Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pilne pytanie wymiana szpilek w tylnej piaście
Autor Wiadomość
bojrob 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 19
Skąd: Kołobrzeg
  Wysłany: 04-12-2010, 10:36   Pilne pytanie wymiana szpilek w tylnej piaście

Panowie, mam pilne pytanie odnośnie wymiany szpilek w tylnej piaście Pajero II '93r, ponieważ nie wiem, czy mechanik nie ma zielonego pojęcia odnośnie wymiany, czy chce mnie zrobić na kasę.

Otóż powiedział on, żeby wymienić szpilki w piaście, musi przeciąć stalową tuleję na półosi i rozwalić łożysko. Twierdzi, że innego sposobu na wyjęcie półosi z piasty i wymiany szpilek nie ma...

Jeśli ktoś już wymieniał szpili piasty - chodzi oczywiście o te, które mocuję felgę koła - to proszę o odpowiedź, czy rzeczywiście trzeba rozwalać łożysko i tuleję stalową...

Chodzi tu o sporą kasę, którą sobie zażyczył mechanik - części (łożysko i tuleja) 250 zł i robocizna 150 zł - to jest ździerstwo moim zdaniem.
_________________
Pozdr. Robert
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 04-12-2010, 11:25   

to bzdura!!! Ja wymieniałem sam u siebie i nawet piasty nie trzeba odkręcać u mnie, bo w niekturych przypadkach podobno trzeba. Ale u mnie były takie specjalne nacięcia, że wszystkie dało się wymienić bez problemu. Chyba, że konstrukcja w 2,5 td 93r jest inna niż 2.8 td 96r. Ale nie wydaje mnie się :-k
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 04-12-2010, 12:46   

Nie trzeba rozbierać, chyba że masz nadzwyczaj długie szpilki.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
bojrob 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 19
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 04-12-2010, 19:58   

No niestety, mój Pajero to chyba jaki wyjątek. U mnie trzeba było rozbierać piastę, ponieważ tuż za łepkami szpilek znajduje się pierścień ABS-U i uniemożliwia on wyjęcie szpilek....

Skroili mnie na 300zł z wymianą łożyska, które połamali i tuleję osadczą, którą musieli przeciąć, bo nie potrafili jej zdjąć inaczej....

Masakra... jacy fachowcy....co dziwne było 3 mechaników i wszyscy trzej powiedzieli, że łożysko trzeba rozwalić i przeciąć tuleję, podczas gdy po rozmowie w serwisie powiedzieli mi , że i tuleje i łożysko ściąga się ściągaczem i nie potrzeba ich niszczyć.

Ot, jakich mamy mechaników w Polsce :twisted: :twisted: :twisted:
_________________
Pozdr. Robert
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 05-12-2010, 01:36   

Aż strach pomyśleć, co by zrobili gdyby mieli do wymiany np. samo łożysko - przecieliby je na pół i przyspawali? :banghead:
przecież w najgorszym wypadku półoś można wyciągnąć :mrgreen:
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 05-12-2010, 08:13   

nie wiem bez kitu o co chodzi...Ja też mam ABS i nie było żadnych przeszkód :roll:
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
Geo 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero'93 Long/ l200 '06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 30
Skąd: Gdansk
Wysłany: 09-01-2011, 14:30   

Mialem podobny problem w Pajero '93. Wymiana szpilki. Mechanik, raczej rzetelny, mowil to samo, tzn albo sciagniecie tulei specjalnym sciagaczem albo rozciecie i wsadzenie nowej (na gorąco (?) ). Innej rady podobno nie ma.
 
 
Bushey 
Mitsumaniak


Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 129
Skąd: UK
Wysłany: 11-01-2011, 11:19   

Co finansowo wychodzi podobnie bo kto ma ściągacz po za serwisem? Miałem do wymiany dwie z przodu - zerwany gwint. Wystarczyło poprawić narzynką i założyć nowe nakrętki. Trzymają dobrze teraz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.