Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Kontrolka Check Engine Carisma 2002 GDI- dlac
Autor Wiadomość
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14-01-2011, 14:30   [Cari 1.8 GDI] Kontrolka Check Engine Carisma 2002 GDI- dlac

Witajcie,

Dzisiaj wyjechałem na miasto, później jak ponownie wsiadłem do autka zapaliła się kontrolka check engine. Świeci na stałe. Dojechałem do domu bez żadnych problemów. Nie zauważyłem różnicy w pracy silnika.

Autko: Carisma 1.8 GDI 2002 r.

Da radę wyczytać kod błędu ? Za pomocą jakiegoś kabelka zakupionego na Allegro ? Czy tylko ASO ?

Zastanawiam się co mogło spieprzyć się. Skoro dzień wcześniej autkiem pokonałem 700 km i autko spisywało się bardzo ładnie.

Pozdrawiam,
Michał
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-01-2011, 14:53   

Diagnostyka komputerowa
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14-01-2011, 16:07   

Dodam jeszcze ze po zdjęciu klemy i nauki obrotów podczas pierwszych 10 min błąd nie występuję. Przy włączeniu i wyłączeniu silnika już pokazuje się.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 14-01-2011, 20:04   

Na szybko to zwora na piny 1 i 4 i wymryganie błędu. Na dokładniej to podpięcie pod kompa.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14-01-2011, 20:15   

tyle, ze ja mam carisme gdi 1.8 z 2002 roku i chyba nie mozna nic wymrugac, chyba ze myle sie...
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-01-2011, 23:22   

do 2001 chyba można było wymrugać, więc zostaje Ci diagnostyka :(
 
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-01-2011, 20:26   

Sprawdziłem dzisiaj kabelkiem pod Evoscanem,

Wyskoczył poniższy błąd (Metoda DCT - OBDII EFI)

P0141 Heated Oxygen Sensor Heater circuit Bank 1 Sensor 2.

Wychodzi na to, że to sonda lambda za katalizatorem prawda ?

Wykasowałem błąd. Przy pierwszym odpaleniu auta i jeździe lampka CE nie zapala się. Natomiast jak drugi raz odpalę auto to po chwili zapala się. I tak za każdym razem po kasowaniu błędu.

Jakieś sugestie ?
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 20-01-2011, 21:08   

P0141 to w/g manuala faktycznie sonda tył. Jak wygląda sygnał z niej w evoscanie?.
Podstawowym zadaniem tej sondy jest kontrola sprawności katalizatora.
Wyjścia są w zasadzie dwa, albo padła sonda albo niesprawny katalizator.

Pozdrawiam
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-01-2011, 02:25   

Witam ponownie,

Zamieszam link do logów z Evoscana: Link

Tutaj przedstawiam zrzuty ekranowe:



Praca sondy na zrzutach po wykasowaniu błędu P0141.

W najbliższym czasie zamieszczę log z dłuższej jazdy.

Dodatkowo dodaje dzisiejszy log z jazdy przez miasto: Link

Wszelkie sugestie jak zwykle miło widziane :)

Pozdrawiam,
Michał
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 21-01-2011, 19:25   

MichuGdy napisał/a:
Wszelkie sugestie jak zwykle miło widziane


Błąd P0141 to konkretnie błąd grzałki sondy tylnej. Procedura serwisowa jest w manualu.
Jej podłączenie wg schematu wygląda tak:



Pomiary rezystancji i napięcia miedzy pinami 3-4 w gnieździe D-22 /na końcu przewodu sondy tylnej/ wyjaśnią sprawę.

Jak jest wszystko ok. to obraz pracy sondy tył/przód wygląda tak:



Cari GDI , rocznik 2003. Jak widać, przez około 220 sekund katalizator niedogrzany, Na jego wyjściu stężenie O2 wysokie, po nagrzaniu sprawność katalizatora wzrasta, stężenie O2 maleje. Wykres sondy tylniej nie może być „echem’ tej przedniej. Znaczyłoby to że katalizator jest niesprawny .

Odnośnie twojego ostatniego loga, ogólnie, poza sondą tył ok. należałoby wykonać jeszcze trochę inny test.
„Test statyczny”, na postoju: dobrze nagrzany silnik, klucz ON , zalogować się, start silnika, w tym czasie: koła na wprost, z odbiorników elektrycznych załączone to co normalnie używasz- minimum 6-7 minut. Nie dodajesz gazu.
Nie pływają ci obroty na ciepłym silniku, na postoju?.

Pozdrawiam
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-01-2011, 20:19   

aren195612 napisał/a:
„Test statyczny”, na postoju: dobrze nagrzany silnik, klucz ON , zalogować się, start silnika, w tym czasie: koła na wprost, z odbiorników elektrycznych załączone to co normalnie używasz- minimum 6-7 minut. Nie dodajesz gazu.

Zamieszczam zrzut ekranu z logu:

Link do logu: link

aren195612 napisał/a:
Nie pływają ci obroty na ciepłym silniku, na postoju?

Nie, powyżej zamieszczony log potwierdza to.

Pytanie odnośnie sprawdzenia elementu grzewczego sondy...
Wymontowałem wtyczkę i do wtyczki sondy: (nie wiem czy dobrze piny rozpoznałem - zaznaczyłem na rysunku) Ale podpiąłem pod 3 i 4 miernik i zmierzyłem rezystencje. Ciągle zmieniała się i wynosiła pomiędzy 14 Ohm a 15 Ohm może i urosłaby do 16 Ohm. Być może coś źle zrobiłem...Pomiaru dokonywałem na wyłączonym silniku.

aren195612 napisał/a:
Jak jest wszystko ok. to obraz pracy sondy tył/przód wygląda tak

Zaobserwowałem, że napięcie sondy u mnie jest zdecydowanie wyższe...

Pozdrawiam...
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 22-01-2011, 21:19   

Twój problem jest bardzo podobny do problemu kolegi gdi user,.
Dyskutowaliśmy o nim w tym wątku: link

Kolega miał zwarcie elementu grzejnego do przewodu sygnałowego. Co do twoich pomiarów, wygląda na to że element grzejny sondy jest ok. Być może masz właśnie takie zwarcie jak u kolegi. Też mu jakieś dziwne sygnały z sondy wychodziły. Sprawdź rezystancje 3-4 do 1 i 2.

Odnośnie logów:

Twój log:



Inny log z próby statycznej GDI kolegi z forum:



Różnica oczywista, twoje autko nie przechodzi w tryb mieszanka „uwarstwiona”. Decyduje o tym ECU, powód- ciśnienie na pompie WC. Jak widać 3,8 Mpa przy tych obrotach. Można chyba z tym żyć. Pytałem o wahania obrotów ponieważ spadki ciśnienia były widoczne na poprzednim logu. Na logu poniżej /następne GDI/ widać jak silnik próbuje, a nie może wejść w ten tryb. Ciśnienie na WC niecałe 4,2Mpa. Obroty szarpane 700-800. Przy 800 ciśnienie się poprawia, silnik przechodzi w uwarstwioną , obroty do 700, ciśnienie do 4,2Mpa i tak wkoło. Dało się to poprawić, ustabilizować ciśnienie na poziomie 5Mpa dla najwolniejszych obrotów, teraz jest ok.



Przy ciśnieniu 3,8 jak widać u Ciebie ECU już niczego nie próbuje. Powiem szczerze, tak niskiego ciśnienia na WC na jałowym jeszcze nie widziałem.

Pozdrawiam
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 23-01-2011, 00:26   

Dziękuje aren195612 za zainteresowanie się moim tematem.

Ciśnienie pompy było być może spowodowane , tym, że samochód na rezerwie był przez pewien już okres. Zatankuje i sprawdzę ponownie.

Tak przy okazji może mógłbyś udostępnić swoją konfigurację evoscana ?

Znajduje się ona w katalogu programu np.: C:\Program Files\EvoScan\Evoscan v2.x\SavedSettings\EvoScan.xml oraz C:\Program Files\EvoScan\Evoscan v2.x\DataSettings\Data.xml
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.