Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaśnie po wymianie akumulatora
Autor Wiadomość
provokator
[Usunięty]

  Wysłany: 16-12-2010, 21:33   Gaśnie po wymianie akumulatora

Witam! mam problem po wymianie akumulatora. Autko niestety po odpaleniu nie trzyma obrotów i gaśnie. Po przekręceniu kluczyka jeśli nie podgazuję i nie przytrzymam gazu to obroty spadają i Cari gaśnie. Po prostu nie zostaje na normalnych obrotach tylko spada do 0 i gaśnie.
Brak możliwości nauczenia obrotów zarówno bez jak i pod obciążeniem. Kilkakrotnie udało mi się delikatnie operując gazem ustabilizować obroty na gdzieś w okolicach 800 ale Cari pochodziła tak gdzieś 3 minutki i beż żadnych objawów obroty nagle spadały i zonk.
Nadmieniam, że poza biegiem jałowym autko śmiga jak śmigało, wkręca się na obroty, pali tyle samo, wszystkie odbiorniki działają, kontrolka CE nie świeci. Sprawdzałem ją na rozgrzanym silniku.
Moje typowania:
1. brudna przepustnica bo:
Nigdy jej nie czyściłem. Faktem jest, że przejechałem już około 40 tkm bez czyszczenia przepustnicy ( nie wiem czy w ogóle była czyszczona obecnie autko ma 144 tkm ) ale potrzeby czyszczenia nie widziałem bo silniczek w Cari zawsze chodził jak zegarek.
2. Uszkodzenie czegoś (czego) bo:
Chciałem zrobić wymianę aku na podtrzymaniu z pomocą sąsiada ( taki co k… wszystko wie i umie ) Przyniósł swój aku i chciał go podpiąć równolegle do instalacji by wypiąć stary i podpiąć w jego miejsce nowy. Pomylił sobie tylko + z - i się trochę wystraszył jak łącząc przewód trochę zaiskrzyło. Wtedy już wiadomo nerwy, jak na złość się drugi przewód się odpiął i suma sumarum i tak się komp zrestartował – opuszczanie szyb nie działa na jeden dotyk.
Mam nadzieję, że ta druga opcja to mój wymysł by wszystko pozostałe działa, samo zwarcie aku było na ułamek sekundy.

Jeśli ktoś ma jakieś sugestie będę bardzo wdzięczny za porady.
Autko 1,8 GDI z 2003r.
Pozdrawiam.
 
 
zruk 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '02
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Kalisz
Wysłany: 16-12-2010, 21:38   

Witam też tak miałem całkiem niedawno i poprostu pomęczyłem się tak jak było czyli że na jałowym dodawałem mu gazu i wkońcu się nauczył i jest dobrze (może jakieś 50 km zrobiłem, żeby doszło do normy).
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-12-2010, 21:42   

Opuszczanie szyb musisz nauczyć ;)
czyli szyba w dół do końca i trzymasz guzik przez 3-5s jeszcze i w drugą stronę to samo i tak każdą szybę.
Standard przy odpięciu aku, tak samo silnik trzeba nauczyć obrotów, na forum jest manual,

jak nie czyściłeś przepustnicy to dobrze byłoby zajrzeć do niej, może też krokowiec należałoby przeczyścić
 
 
 
provokator
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2011, 12:46   gaśnie

Wreszcie się zmobilizowałem i mimo iż Cari prawie się nauczyła na nowo obrotów, to jednak przeczyściłem przepustnicę.
Efekt: :biggrin: - Misia znowu chodzi jak zegarek :lol: .
 
 
Manti 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Dębica
Wysłany: 11-01-2011, 13:34   

A jak można sobie samemu przeczyścić przepustnicę

[ Dodano: 11-01-2011, 13:35 ]
???
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-01-2011, 18:08   

Tu jest o czyszczeniu:
http://forum.mitsumaniaki...ie+przepustnicy
 
 
marcinkn 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Gliwice/Knurów
Wysłany: 11-01-2011, 19:05   

jak juz został poruszony temat obrotów i przepustnicy to zapytam, jestem świeżym posiadaczem tego auta spalanie wg kompa pokazuje 9,7 wg mnie coś dużo bo z opinii wynika że ten silnik ma palić około 7,5/8l no ale dobra....nurtuje mnie najbardziej fakt ze jak podjeżdżam pod światła czasem obroty idą lekko w górę potem wracaja na jakieś 800 w wolnym tempie, a czasem jest tak ze w ogóle opadną w dół do około 500 i powrót na ok. 800. więc czy to może być ta nieszczęsna przepustnica z krokowcem?? oprócz tego auto śmiga bez zastrzeżeń...pomożecie??
_________________
Wcześniej Astra H 1.9 150ps
Teraz Mitsubishi Carisma 1.8 GDI i Fiat Bravo 1.6
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-01-2011, 19:13   

Pamiętaj, że teraz jako jest zima wartości spalania będą wyższe, a te podane przez Ciebie to raczej są dla miasta w okresie letnim a i tak miasto miastu nie równe :)

A przepustnice czyściłeś? możliwe, że jest zabrudzona i krokowiec ją otwiera starając się utrzymać obroty na jednym poziomie, i również w drugą stronę, przepustnica zakleja się brudem przez co obroty spadają i krokowiec działa, podwyższając obroty silnika
 
 
 
marcinkn 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Gliwice/Knurów
Wysłany: 11-01-2011, 19:26   

tzn powiem Ci tak mam 3km do autostrady jak już wjeżdżam na nią auto jest nagrzane trasa 14km i wyłączam silnik, nie przekraczam 3500obr. Co do przepustnicy nic z nią jeszcze nie robiłem auto mam od 5dni, ale własnie chciałem zasięgnąć opinii od Was, w sobotę zamierzam tak czy inaczej rozebrać ją i poczyścić mam nadzieje że pomoże...
_________________
Wcześniej Astra H 1.9 150ps
Teraz Mitsubishi Carisma 1.8 GDI i Fiat Bravo 1.6
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-01-2011, 20:04   

to fakt faktem przy takiej trasie 9.7l to za dużo, jak nie robisz jakichś krótkich odcinków tylko te co mówisz to ze spalaniem powinieneś być w okolicach 7l, ale piszesz, że to spalanie wg kompa, a sprawdzałeś realne jakie jest może??
 
 
 
marcinkn 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Gliwice/Knurów
Wysłany: 11-01-2011, 20:12   

jeszcze nie zdążyłem, dziś zatankowałem i to sprawdzę...ale nawet gdyby co to chyba o tyle by komp nie przekłamywał
_________________
Wcześniej Astra H 1.9 150ps
Teraz Mitsubishi Carisma 1.8 GDI i Fiat Bravo 1.6
 
 
provokator
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2011, 21:57   gaśnie

Do marcinkn: No troszkę za dużo Ci pali na takie warunki jazdy. Mnie teraz bierze ok. 8 l - do pracy 7,5 km pól na pól drogi podmiejskie i miasto w tym omijanie dziur, koleiny pośniegowe. Zanim wyczyścisz przepustnicę zresetuj średnie spalanie, być może komp pokazuje średnią z dłuższego okresu - nie wiadomo jak i gdzie jeździł poprzednik.
 
 
marcinkn 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Gliwice/Knurów
Wysłany: 14-01-2011, 17:13   Re: gaśnie

na dzien dzisiejszy komp pokazuje 8l ale to jest tak emerycka jazda ze szkoda gadać, kręcenie do 3500tys a pedał gazu jest lekko muskany, chwilowe przy lekkim wciskaniu pokazuje około 25, 28l. Pisze to tylko dlatego bo chce uzyskać informacji i opinii o tym aucie czy to normalne czy nie, czy mam go oddać do mechanika i niech grzebie....może po prostu jestem za bardzo przewrażliwiony, a to tak ma być, moje przyzwyczajenia są do 150konnego diesla gdzie była laga z każdego biegu, a przy naprawdę ostrej jeździe spalanie było znikome, także nie denerwujcie się :mrgreen:
_________________
Wcześniej Astra H 1.9 150ps
Teraz Mitsubishi Carisma 1.8 GDI i Fiat Bravo 1.6
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-01-2011, 23:19   

jak rozumiem jazda po mieście? :) eco driving jak uprawiasz to bieg powinieneś zmieniać nie co niżej, w okolicach 2,5k obr :)
ale to raczej normalne spalanie w zimne dni po mieście, a raczej nawet dosyć niskie ;)
 
 
 
marcinkn 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Gliwice/Knurów
Wysłany: 16-01-2011, 10:21   

wczoraj wyczyściłem przepustnice, to była jedna wielka masakra, przepustnica była bardziej zarośnięta niż w tym wątku od usera fabjan http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=60. Po złożeniu odpaliłem i obroty zachowywały sie normalnie nie odpinałem klemy z aku, jednak jest jescze mały problem jak dojeżdżam do świateł na biegu wcisnę sprzęgło to czasem obroty spadną do 500 i powrót na 800.
_________________
Wcześniej Astra H 1.9 150ps
Teraz Mitsubishi Carisma 1.8 GDI i Fiat Bravo 1.6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.