Źle złożony aparat zapłonowy, jak naprawić? |
Autor |
Wiadomość |
Dominick
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 v6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 35 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-01-2011, 11:24 Źle złożony aparat zapłonowy, jak naprawić?
|
|
|
Wymontowalem aparat rozebralem zmienilem cewke i zlozylem na oko ktore niestety mnie zawiodło, auto nierowno pracuje nierowniej niz przed ingerencja, co zrobic aby ustawic teraz wlasciwie wszystko? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-01-2011, 11:36
|
|
|
W zeszłym temacie, który wylądował do kosza, odpowiedział Ci na to pytanie Bartek http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#806089 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Dominick
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 v6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 35 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-01-2011, 12:22
|
|
|
Zamiescilem jeszcze raz bo do kosza to raczej nie zagladaja. Czyli musze zdjac obudowe rozrzadu i przekrecic kola zebane od walkow w znaczniki, wyciagnac aparat i wlasnie jak ustawic gdzie tam jest jakis znacznik jak wyglada, jak ma byc ustawiona ta krecaca sie blaszka i palec |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-01-2011, 16:03
|
|
|
 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Dominick
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 v6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 35 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-01-2011, 18:08
|
|
|
Pierwszy cyliner jest jesli sie nie myle od strony pasazera pod kolektorem, jesli zdejme kolektor i wykrece swiece to czy bede widzial jak cylinder jest w max. gornym polozeniu? Jak to sprawdzic? |
|
|
|
 |
wilukce
Mitsumaniak

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 400 Skąd: Kozienice/Kraków
|
Wysłany: 16-01-2011, 21:34
|
|
|
Dominick napisał/a: | jesli zdejme kolektor i wykrece swiece to czy bede widzial jak cylinder jest w max. gornym polozeniu? |
Nie ma opcji. Po pierwsze - szczelina ma średnicę około 2cm, po drugie - ma długość około 15cm, po trzecie - na dole jest mały gwint. |
_________________ Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 |
|
|
|
 |
Dominick
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 v6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 35 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-01-2011, 15:17
|
|
|
Czyli nikt nie wie jak ustawic pierwszy cylinder w max gornym polozeniu? Czy wystarczy tylko jak rozrzad jest na znacznikach?
[ Dodano: 22-01-2011, 18:05 ]
okazalo sie ze rorzad jest przestawiony o dwa zeby, rozebralem tyle co moglem ale stanalem na kole od walu korbowego i teraz pytanie czy moge to odkrecic pneumatem i czy po odkreceniu kolo nie zacznie sie obracac oddzielnie od walu czy jest jakos zblokowane, odkrecilem tez napinacz i powstaje kolejne pytanie tam jest taki jakby silowniczek jak go cofnac?czy nie trzeba cofac |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2011, 13:17
|
|
|
tomek84, jak przełożysz daj znać czy pomogło |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 04-11-2011, 13:28
|
|
|
Derpin napisał/a: | tomek84, jak przełożysz daj znać czy pomogło |
wątpie, żebym znalazł czas w przyszłym tygodniu
a 11 chyba pojade na wakacje, więc dopiero w grudniu, jak się zbiorę
ale dam znać
może ktoś jeszcze mi napisać jakie są objawy tzw. wypadania zapłonu??
jade na jedynce, prędkość obrotowa 1500 rpm, na ułamek sekundy obroty spadają a auto nie ciągnie, czy to jest wypadanie zapłonu??
[ Dodano: 04-11-2011, 13:32 ]
i jakie są przyczyny wypadania zapłonu
i jakie mogą być inne przyczyny takiego zachowania,
pozdro |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 04-11-2011, 14:37
|
|
|
tomek84 napisał/a: | Derpin napisał/a: | tomek84, jak przełożysz daj znać czy pomogło |
wątpie, żebym znalazł czas w przyszłym tygodniu
a 11 chyba pojade na wakacje, więc dopiero w grudniu, jak się zbiorę
ale dam znać
może ktoś jeszcze mi napisać jakie są objawy tzw. wypadania zapłonu??
jade na jedynce, prędkość obrotowa 1500 rpm, na ułamek sekundy obroty spadają a auto nie ciągnie, czy to jest wypadanie zapłonu??
[ Dodano: 04-11-2011, 13:32 ]
i jakie są przyczyny wypadania zapłonu
i jakie mogą być inne przyczyny takiego zachowania,
pozdro |
mi elektryk powiedział, że jeśli wzrost momentu obrrotowego jest nierówny (są dziury) to trzeba zacząć od przepływki |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21937 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-11-2011, 18:44
|
|
|
polaff napisał/a: | na ułamek sekundy obroty spadają a auto nie ciągnie, czy to jest wypadanie zapłonu?? | Tak. Problemem nie może być chyba nic innego jak ogólnie pojęty układ zapłonowy. |
|
|
|
 |
carbon11
Mitsumaniak

Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 234 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 04-11-2011, 20:34
|
|
|
Dominick napisał/a: | Czy wystarczy tylko jak rozrzad jest na znacznikach? |
Tak
Dominick napisał/a: | czy moge to odkrecic pneumatem |
Tak
Dominick napisał/a: | czy po odkreceniu kolo nie zacznie sie obracac oddzielnie od walu |
Nie koło pasowe jest na klinie
Dominick napisał/a: | odkrecilem tez napinacz i powstaje kolejne pytanie tam jest taki jakby silowniczek jak go cofnac |
powoli i delikatnie w imadle i zabezpieczyć w siłowniku jest otwór
Dominick napisał/a: | czy nie trzeba cofac |
Trzeba |
|
|
|
 |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 22-11-2011, 22:18 nierówna praca na wolnych obrotach
|
|
|
2pac napisał/a: | Samochód nie jeździł do 2.000obr/min (szarpał, coś jak by ktoś nie umiał ruszać) - wymieniłem kable i świece i nic to nie zmieniło.
Po wymianie aparatu zapłonowego jest ok. ale silnik trochę nierówno pracuje
osoba od której kupowałem aparat zapłonowy z allegro napisała coś takiego:
"te aparaty sa klejona silikonem - jako uszczelnienie zamiast uszczelek - prosze rozebrac aparat (delikatnie z wyczuciem rozkleic go tzn. odkleic modul od cewki, potem cewke od obudowy - wczesniej odkrecic srubki). nastepnie trzeba zdrapac stary silikon i posmarowac w tych samych miejscach na nowo i skrecic aparat. jest to czesta przyczyna w tego rodzaju aparatach poniewaz nie maja pelnej obudowy, jezeli wystepuje nieszczelnosc moze dostac sie tam wilgoc i jest to przyczyna nierownej pracy silnika. silikonem nalezt posmarowac przy obrzezach cewke od gory i od dolu, oraz modul tylko od dolu poniewaz nad nim jest juz uszczelka"
potwierdzacie? |
Juiceman napisał/a: | Nie potwierdzam nie przypominam sobie aby coś takiego Bartek robił u mnie przy wymianie kopułki, ani nikt inny przy wymianie u siebie |
Owczar napisał/a: | Nie potwierdzamy. Jest tam normalna uszczelka(...) |
nie chodzi mi o uszczelnienie pomiędzy kopułką, a aparatem zapłonowym - ale o części gdzie jest moduł cewki, główne bebechy i czy faktycznie może tam dostawać się wilgoć i bruździć... |
_________________ numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 |
|
|
|
 |
|