Carisma '97 1,6 benzyna nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
Sepuku
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '97 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2011 Posty: 2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 13-01-2011, 10:43 Carisma '97 1,6 benzyna nie odpala
|
|
|
Dzień dobry. po wieloletniej, bezawaryjnej pracy któregoś ranka auto nie odpaliło. Paliwo OK, zasilanie także. Po włączeniu zapłonu, gdzieś z okolicy przepustnicy (ciężko zlokalizować dokładnie - dźwięk się rozchodzi) słychać jakby przerywane cykanie, terkotanie. Przykładałem ucho do pompy na zbiorniku paliwa i jej nie słychać. Czy pracuje aż tak cicho, czy jest zepsuta? Na kostce dochodzącej do niej są 4 piny i na jednym z nich jest +12V na zapłonie. Nie chciałbym jednak kombinować drucikami nad prawie pełnym zbiornikiem benzyny bez schematu elektrycznego. A może to imobilajzer - czytałem gdzieś że można go przepłukać płynem typu WD40? Kluczyki do auta oryginalne. Proszę o jakiekolwiek podpowiedzi. |
|
|
|
 |
fuegos
Forumowicz
Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 164 Skąd: Henfield
|
Wysłany: 13-01-2011, 12:00
|
|
|
W pierwszej kolejnosci proponuje odczytac beldy zeby nie szukac po omacku. Immobilizera sie nie plucze Co najwyzej mozna petle przelutowac - ona najczesciej szwankowala. |
_________________ GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
 |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 13-01-2011, 12:58
|
|
|
Sepuku, Ja proponuje rozrusznik sprawdzić i stan akumulatora. To cykanie to może być spowodowane np. zawieszeniem się szczotek w rozruszniku |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
Sepuku
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '97 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2011 Posty: 2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 13-01-2011, 13:24
|
|
|
kamir napisał/a: | Sepuku, Ja proponuje rozrusznik sprawdzić i stan akumulatora. To cykanie to może być spowodowane np. zawieszeniem się szczotek w rozruszniku |
Dziękuję za odpowiedź, akumulator 100% sprawny, poza tym na innym aku także sprawdzane. Niestety nie jest to cykanie charakterystyczne dla rozrusznika. rozrusznik pracuje płynnie i kręci jak wariat.
[ Dodano: 13-01-2011, 17:01 ]
fuegos napisał/a: | W pierwszej kolejnosci proponuje odczytac beldy zeby nie szukac po omacku. Immobilizera sie nie plucze Co najwyzej mozna petle przelutowac - ona najczesciej szwankowala. |
Dziękuję za odpowiedź. Błędów nie ma, tzn obie kontrolki migają na przemian z taką samą częstotliwością. Zainteresowała mnie natomiast "Pętla" - Co to jest i gdzie tego szukać?? |
|
|
|
 |
hitman
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16V
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 104 Skąd: Radom
|
Wysłany: 13-01-2011, 22:46
|
|
|
Ten dżwięk (cykanie, terkotanie) to pewnie krokowiec, ale czy silnik Ci wogole kręci?(prubuje odpalić). W sumie jak nie słyszysz pompy to wszystko wskazuje na nią. Po przekręceniu kluczyka w ostatnią faze przed odpaleniam(kiedy rozrusznik jeszcze nie kręci) powinieneś słyszeć syczenie pompy paliwa możesz kogoś poprosić żeby przekrecił tak stacujke a ty słuchaj w okolicach tylnej części auta jeśli nie usłyszysz nic to pompa. Jest też gniazdo diagnostyczne pompy gdzieś na ścianie grodziowej, ale to musiałbyś doczytać na forum bo ja już nie pamiętam. Pisz jak postępy...
[ Dodano: 13-01-2011, 22:49 ]
to syczenie pompy powinno być słychać jakoś krótko około 2sekund |
|
|
|
 |
fuegos
Forumowicz
Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 164 Skąd: Henfield
|
Wysłany: 14-01-2011, 10:22
|
|
|
Sepuku napisał/a: | Zainteresowała mnie natomiast "Pętla" - Co to jest i gdzie tego szukać?? |
Znajdziesz ja zamontowana na stacyjce. Ale jak bledow nie ma to raczej nie bedzie ona... Sprawdz te nieszczesna pompe. Bez wyjmowania powinienes okreslic czy pracuje przykladajac reke. Bedziesz czul lekkie drzenie. Miernikiem mozesz sprawdzic we wtyczce czy dostaje zasilanie jakby nie dzialala i nie martw sie nic nie wybuchnie. |
_________________ GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
 |
|
|
|
 |
janekkoszalin
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 3 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 14-01-2011, 18:22
|
|
|
Witam, z tej strony autor postu, założyłem nowe konto (tamto było grzecznościowe).
Problem został rozwiązany - chodziło o pompę paliwa. Przy rozruchu auta popukaliśmy w pompę i załapało. Niemniej trzeba będzie kupić nową pompę. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pozdrowienia. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 14-01-2011, 22:30
|
|
|
janekkoszalin, Masz prawie identyczną Cari do mojej PZDR
Cieszę się, że problem rozwiązany |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
janekkoszalin
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 3 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 15-01-2011, 14:50
|
|
|
kamir napisał/a: | janekkoszalin, Masz prawie identyczną Cari do mojej :D PZDR
Cieszę się, że problem rozwiązany |
Rzeczywiście, na pierwszy rzut oka identyczne;-) Pozdrawiam.
[ Dodano: 18-01-2011, 19:12 ]
Panowie, a teraz czeka mnie wymiana pompy paliwa. Jak się za to zabrać tak, żeby niczego nie schrzanić? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|