Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
3.0 v6 nie mam napędu 4x4
Autor Wiadomość
sammy69 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 15
Skąd: Islandia
  Wysłany: 09-01-2011, 01:12   3.0 v6 nie mam napędu 4x4

Witam! Postanowiłem sie pobawic troche na śniegu z napędem na 4 koła i sie sam wybił od tego czasu nie moge go juz zapiąć. 2h chodzi idealnie ale jak tylko wsadze 4h to tylko są dzwieki jakby jakaś zębatka tarła o inną i nic sie nie dzieje auto stoi. Dalej jak wsadze szybkie 4hhc (czy jakoś tak) to sie zapina ale tylko tył. 2 dni działania i udało nam sie wytargać ten reduktor ale nic nie widac w nim wszystkie zebatki ok nie ma jakiegós zęba urwanego. Co może być przyczyną ?? Pajero 1992 long 3.0 v6 automat 155km. Aha i raz udalo mi sie wbic 4h ale tylko na chwile jak tylko ściagnołem noge z gazu znowu sie wypioł i tylko dzwieki zębatek bylo słychać. Prosze o pomoc sammy69
_________________
samy
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 09-01-2011, 08:29   

może wypadło zabezpieczenie na wodziku? Albo sama przesuwka jest uszkodzona.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 09-01-2011, 10:18   

a może coś się stało z łańcuchem w reduktorze tu masz opisany problem i ojawy
http://forum.mitsumaniaki...%F1cuch&start=0
 
 
sammy69 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 15
Skąd: Islandia
Wysłany: 09-01-2011, 10:46   

Zabezpieczenia sa dobre. Łańcuszek nie ma luzu i to nie jest dzwiek łańcuszka tylko tego pierścienia który przesuwa sie z 2h na 4h. widać na nim ślady tarcia. Wodziki chodza lekko. Z naszych obserwacji wydaje sie nam ze spreżyna dociskowa na wodziku nie ma siły wepchać pierścienia. Macie jakieś jeszcze pomysły ?
_________________
samy
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 09-01-2011, 11:43   

sammy69 napisał/a:
Macie jakieś jeszcze pomysły ?

Może podpowiedz jeszcze czy to skrzynia SS czy ES :biggrin:
sammy69 napisał/a:
Aha i raz udalo mi sie wbic 4h ale tylko na chwile jak tylko ściagnołem noge z gazu znowu sie wypioł i tylko dzwieki zębatek bylo słychać.

Mi to wygląda na nieszczelne podciśnienie na przednim moście (wężyki, membrana, zaworki, albo z silnika do zaworków),
przez to nie ma siły zapiąć przodu do końca, a jak już zapnie to potem na niższych obrotach (bo zbyt małe podciśnienie) od razu odłącza :biggrin:
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2011, 16:33   

rico.1,
sammy69 napisał/a:
4hhc (czy jakoś tak)


Więc raczej SS :wink:
 
 
Bushey 
Mitsumaniak


Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 129
Skąd: UK
Wysłany: 09-01-2011, 18:14   

mialem taki sam przypadek we fronterze - pomagalo trzymanie reka dzwigni :)
przypuszczam, ze stalo sie tak z nieuzywania napedu przez poprzedniego wlasciciela od nowosci. cos tam nawet czytalem na ten temat na forum opla ale nie pamietam co to bylo. sorki, ze nie pomoglem :(
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 09-01-2011, 20:38   

bartek2800 napisał/a:
sammy69 napisał/a:
4hhc (czy jakoś tak)


Więc raczej SS

:biggrin: :biggrin: też stąd się domyśliłem, dlatego sammy69 podpowiedź już ma :mrgreen:
 
 
sammy69 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 15
Skąd: Islandia
Wysłany: 12-01-2011, 06:10   

Nie wiem jaka to skrzynia:( I tam nie mam żadnej hydrauliki w reduktorze ona jest prosta jak konstrukcja cepa. Manualna aż do bublu. Tam były takie kulki ktore odpowiadały za światelka na tablicy i na wodiku był zadzior. Nie widząc innych przyczyn przeszlifowaliśmy go i wsadziliśmy cały reduktor do auta 2 dni pracy. I dalej nic. Juz nie mam sił mój mechanik sie jeszcze nie poddaje i chce to ściagać i dalej patrzec ale szkoda m chłopa i siebie bo to kupa roboty nie wiemy czego szukać. Naprawde przydała by sie jakaś pomoc. Pozdrowionka:]
_________________
samy
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 12-01-2011, 09:32   

sammy69 pisałem o przednim moście, a reduktor zostaw w spokoju (fakt troche pracy poszło na marne) :biggrin:
 
 
sammy69 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 15
Skąd: Islandia
Wysłany: 03-03-2011, 02:45   

Riko miałes racje most. Mam juz napedy ale dopieru po odlaczniu reczne pompy przedniego mostu. Problem polega na tym ze caly czas idzie prad do nich i jak wrzucam 4wd to pompa nie wylacza sie i sprezyna nie odbija i caly czas przedni most jest odblokowany w rezultacie nie mam zadnego napedu bo tyl sie nie zakleszcza w reduktorze. Czyli padla mi elektryka a gdzie mam szukac przyczyny ?? Dlaczego caly czas prad zostaje wysylany ??
_________________
samy
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 03-03-2011, 21:05   

sammy69 napisał/a:
Problem polega na tym ze caly czas idzie prad do nich

Jeśli chodzi o zaworki to powinno być tak: przy 2H - na zaworkach napięcie 12V, wrzucasz 4H i dalsze - 0V, a jak wyłączasz przód i kontrolki na tablicy migają - na zaworkach 0V, jak zgasną to 12V. Sprawdź.
sammy69 napisał/a:
jak wrzucam 4wd to pompa nie wylacza sie i sprezyna nie odbija i caly czas przedni most jest odblokowany

Prawidłowo to bez podciśnienia na membranie (zdjęte wężyki) przedni most powinien być cały czas zapięty lub po obróceniu kół powinien sam się zapiąć. Dopiero podciśnienie może wypiąć przód.
sammy69 napisał/a:
Mam juz napedy ale dopieru po odlaczniu reczne pompy przedniego mostu

Jak odłączałeś? Przesuwałeś wodzik membrany w lewo? Czy odłączałeś wężyki?
Napisz jeszcze co z kontrolkami na tablicy, jak włączasz napędy to świecą na stałe czy coś miga?
 
 
sammy69 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 15
Skąd: Islandia
Wysłany: 08-03-2011, 03:47   

Odpinam elektryke 2 złaczki pod filtrem powietrza i abs-em. Jak odepne to lamki sie juz zapalaja i nie migaja. To na 100 elektryka jest. Jak mi sie juz uda z tym uporac to zajmiemy sie jeszcze tempomatem bo nie trzyma predkosci i spalaniem bo 25 na 100 to chyba troche duzo :D :D
_________________
samy
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 08-03-2011, 23:23   

sammy69 napisał/a:
Jak odepne to lamki sie juz zapalaja i nie migaja.

To mogą być tylko kontrolki. Jak wtedy rzeczywiście przedni napęd mechanicznie się załącza i możesz normalnie jeździć to sprawdź napiecie na wtykach tych zaworków - na obu powinno być w tym momencie 0V. Jeśli jest jakieś napięcie, to znaczy że problem siedzi w elektryce - sprawdziłbym sterownik napędów, w konsoli pod radiem taka czarna puszka z wtykiem na 10 pin.
A jeśli jest prawidłowo 0V, znaczy że są gdzieś zapchane wężyki od zaworków do mostu.
 
 
sammy69 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 15
Skąd: Islandia
Wysłany: 06-04-2011, 00:45   

Chodzi i o te wtyczki ?
http://www.przeklej.pl/pl...0028tp2l92e33sp
i
http://www.przeklej.pl/pl...0028tp2sr2e33sp
bo jeśli tak to w nich jest cały czas napiecie , a ten moduł o ten chodziło ?
http://www.przeklej.pl/pl...0028tp4a72e33sp
To wymieniłem go i to samo sie działo :(
Co jeszcze moze być przyczyną ??
_________________
samy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.