawde ładnie pracoje i nie czółem żeby było jakieś zamulone
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 10-01-2011, 20:01   

Słuchaj może gdzieś przewód któryś dostaje powietrza i paliwo opada. Tak miał ostatnio kolega w maździe... Posprawdzaj połączenia wszystkie, przy pompie itd. Jeżeli ładnie chodzi po odpaleniu nie dymi, to raczej z pompą ok. W tym wypadku szukaj nieszczelności jw.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 10-01-2011, 20:31   

kąt wtrysku ustawiony na czujnik zegarowy na wartośc co jest na dzwignii ??
Zczytaj błędy metodą na spinacz opis w faq a potem trzeba posprawdzać omomierzem to co wy-mruga. Jak podasz numerki to podam ci wartości pomiarów.
W tym silniku nawet x431 podejdzie tylko trzeba ustawić renault.
Sprawdź czy nie masz przecieków na pompie. Wypadało by również sprawdzić wtryski
 
 
 
Brou88 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 Td 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-01-2011, 22:45   

pawelsonx Wtryski były sprawdzane i są ok jutro kolejny dzień grzebania także bede kąbinował jeszcze sprawdze w faq jak to sie tam podpina do kompa i o co chodzi z tymi błedami i dam ci znać

[ Dodano: 10-01-2011, 22:48 ]
a z przewodami to zrobiłem myk taki że kupiłem zawór zwrotny i mały filterek paliwa i podpiołem to przed pompe jak rano sprawdzałem przed odpaleniem to ropa w filterku była nawet filterek był pełny trzeba kąbinować dalej jeszcze nie ogarniam o co chodzi z podpięciem na spinacz ale poczytam
 
 
lppbgn 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 62
Skąd: Białystok
Wysłany: 12-01-2011, 07:54   

Może ściągnij koło od rozrządu na pompie, te, w którym reguluje się kąt pompy i zobacz, czy przy montażu nie pękło na klinku. Daje to taki efekt, że przestawia Ci się kąt. Koło to przykręca się niezbyt mocno, wartości nie znam, ale znacznie delikatniej trzeba się z nim obchodzić, niż z innymi.
 
 
 
Brou88 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 Td 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-01-2011, 20:54   

koło od pompy jest ok ale ściągnołem dekiel zaworowy i zostały zmierzone luzy zaworowe na ssącym powinno być 0.25 a na wudechowym 0.40 lub 0,45 a jest 60 i 80 wiec jeszcze wiecej wyjdzie na zimnym silniku to też może być przyczyna?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-01-2011, 21:01   

Brou88 napisał/a:
luzy zaworowe na ssącym powinno być 0.25 a na wudechowym 0.40 lub 0,45 a jest 60 i 80 wiec jeszcze wiecej wyjdzie na zimnym silniku to też może być przyczyna?


A może 0.6 i 0.8 mm, to napewno musisz wyregulować, bo cyrki niezłe się przez to dzieją ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.