Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie działa licznik kilometrów...
Autor Wiadomość
parano 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-01-2011, 12:37   Nie działa licznik kilometrów...

Mam problem ze zliczaniem km....

Licznik (mechaniczny) przestał się kręcić z dnia na dzień...wczoraj np. po przejechaniu 15 km, licznik z przebiegiem dziennym przekręcił się o..2km, potem stanął już zupełnie i ani drgnie, ani duży ani mały..Prędkościomierz działa.

Rozkręciłem, niby nic się nie zacina, a jednak się nie kręci.
Czy ktoś ma pomysł? Czy silniczek licznika z 2.0, tudzież z Angola będzie bez problemów pasował do 2.5V6? Mam skrzynię manualną, ale jak sądzę między automatem a manualem nie ma różnicy tutaj ;)

pozdrawiam
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-01-2011, 15:04   

Będzie pasował z Anglika. Kryterium wyboru będzie tutaj skala. Jeśli masz do 240km/h to musisz szukać takiego licznika, więc potrzebujesz raczej od 2,5. Najlepiej jak przełożysz wszystko co jest pod tarczą prędkościomierza.

Komuś się pewnie uszkodził jak cofał licznik ;)
 
 
parano 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-01-2011, 16:28   

To jeszcze pytanie pomocnicze...Bo wolałbym zachować mój przebieg, bez kręcenia rolkami itp..., więc, czy przekładka samego silniczka do tego licznika jest dużym problemem?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-01-2011, 17:15   

Niestety nie wiem konkretnie jak działa ten mechanizm, ale czy ten przebieg jest tak istotny? Skoro uległ awarii, to na 90% ktoś kręcił licznik, więc i tak nie jest rzeczywisty.

[ Dodano: 12-01-2011, 17:18 ]
Właśnie mi się przypomniało, że z Anglika może i podejdą, ale będą wskazywały przebieg w milach. Poza tym angliki mają wyskalowane do 260km/h.
 
 
AnoniM79
[Usunięty]

Wysłany: 12-01-2011, 20:30   

Owczar napisał/a:
ale będą wskazywały przebieg w milach.

W takim razie można przełożyć sam wkład. A tarcze włożyć stare.
Pzdr
 
 
nietoperek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 291
Skąd: Żoliborz
Wysłany: 12-01-2011, 20:43   

AnoniM79 napisał/a:
Owczar napisał/a:
ale będą wskazywały przebieg w milach.

W takim razie można przełożyć sam wkład. A tarcze włożyć stare.
Pzdr


To nie chodzi o tarcze tylko o przebieg, a tarcza jest w milach i km przynajmniej u mnie.
_________________

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-01-2011, 21:25   

nietoperek, a przebieg w czym Ci pokazuje?
 
 
nietoperek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 291
Skąd: Żoliborz
Wysłany: 12-01-2011, 21:28   

nie mam zielonego pojęcia ale skoro główne są mile to domyślam się że w milach

Nie miałem pojęcia aż do teraz (albo nie zwracałem uwagi) przebieg jest w milach
Załączam foto jakby ktoś chciał.
http://img94.imageshack.us/f/20100207174.jpg
_________________

 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 12-01-2011, 21:44   

panowie, a czy to nie jest tak, ze impuls do zmiany przebiegu jest podawany ze skrzyni?? czy jakos tak??

bo wtedy gdyby był podawany z zewtarz licznika, to niezaleznie od tego jaki jest licznik to w europejczyku bedzie nabijac kilometry, nawet jesli wczesniej w angliku nabijalo mile
(na zasadzie: skrzynia podaje impuls -> licznik przekreca sie o jedna pozycje)
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
parano 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-01-2011, 22:26   

Kupiłem zegary od angola, zobaczymy. Mam nadzieję, że jest tak jak pisze tomek84, i sam silniczek jest taki sam. W sumie to sama mechanika, impulsy o konkretnej częstotliwości musi dostawać z zewnątrz.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-01-2011, 22:56   

Rzeczywiście, poza czujnikiem prędkości jest też czujnik drogi, więc powinno być ok.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 12-01-2011, 23:08   

Niekoniecznie.
Impulsy są przeliczane wg. dzielnika w zegarach. Z tyłu tarczki prędkościomierza masz zawsze nadrukowaną stałą o jaką są mnożone impulsy, w zależności czy to mają być mile, czy km, stała jest inna.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-01-2011, 23:13   

No właśnie się obawiałem, że licznik km przetwarza sygnał prędkości, ale w komp pokładowym wykorzystywano sygnał z czujnika drogi. Tomek, ale jeśli dobrze myślę, to to samo?
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 13-01-2011, 11:02   

Nie przyglądałem się schematowi, ale zegary dostają "czysty" sygnał. Być może ecu i zegary biorą równolegle sygnał ze skrzyni.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
parano 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-01-2011, 21:30   

Dla potomnych :
silniczek przełożony, licznik śmiga, zlicza w kilometrach :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.