Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Adaho_krak
16-11-2010, 21:16
[1G 90-94] dziewne wibrację Mitsubishi Eclipse G1 6bolt
Autor Wiadomość
kaliber9 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 11
Skąd: Gliwice
Wysłany: 15-11-2010, 22:58   [1G 90-94] dziewne wibrację Mitsubishi Eclipse G1 6bolt

Witam

Szukam podpowiedzi gdzie mogę znaleźć przyczynę problemu mojego miśka.
Mianowicie chodzi o to jak w temacie.
Są wibracje przy niskich jak i przy wysokich obrotach. Przy niskich ok 800 obr/min nawet mi się trzęsie lewa lampa. Jazda 2 - 3 tys obr spokój potem zaczyna się wycie do 7200 wtedy to już niesie po całej desce.
Mocy raczej nie stracił, ale kultura pracy silnika pozostawia wiele do życzenia. Wibracje są dość odczuwane na kierownicy - tylko mi nie piszczcie że mam koła wyważyć;P wrzucę luz i jest cisza i spokój. Ogólnie, silnik pracuje głośno

- Zawieszenie wydechu jest ok.
- Katalizator czasem brzdęknie ale to z tego że się chyba wypalił i dzwonią grodzie
- wydech raczej szczelny
- poduszki silnika są nowe. Kupowałem je od tego gościa z Krakowa. Jednak ta koło rozrządu nie miała otworu centralnie tylko wyżej jest trochę jakiś centymetr. To jest jedyny mój punk zaczepienia ale nie wiem czy to robi aż taką różnice żebym aż tak czół wibracje na całej budzie..
- olej zmieniony

Mi się skończyły pomysły
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 30-11-2010, 13:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-11-2010, 23:03   

Wałki balansowe sprawdzałeś :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kaliber9 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 11
Skąd: Gliwice
Wysłany: 15-11-2010, 23:13   

Rozrządu nie ruszałem jeszcze wcale.. masz na myśli regulacje i wymiana paska czy coś jeszcze ?
 
 
 
lombard 
Forumowicz
JESTEM HARDCOREM !!!

Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 266
Skąd: Koszalin
Wysłany: 16-11-2010, 00:03   

A czy przed wymianą poduszek silnika miałeś takie akcje ?
Poduszki zwykłe czy poliuretany ?
Jeżeli robiłeś cokolwiek przy rozrządzie to może - jest przestawiony o np.2 zęby.
Ale z tego co piszesz obstawiam na stały numer w ecli - ( znam z autopsji ) - panewka...
 
 
 
kaliber9 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 11
Skąd: Gliwice
Wysłany: 16-11-2010, 00:10   

Kolego. Jak wyżej - rozrządu nie ruszałem jeszcze wcale. Poduchy zwykłe
Przed wymianą było tak samo. Wymieniłem je bo praktycznie ich nie było - pocięte i pourywane. Panewka raczej nie
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-11-2010, 00:19   

kaliber9, to co opisujesz to zwykle wina przestawionego rozrządu, możliwe że pasek przeskoczył o ząb lub dwa lub po prostu ktoś go źle założył. Możliwe jest również pęknięcie paska od wałków balansowych, lub zatarcie łożyska tych wałków. Raczej szukałbym przyczyny tych drgań w rozrządzie.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-11-2010, 09:51   

miałeś powywalane poduszki właśnie przez niewyważony silnik, jak były rozwalone to silnik tylko "podskakiwał" na poduchach bo opierał się głównie na ich dolnej części (resztkach) natomiast po wymianie poduszek amplituda wibracji w górę też się przenosi bo poduchy trzymają też w "górę"

zrób rozrząd puki jeszcze masz poduchy całe//// ale nie jedź do "agro mehanika" tylko do kogoś kto się na tym zna, poszukaj godnych polecenia warsztatów na forum regionalnym

zła praca silnika może być również spowodowana innymi niedomaganiami, w układzie zapłonowym, wtryskowym jak i mechanicznych niedomagań silnika jak przedmuch pod uszczelką czy zawory/popychacze

w razie jak sobie rady nie dasz, zapraszam do mnie do bielska, dasz na flaszkę (nie flaszkę tylko na flaszkę, nie pije alco) to Ci poustawiam/wymienie rozrząd, tylko mówię od razu, jak mi przyjedziesz z ledwie trzymającym się paskiem i piszczącymi rolkami bez zamiaru wymiany rozrządu to Cię ***** (okrzyczę) ;p

[ Dodano: 16-11-2010, 10:23 ]
proszę przenieść do technicznych
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
kaliber9 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 11
Skąd: Gliwice
Wysłany: 17-11-2010, 21:30   

Jestem umówiony już na rozrząd. Co przypadku jeżeli wibracje nie znikną? Gdzie szukać dalej ?
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-11-2010, 22:00   

u wróżki? ;p będziemy myśleć, ale sądzę że nie będziemy musieli, niech mechanior pamięta o sprawdzeniu pozycji wałka balansowego pompy oleju odkręcając śrubę z boku bloku i wsadzając śrubokręt...
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
kaliber9 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 11
Skąd: Gliwice
Wysłany: 26-11-2010, 22:35   

Dziękuje koledzy.

Sprawa wyjaśniona. Pasek balansowy był zmielony:). Dziękuje Wam za pomoc.
Rozrząd wymieniony z pompa i napinaczem także jeszcze trochę pojeździ.
Jeszcze raz dzięki.
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-11-2010, 23:25   

kaliber9 napisał/a:
Co przypadku jeżeli wibracje nie znikną? Gdzie szukać dalej ?

zenek_bb napisał/a:
u wróżki? ;p będziemy myśleć, ale sądzę że nie będziemy musieli...


no to super :D cieszyMy się też bardzo że mogliśmy pomóc :)
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 27-11-2010, 01:01   

najbardziej cieszy fakt ze pasek balansu nie wlaz w rozrzadu :)
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-11-2010, 10:31   

a wiesz barteski co jest najśmieszniejsze? że niektórzy to mają fuksa:

kaliber9 10:19:33
ale zadnych srubokretow nigdzie nie wkladalem
kaliber9 10:19:45
poprostu ustawilem wszysyko na znakach

my się tu produkujemy żeby sprawdzić pozycje wałka balansowego, mówimy jak ma być dobrze to i tak ludzie nie słuchają ;p jak by trafił źle z tym znakiem to by dalej miał wibracje i temat ciągnął by się dalej w stronę całego silnika.... chłopak by wymienił pół silnika bo rozrząd źle by miał i ciskał by nam że jest dobrze ustawiony ;p

PAMIĘTAĆ (do wszystkich co czytają temat) USTAWIAĆ NA ZNAK I SPRAWDZAĆ POZYCJE WAŁKA ŚRUBOKRĘTEM W OTWORZE Z TYŁU BLOKU (po odkręceniu śruby) JAK ŚRUBOKRĘT WCHODZI NA 2CM OBRÓCIĆ ZĘBATKĘ O JEDEN OBRÓT ZNÓW NA ZNAK, ŚRUBOKRĘT MA WEJŚĆ NA CONAJMNIEJ 6CM!!! Zgodnie z tą instrukcją postępować, sprawdzić po 6ciu obrotach wału wysunięcie napinacza!!! Bo może się okazać że napinacz nie napnie paska i bum będzie kuku tłok zaworom zrobi :)
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
verga 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 2.0 1993
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 5
Skąd: Starachowice
Wysłany: 10-01-2011, 17:13   No ale fuks

No niezły fuksiarz jesteś. ja dopiero co robiłem głowicę i zawory bo mi mechanior przy ostatniej zmianie rozrządu nie zmienił małego paska rozrządu. Zerwał się i wkręcił w główny rozrząd :) . Obrócił go o 180 stopni. Dodam że to już drugi raz kiedy robie głowicę bo za pierwszym zerwał mi się główny pasek po 30tyś :) . No ale pechowcem trzeba się urodzić. I tak muszę jechać jeszcze z nim na chwilę do mechanika bo coś mi paski popiskują i boję się że gdzieś trą.
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-01-2011, 22:43   

verga napisał/a:
zerwał mi się główny pasek po 30tyś


ciekawe co to za "wynalazek" był, może ContiConti ;p albo inne VWgroup...
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.